Udbryderkongen Feta

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat

Udbryderkongen Feta

Indlæg af Nougat » 18. dec 2010 18:42

Hej med jer
Er både frustreret og flad af grin!   :D
Min guldhamster Feta, har lært og bryde ud af dens løbegård så snart den kan se sit snit til det, og jeg er ved at være rimelig frustreret! Den kravler op ad de lodrette tremmer i hjørnerne. Er der lagt en bog eller lignende, kan den gå i armgang hen af siden og så komme over! Nogen der har oplevet noget lignende, og muligvis har en løsning på det?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Lykke

Indlæg af Lykke » 19. dec 2010 21:04

haha, min løsning, da jeg havde samme problem: skaffe sig af med løbegården...

Da alle mine 4 guldhamstere ikke var mere end 5 minutter om at lære at kravle ud af løbegården, opgav jeg det ret hurtigt.

Men ellers må løsningen vel være noget med et finmasket net henover løbegården  :D

Nougat

Indlæg af Nougat » 20. dec 2010 11:49

Hvad gør du så uden en løbegård?

Majlund

Indlæg af Majlund » 21. dec 2010 01:24

Ved ikke om du har badekar? :) Her ligger jeg et stort håndklæde i bunden af badekarret (som vi ellers næsten ikke bruger) og sætter spændende ting ned. Mine hamstere ELSKER deres 110% flugtfrie løbegård :D

Wampi

Indlæg af Wampi » 21. dec 2010 13:14

jeg bruger en løbebold til min guldhamster.

Sætter hende ind i bolden og tager hende med ned når jeg skal alve mad og vaske op og så løber hun rundt om mine ben i de næste 20-30 min...

Hun ELSKER det.. nogen gange er det svært at få hende tilbage i buret hvis det har taget kortere tid at lave mad...

Bruger også nogen gange bolden mens jeg skifter hendes bur.. Hvis det tager lang tid starter hun i bolden og så hen mod jeg er færdig kommer hun i toppen af buret som er sat ovenpå 2 tykke måtter og der er gulvtæppe på gulvet...

Hun er ikke tam nok til at jeg kan tage hende ud på sofaen uden hun ender i panik fordi mine hænder er over det hele for at undgå hun hopper ned og stikker af...

Ellers har jeg haft hamstere der var så tamme at vi bare slap dem løs (hver for sig self) på sengen og bare sørgede for de ikke kunne komme i klemme mellem seng og væg.. så når de ville tilbage til buret satte de sig bare i fodenden og ventede på os... man kan altså godt mærke når en hamster stirrer på en  :roll:
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Nougat

Indlæg af Nougat » 21. dec 2010 15:04

Min guldhamster stak af fra løbegården i går aftes, og har ikke kunnet finde den siden :-( Er noget bekymret! Har lavet en fælde til den, og har set dn har spist noget af maden i nat, men er ikke gået i fælden. Frygter lidt den er under vores gulv. Der er et lille hul inde bagved opvaskeren. Håber virkelig den går i fælden i nat. :-(

Majlund

Indlæg af Majlund » 22. dec 2010 23:16

Er hamsteren i sikker forvaring i sit bur igen? :? Krydser fingre for at det er tilfældet :pray:

PS: Jeg bruger i øvrigt også hamsterbolde eller hamsterkugler - hvad man nu foretrækker at kalde dem - de er bestemt også et hit her. . . og det er top hyggeligt når begge to fræser gulvene usikre "sammen" :)

Nougat

Indlæg af Nougat » 23. dec 2010 12:53

Ja den gik i fælden i går nat. Efter 1 1/2 døgn i friheden. Så nu kan jeg sove godt igen :-) Jeg kan bare ikke helt finde ud af om den kan lide at være i bolden. Når jeg kommer den derind, har den jo ikke noget valg om den vil være der eller ej. Men plejer at lade den være derinde så længe den løber. Når den vender sig hen mod lågen, tager jeg den ud.

websol

Indlæg af websol » 23. dec 2010 18:38

:D sikken omgang.. jeg har en bund fra et marsvine bur jeg nu bruger som løbegård til mit Guldhamster på 29 mdr. han undersøger hver en spræke og prøver at komme ud, men han er måske en mere rolig model en din da han er så gammel og maglig..

hvad pokker skal man så gøre ved en unge..  Nuga din er en ung guldhamster ikke..?
Billede

Nougat

Indlæg af Nougat » 23. dec 2010 23:49

Nougat blev desværre aflivet pga sygdom, kun 6 mdr gammel, så nu er det Feta det gælder :-) Den er ikke mere end 3 mdr. gammel, så der en gang i den. Var måske en idé og finde noget der er fast, istedet for med tremmer :-) God idé!
Ja Feta har været igennem en del de sidste par døgn! Stakkels dyr! Men jeg kunne jo desværre ikke gøre så meget :-/
Men nu er den tilbage i sit bur igen :-) Og det er slut med at være i løbegården ;-) Nu må den nøjes med motionsbolden, og at være oppe i hænderne.

Låst