Hej!
Min hamster vil kun bruge sit hamstertoilet efter hensigten hvis jeg putter chinchilla sand i det. Problemet er, at det sand jeg har købt ved dyrehandleren virkelig lugter dårligt, og når han tisser i det lugter det ganske forfærdeligt (hele min lejlighed lugter af chinchilla sand og hamstertis efter han har brugt toilettet bare en enkel gang).
Er der nogen som kan anbefale et mærke chinchilla sand, som ikke lugter dårligt og/eller som klumper sammen, så man bare kan fjerne det beskidte sand dagligt?
Mvh. Julie & hamsteren Futte
Problemer med ildelugtende chinchilla sand
Mit chincilla sand er fra mærket "Vitapol". Det var det billigste jeg kunne få, og mine hamstre, og jeg selv, er fuldt ud tilfredse med det. Jeg synes ikke det lugter, og slet ikke grimt. Flere gange om ugen, sier jeg mit sand i en lille si, så de klumper der er i sandet, kommer væk. Og så skifter jeg det hele en gang imellem. Købte det i Petworld. Hvad hedder det du har købt?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
Re: Problemer med ildelugtende chinchilla sand
Mit mærke er VERSELE-LAGA & den hedder Chinchilla BATHING SAND. Det er i en katón, fx ligesom juice, så det er super hygienisk og nemtFutte skrev:Hej!
Min hamster vil kun bruge sit hamstertoilet efter hensigten hvis jeg putter chinchilla sand i det. Problemet er, at det sand jeg har købt ved dyrehandleren virkelig lugter dårligt, og når han tisser i det lugter det ganske forfærdeligt (hele min lejlighed lugter af chinchilla sand og hamstertis efter han har brugt toilettet bare en enkel gang).
Er der nogen som kan anbefale et mærke chinchilla sand, som ikke lugter dårligt og/eller som klumper sammen, så man bare kan fjerne det beskidte sand dagligt?
Mvh. Julie & hamsteren Futte

Det virker rigtig godt! Jeg syntes faktisk også at det lugter ret godt ^^.
Det kan stærkt anbefales!
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".
Jeg købte en gang en pose hos zooplus, da jeg alligevel skulle købe andre ting derinde. Jeg kan ikke huske mærket, men det var jeg ike tilfreds med. Pelsen var stadig fedtet og sandet klumpede ikke.
Men jeg bruger sand fra vitakraft og det har jeg gjort siden jeg fik Silver, lige pånær den ene pose fra zooplus. Sandet er rigtig godt synes jeg, pelsen bliver rigtig fin af det og så er det klumpende. Det er i en grøn pose med pink skrift tror jeg det er og så indeholder den 1 kg. Der står vistnok Sandy udenpå
Jeg har smidt posen væk, da jeg opbevarer mit sand i en plasticbøtte.
Men jeg bruger sand fra vitakraft og det har jeg gjort siden jeg fik Silver, lige pånær den ene pose fra zooplus. Sandet er rigtig godt synes jeg, pelsen bliver rigtig fin af det og så er det klumpende. Det er i en grøn pose med pink skrift tror jeg det er og så indeholder den 1 kg. Der står vistnok Sandy udenpå

Hilsen Louise & dværghamsen Simba (;
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste!
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste!