Solsikkefrø?

Beskrivelse mangler
Låst
Junika

Solsikkefrø?

Indlæg af Junika » 3. apr 2011 15:59

Hvor mange solsikkefrø må en dværghamster få om dagen? Han er omkring 8 uger gammel, og får hamster crispy som grundfoder.
Hvor meget må sådan en lille basse egentlig veje? Han er jo stadig en unge, og vejer lige under 30 gram. Men er simpelthen så bange for at han pludselig vejer for meget..

Han skal stadig ind imellem lokkes for et kravle op i hånden, det er derfor jeg spørger :)

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 3. apr 2011 19:40

Hvad du synes er rimligt at give den  :D
Hvor stor den skal være kan man se. Hvis du giver den for meget mad kan du se dens forråd når du skifter bur er meget stort, eller du kan se det hvis den er tyk. Jeg plejer at give den på størrelse med min finger om aftenen og spreder det ud i buret så han kan rende rundt og finde det :P
Du kan nok godt stadig bruge godbidder til at lokke den op i hånden, ellers kan du skære ned på maden.
30 gram er fint tror jeg min vejede 25 gram da han var i den alder.
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Junika

Indlæg af Junika » 3. apr 2011 20:04

Okay, tror jeg giver ham lidt for meget mad faktisk så . Og der ligger aldrig særlig meget tilbage i forrådet. Plejer at strø en lille håndfuld ud i bunden af buret hver dag.
Men havde ham lige på vægten, han vejer faktisk 37 nu. Og kunne læse at vægten skal ligge mellem 35-50. Så det er nok meget passende, hvis jeg så skærer lidt ned på maden. Tak for svar :)

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 3. apr 2011 23:01

Du skal bare være opmærksom på, at en hamster ALTID skal have mad i sit bur. Hvis dens grundfoder iøvrigt er godt, så bliver den ikke kraftig af det, men derimod af alt det tilskudskost den får; Solsikkekerner, græskarkerner, rosiner m.v.

Låst