Jeg har en dværghamster, som jeg har overtaget af nogle som ikke snakkede med den. Den stod faktisk bare i sit bur, og jeg ved desværre ikke hvor gammel den er :( Men den har hvertfald boet i 2 måneder her hos mig.
Den er ikke overdrevent tam, men den er nysgerrig efter mig, vil godt gå op på min hånd og den bider ikke.. Den er rigtig kær :)
Men jeg synes det er synd for den at den går helt alene, så jeg overvejer at købe en lille ven til den.. Men her er de ting jeg overvejer i forhold til det:
- vil den kunne acceptere en ny hamster i buret?
- jeg ved ikke om det er en vinterhvid eller en campbells, og hvis jeg så kommer til at købe det modsatte, og de får hybridunger ?
- vil to hanner godt kunne enes, så jeg ikke risikerer unger?
Håber at høre en masse meninger
(har heldigvis 2 bure (selvom det er min første hamster) så HVIS jeg køber en ven til den og de ikke kan sammen, kan jeg jo altid have dem hver for sig....)
legekammerat til min dværghamster?
I naturen vil dværghamstere omgås på en anden og mere social måde end guldhamstere. I fangenskab er det desværre sådan at det er svært at få dem til at gå sammen i længere tid uden at komme op at slås. Det er nok noget med at de selv i gruppe har hver deres områder og kan komme og gå som de vil - og den mulighed har de jo ikke i et (relativt lille) bur.
Det vil derfor i de fleste tilfælde være bedre at lade dem gå alene.
Det vil derfor i de fleste tilfælde være bedre at lade dem gå alene.
Re: Aha ..
Ikke nødevendigvis - havde to tøser gående sammen. Det holdt lige omkring 10 månederSumi skrev:Roborovskis hamstere er vist de eneste der må gå sammen.
og så begyndte de at slås. Det kan bare slet ikke betale sig at ha' to hamstere gående sammen i et bur.
Det går oftere galt end ikke.
For hamsterens skyld ville jeg lade være - for enhver pris....