Hvad farve er min hamster?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. nov 2010 22:18

Mon ikke hun er mø offwhite, det er mit bud  :wink:

Hun er meget smuk, hvorgammel er hun ?  :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 1. dec 2010 00:48

Hun kan jo sagtens være offwhite i dobbeltfaktor, ee SgSg da det sølvgrå gen i dobbeltfaktor fjerner den svage creme farve og laver hamsteren helt hvid, dog bør den jo stadig have sorte ører.
Så derfor forstår jeg udemærket at du er tilbøjelig til at tro at hun bør være pp, men om hun er cdcd pp eller ee pp SgSg eller ee pp Sgsg er jo temmeligt umuligt at sige.

Hvis hun så i det hele taget er pp, er hun nu eksempelvis hvidbåndet kan det godt have farvet ørene lyse.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. dec 2010 20:52

Hun er eftersigende ca. 4 måneder gammel. Har ikke selv købt hende fra "kilden". Hun er ikke særligt stor og jeg har tendens til at tro at hun er yngre, men folk plejer jo ikke at sige at de er ældre end de er... (og jeg er vant til store hamstere...).

Plejer de røde øjne på offwhite og cd at blive så mørke, at man ikke kan se at de er røde?
Jeg har hidtil kun haft offwhite unger og der har jeg da kunnet se det, selvom de blev mørkere.

Jeg synes i øvrigt at ørerne måske har en lidt gullig kulør, ikke så lyserøde som jeg husker de er på rø offwhite.

Hvidbåndet havde jeg ikke helt tænkt på - og det er jo nok svært at se på dobbeltfaktor Sg f.eks.
Og så behøver hun jo ikke være rø.

Det bliver en spændende parring her om et par uger  :lol:

Tak for buddene  :D

Tjikson

Indlæg af Tjikson » 15. jan 2011 09:25

Billede

Billede

Hun er købt i en dyrehandel, hvor hun gik med sine søskende.. Broderen var sort, hvid båndet... og søsteren og hende havde den der farve... Hvad hedder den?

Swetigirl

Indlæg af Swetigirl » 15. jan 2011 10:12

Hvor er hun smuk!

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 15. jan 2011 12:09

Hun er nom spot så vidt jeg husker. :)

SCM

Indlæg af SCM » 17. jan 2011 23:04

Hvad hedder blomsts farvetype/aftegninger på fagsprog? :)

Hun er hvid på maven og under hovedet, hendes pletter på kroppen går helt ned til halen.
Vedhæftede filer
Blomst1.jpg
Blomst1.jpg (59.99 KiB) Vist 8271 gange

Cisla

Alma

Indlæg af Cisla » 6. feb 2011 22:42

Nogen der kan hjælpe mig med farve og genkode på min kære Alma.
Hun er købt i en dyrehandel, så ved intet om hende.
Hun gik sammen med 15 andre, alle hvid båndede men også meget mindre end hende, så er rimelig sikker på at hun er kommet ind for sig selv, og altså ikke er i familie med dem.
Vedhæftede filer
6.jpg
Alma
6.jpg (15.13 KiB) Vist 8246 gange

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 6. feb 2011 22:48

Langhåret sølvzobel   ee ll Sg_ U_

Cisla

Alma

Indlæg af Cisla » 6. feb 2011 22:56

Tusind tak for hurtigt svar :)
Jeg er ikk helt gal på den, når jeg tænker at _ kan udfyldes, når man ser hvilke unger hun får vel?

kwo

Re: Alma

Indlæg af kwo » 7. feb 2011 07:29

Cisla skrev:Tusind tak for hurtigt svar :)
Jeg er ikk helt gal på den, når jeg tænker at _ kan udfyldes, når man ser hvilke unger hun får vel?
Nej, det betyder at man ikke ved om den er eksempelvis UU eller Uu. Men som du er inde på, kan det opdages med den rette parring.
Kenneth Worm

Cisla

Alma

Indlæg af Cisla » 7. feb 2011 18:26

Det med at det var fordi man ikk vidste om det var UU eller Uu vidste jeg godt. Sku bare lige høre om det andet.
Men tak for svaret :)
Du siger den rette parring, men hva mener du med det? At man skal kende hannens baggrund, eller?

kwo

Re: Alma

Indlæg af kwo » 8. feb 2011 07:56

Cisla skrev:Det med at det var fordi man ikk vidste om det var UU eller Uu vidste jeg godt. Sku bare lige høre om det andet.
Men tak for svaret :)
Du siger den rette parring, men hva mener du med det? At man skal kende hannens baggrund, eller?
Jamen det er jo i bund og grund det samme.  :-)

Du skriver om man kan udfylde det når der kommer unger. Måske, det kommer som sagt an på hvilken parring du laver. En parring kunne f.eks. være med en creme. Hvis alle unger bliver zobel, så er den måske UU (men behøver ikke at være det), mens hvis der kommer bare én creme unge, så er den Uu.

Tilsvarende hvis du parrer med en gylden, og der kommer bare én gylden unge, så er den Sgsg. Kommer der udelukkende sølvgrå unger, så kan den være SgSg (men igen, behøver ikke at være det - det kræver flere parringer for at være helt sikker).
Kenneth Worm

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. feb 2011 13:00

Og omvendt vil det ikke give svar, hvis du parrer den med en hamster der har U...

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. mar 2011 22:53

Den hvide hamster, jeg har spurgt til ovenfor (lidt upraktisk når det er i en blandet tråd...) er åbenbart ikke pp...

Vi overvejede jo
cdcd
cdcd pp
ee SgSg (pp)
noget med hvidbåndet
og lignende

Men i hvert fald har hun nu født 4 unger med mørke øjne med en pp-han (Dyrekrogens Moviestar)...

Glæder mig meget til at se farverne på hendes unger... Da faren er mink, skal de alle blive creme-baserede hvis hun er off-white...

Låst