Hvad blev jeres dyrlægeregning?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Michala

Hvad blev jeres dyrlægeregning?

Indlæg af Michala » 6. dec 2010 08:27

Kære alle hamsterelskere,
Til dem af jer der har haft jeres hamster til dyrlæge, hvor meget løb det så op i? Skal have min stakkels syge hamster afsted i dag, og vil lige prøve at forberede mig lidt på prisen :(
Håber I kan hjælpe.

Swetigirl

Indlæg af Swetigirl » 6. dec 2010 08:39

Jeg var til dyrelægen med min, kl.18 hvor de havde lukket så det kostede ca.200 kr. Ekstra og med to slags medicin og kunsulation blev det 700.

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. dec 2010 10:10

Der er stor forskel på forskellige dyrlægers priser. Det kan nogle gange godt betale sig at ringe til forskellige og høre dels om de har erfaring med hamstere/ gnavere og dels hvad deres priser er.

Tror en meget typisk pris for selve konsultationen er ca. 400 kr. Dertil kommer så undersøgelser, materialer osv.

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 6. dec 2010 10:20

Hos min dyrlæge giver jeg 350 kr. for første besøg, og ca. 200 kr. for efterfølgende besøg. Negleklip koster 40 kr.

Når man først er registeret hos dyrlægen, er det som regel sådan, at man fremover gratis kan modtage konsultation over telefonen af klinikkens dyrlæge i dennes telefontid.

Jeg har ALTID følt at mine dyrlægebesøg var hver en krone værd. Held og lykke med det.

Michala

Indlæg af Michala » 8. dec 2010 18:16

Bare lige for at følge op... Jeg endte med at give kr. 375 for en aflivning. Dyrlægen var sød og sagde at jeg ikke skulle betale for både konsultation og aflivning, selvom jeg i første omgang bare havde bedt om en konsultation.

Og forresten... Når først jeg stod der hos dyrlægen med mit stakkels lille hamster er pengene bare slet ikke det der betyder noget...

Tak for jeres svar.

Nougat

Indlæg af Nougat » 8. dec 2010 19:03

Det er jeg ked af at høre. Har slev været en aflivning igennem for nogle måneder siden. Det er så hårdt! Jeg gav også deromkring. Men ja, når man først står der er prisen underordnet!
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 9. dec 2010 00:23

Vi fik vores guldhamster aflivet i august, grundet lidt for mange aldersdomssavanker (han kunne ikke gå lige, uden at falde om på siden og sådan). Der kom vi af med 125kr alt i alt.

Vi har også været til dyrlæge en anden gang, hvor vi bare skulle have ham tjekket. Det betalte vi ikke noget for, da der hos vores dyrlæge er fri konsultation i et vist tidsrum.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

ciller1987

Indlæg af ciller1987 » 15. dec 2010 20:32

var til dyrlægen med min lille dværghams her d. 30 november. han var meget syg og var næsten sovet helt ind i min hånd da vi nåede dyrlægen sent om aftenen. han blev selvfølgelig aflivet, alt andet ville være umenneskeligt. jeg var helt knust og det tror jeg gjorde et indtryk på dyrlægen. skulle i hvert fald ikke betale noget som helst. det var rigtig pænt at hende må jeg sige.
hamsterne Meeko og Ingolf  og fuglen Archimedes <3

ciller1987

Indlæg af ciller1987 » 15. dec 2010 20:39

føler med dig det er rigtig hårdt at miste sit hams. nogen gange er der desværre bare ikke noget at gøre:(
er også fuldstændig ligeglad med prisen når det gælder mine små dyr. de betyder så meget mere end penge!
hamsterne Meeko og Ingolf  og fuglen Archimedes <3

Låst