Givet, hunde er ikke hamstre, men hunde allesammen, hver en evig art eller størrelse der findes allesammen stammer or er ARTER af ULVE!!!! Genetik og avl er ikke anderledes med hamstere og hunde. Givet der er mange forskellig hamstere, men de er allesammen i bund og grund det samme artsfælle, de er allesammen HAMSTER art lisom hunde, lige meget hvor tosset det må se ud, er allesammen ULVE af art. Så for at forstår rigtigt hvordan genetik virker, er en grundig viden om genetik og avl læres. Det første person, mange mange år siden, der hedder Mendel, opfandt de hemmelighed bag genetik og avl og alleler osv og DET var på blomster. Ærter blomster
for at vær nøjagtig. Han sat de grundlæggende regler for ALT genetik som vi kender det i dag. Jeg kunne ønske at vi havde et bedre viden om genetik og avl blandt hamstere, bare hvis du lære det om dig selv og lave en avls tavle over dig selv og din familie vil du kun forstår, at selvom den familie som bor i den anden side af kloden, er stadig din artsfælle, og har en genetisk sammensætning som dine, bar de har måske én gene som bestemmer hår eller hud farve, som gøre at de ser anderledes ud. Men de er stadig af arten Homo Sapiens, med forskellig under arter, F:X: Pygmæer i Australien osv. Vores Hamstere er det samme. Alle de arter Hamstere haren ting til fælles, og det er indlysende. DE er HAMSTERE, ikke marsvin eller Kaniner, men HAMSTERE; alle arter af dem. Så har de noget i deres gener der bestemmer farve og størellser, men de er allesammen hamstere.
Jeg er ked af det hvis jeg har stødt nogen hvis de tror at kun deres hamster er det rigtigt osv, men genetik er et meget stort forunderlig verden, og genetik specielister som arbejder med det hver dag i alle dyr og mennesker, finder nye gener hele tiden so hjælper dem til at forstå hvorfor ting er som de er! Det allerbedst vi kan gøre, er til at gøre hvad hamster klub anbefaler, og gå langt udenom, hvis overhovedet muligt, hybrid avl og specielt Hamstr/marsvin!!!!!!!!!!
MVH
Sammy, Suis og Rodys Mor.