Min hamster har siden i går lavet mange små snøfteagtige lyde i løbet af dagen. Hun er ellers altid helt stille når hun sover. Hendes vejrtrækning lyder heller ikke for god. Det virker umiddelbart som om hun er forkølet Hendes øjne er dog også noget sammenknebne. Herudover virker hun meget sløv og bliver nemt forskrækket når jeg rører hende.
Ved nogle herinde hvad der kan være galt med hende? Er virkelig bekymret for hende. Så håber I kan give et god bud på hvad jeg kan gøre for hende.
Små snøftelyde - er det noget alvorligt?
Prøv og kom lidt kamille-the i en ekstra drikkedunk. Så den har både det og alm vand. Hvis du ikke har en ekstra drikkedunk ved hånden, så kom lidt i en meget lille skål og stil den ind til den. men hold øje med om den vælter den. Skulle den have øjenbetændelse, er det også en god idé og vaske dens øjne i afkølet kamille-the to gange om dagen.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
Tak for jeres svar.
Det var desværre ikke bare en forkølelse. Havde hende til dyrlæge i går. Han kunne ikke præcist sige hvad det var. Den havde ihvertfald vejrtrækningsproblemer og han troede ikke på at den kunne få det bedre. Så måtte desværre tage den svære beslutning og få den aflivet. Det var en hård dag i går.
Det var desværre ikke bare en forkølelse. Havde hende til dyrlæge i går. Han kunne ikke præcist sige hvad det var. Den havde ihvertfald vejrtrækningsproblemer og han troede ikke på at den kunne få det bedre. Så måtte desværre tage den svære beslutning og få den aflivet. Det var en hård dag i går.
Jeg mener, der tidligere har været eksempler på f.eks. lungebetændelse og det var vist lidt sejlivet at komme af med.
Men det kan jo også være noget andet, og med så lille et dyr er det svært både at stille diagnose og fixe det...
Det gør mig ondt på dine vegne - det er rigtigt hårdt at få aflivet sit kæledyr, også selvom det er det bedste for dyret
Men det kan jo også være noget andet, og med så lille et dyr er det svært både at stille diagnose og fixe det...
Det gør mig ondt på dine vegne - det er rigtigt hårdt at få aflivet sit kæledyr, også selvom det er det bedste for dyret
Tak for din søde besked.
Dyrlægen sagde også at vi godt kunne prøve at give den noget antibiotika. Men at han ikke var sikker på det ville hjælpe. Og det var en gammel hamster, så syntes næsten ikke jeg ville udsætte den for mere smerte, hvis jeg ikke var sikker på at det ville hjælpe.
Men hårdt var det. Selv om jeg havde besluttet mig for at være fattet hos dyrlægen stod jeg bare og stortudede derinde. Det er utroligt hvad sådan et lille væsen kan komme til at betyde for en:o)
Dyrlægen sagde også at vi godt kunne prøve at give den noget antibiotika. Men at han ikke var sikker på det ville hjælpe. Og det var en gammel hamster, så syntes næsten ikke jeg ville udsætte den for mere smerte, hvis jeg ikke var sikker på at det ville hjælpe.
Men hårdt var det. Selv om jeg havde besluttet mig for at være fattet hos dyrlægen stod jeg bare og stortudede derinde. Det er utroligt hvad sådan et lille væsen kan komme til at betyde for en:o)