INDBYDELSE TIL UDSTILLING D.9-4-2011
INDBYDELSE TIL UDSTILLING D.9-4-2011
Indbydelse til hamster-udstilling.
Dansk Hamster Forening indbyder til udstilling lørdag d. 9 – 4 – 2011.
Udstillingen afholdes i forbindelse med ”Vild med dyr”- messen i Fredericia Messecenter,
Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia.
Program:
Kl. 11.30 – 12.30 : Tilmeldte dyr møder til indtjek på DHF´s stand.
Kl. 12.30 – 16.30 : Bedømmelser.
Kl. 17.00 : Præmie-overrækkelse.
Kl. 18.00 : udstillingen lukker.
Alle hamstere der ikke er hybrider (blanding af to arter), kan deltage.
Medlemmer af DHF og ikke-medlemmer kan deltage.
Da det koster 60,00 kr. at komme ind på messen, er det denne gang gratis at udstille dyr.
Tilmeldings-blanket kan downloades på www.hamsterland.dk
Tilmelding skal ske på DHF´s blanketter, og sendes til kassereren senest d. 28 – 3 – 2011.
Kasserer-dhf@mail.dk
Hamstere kan tilmeldes én af følgende klasser :
Børnedyr : alle børn under 16 år kan deltage.
Kæledyr : alle kan deltage.
Standard-dyr : alle kan deltage.
Det anbefales at udstille sit dyr som "kæledyr", såfremt den ikke lever op til standarden som "standard-dyr" (læs evt. standarden på (www.hamsterland.dk).
Alle dyr møder kl. 11.30 – 12.30 til indtjek, og må ikke fjernes fra udstillingen,
før messen lukker kl. 18.00. Da vi er underlagt messe-centeret´s regler, er det ikke tilladt
at medbringe salgsdyr ved denne udstilling.
Dommere er Kenneth Worm, Käthe Koch og Jeanne Nielsen.
Alle udstillere får tildelt et diplom i forbindelse med præmie-overrækkelsen.
Læs endvidere ”regelsæt for udstillinger”. Her kan du få yderligere oplysninger
vedr. opbevarings-boks til hamsteren under udstilling og meget andet.
Denne kan downloades på www.hamsterland.dk
Vi håber, mange vil bakke op om denne udstilling, da denne vil være godt besøgt.
Evt. afbud på selve dagen, kan ske på sms til Jeanne: 22 44 97 44
Vel mødt.
Dansk Hamster Forening indbyder til udstilling lørdag d. 9 – 4 – 2011.
Udstillingen afholdes i forbindelse med ”Vild med dyr”- messen i Fredericia Messecenter,
Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia.
Program:
Kl. 11.30 – 12.30 : Tilmeldte dyr møder til indtjek på DHF´s stand.
Kl. 12.30 – 16.30 : Bedømmelser.
Kl. 17.00 : Præmie-overrækkelse.
Kl. 18.00 : udstillingen lukker.
Alle hamstere der ikke er hybrider (blanding af to arter), kan deltage.
Medlemmer af DHF og ikke-medlemmer kan deltage.
Da det koster 60,00 kr. at komme ind på messen, er det denne gang gratis at udstille dyr.
Tilmeldings-blanket kan downloades på www.hamsterland.dk
Tilmelding skal ske på DHF´s blanketter, og sendes til kassereren senest d. 28 – 3 – 2011.
Kasserer-dhf@mail.dk
Hamstere kan tilmeldes én af følgende klasser :
Børnedyr : alle børn under 16 år kan deltage.
Kæledyr : alle kan deltage.
Standard-dyr : alle kan deltage.
Det anbefales at udstille sit dyr som "kæledyr", såfremt den ikke lever op til standarden som "standard-dyr" (læs evt. standarden på (www.hamsterland.dk).
Alle dyr møder kl. 11.30 – 12.30 til indtjek, og må ikke fjernes fra udstillingen,
før messen lukker kl. 18.00. Da vi er underlagt messe-centeret´s regler, er det ikke tilladt
at medbringe salgsdyr ved denne udstilling.
Dommere er Kenneth Worm, Käthe Koch og Jeanne Nielsen.
Alle udstillere får tildelt et diplom i forbindelse med præmie-overrækkelsen.
Læs endvidere ”regelsæt for udstillinger”. Her kan du få yderligere oplysninger
vedr. opbevarings-boks til hamsteren under udstilling og meget andet.
Denne kan downloades på www.hamsterland.dk
Vi håber, mange vil bakke op om denne udstilling, da denne vil være godt besøgt.
Evt. afbud på selve dagen, kan ske på sms til Jeanne: 22 44 97 44
Vel mødt.
Mange hilsner fra Jeanne.
-
-
Ved vi noget om forholdene på udstillingen?
Jeg tænker her især på
- varme/kuld og træk
- hvilke andre dyr der er i nærheden
- og kan folk medbringe dyr når de går rundt?
Spørgsmålene er delvist inspireret af at jeg lige har hørt, at en af mine (tidligere) unger kom hjem fra dyrskue med lungebetændelse og en slem forskrækkelse til familien.
Denne gang foregår udstillingen jo ikke "bare" i DHF-regi og jeg vil gerne have mine dyr hjem i god stand
Jeg tænker her især på
- varme/kuld og træk
- hvilke andre dyr der er i nærheden
- og kan folk medbringe dyr når de går rundt?
Spørgsmålene er delvist inspireret af at jeg lige har hørt, at en af mine (tidligere) unger kom hjem fra dyrskue med lungebetændelse og en slem forskrækkelse til familien.
Denne gang foregår udstillingen jo ikke "bare" i DHF-regi og jeg vil gerne have mine dyr hjem i god stand
Det har vi ikke et konkret svar på, men jeg kan da ikke forestille mig, at der vil være koldt, eller at der er træk, vi skal jo ikke være ved ind/udgangen - men i et af messens store lokaler.
Jeg ved ikke, om man må gå rundt med andre dyr på messen, men der vil jo være flere andre dyrearter, i lokalet vi skal være i. Hvilke dyr der er tale om, ved vi ikke.
Jeg kan ikke svare dig mere præcist, men jeg kan fortælle, at jeg har haft mine hamstere (og kaniner og chinchillaer) på udstilling mange gange i Dansk Kæledyrsklub, det har både været udendørs (i august og september måned), og inde (februar og maj måned). Der har været mange andre dyrearter i samme rum, og jeg har aldrig oplevet at komme hjem med syge eller skræmte dyr, så jeg tror bestemt ikke, der er noget at være bekymret for.
Jeg ved ikke, om man må gå rundt med andre dyr på messen, men der vil jo være flere andre dyrearter, i lokalet vi skal være i. Hvilke dyr der er tale om, ved vi ikke.
Jeg kan ikke svare dig mere præcist, men jeg kan fortælle, at jeg har haft mine hamstere (og kaniner og chinchillaer) på udstilling mange gange i Dansk Kæledyrsklub, det har både været udendørs (i august og september måned), og inde (februar og maj måned). Der har været mange andre dyrearter i samme rum, og jeg har aldrig oplevet at komme hjem med syge eller skræmte dyr, så jeg tror bestemt ikke, der er noget at være bekymret for.
Mange hilsner fra Jeanne.
Jeg tænkte faktisk på, om de mon havde tænkt lidt i de baner, da de fordelte stande. Katte og hunde var i den ene ende af det der kæmpe-område. Marsvin og hamstre i den anden. Chinchilla-klubben og nogle kaniner sådan lidt midt imellem.Lykke skrev:Tak for svaret
Det var bare noget jeg begyndte at tænke over af flere grunde.
Den nævnte oplevelse med lungebetændelse...
Og så har jeg haft en hamster, der gik fuldstændig i panik hos dyrlægen, når den hørte hunde gø...
Selv må jeg jo væbne mig med nogle allergipiller... kan ikke tåle kat...
På den måde blev dyrene ikke forskrækket af hinanden.
Det så ud til at være et velfungerende layout, og hamstrene tiltrak sig masser af positiv opmærksomhed. :-D
Vores tre har snorksovet hele dagen, men de så ud til egt. at ha' det fint med at være på udstilling.Jeg havde ellers haft lidt dårlig samvittighed over at vi sådan slæbte dem afsted, men den ene var ret ligeglad, de to andre så ud til ligefrem at synes, det var spændende.
Kæmpe-arbejde for bestyrelsen, men ... et godt sted. Det kunne man fint gøre igen næste år.
- Vedhæftede filer
-
- Peanut snorker mellem nussepauserne. SPÆNDENDE med udstilling. :-D
- Peanut snorker - gule tænder 65.jpg (183.71 KiB) Vist 5261 gange
God dag
Michèle
Mor til Bumle og Peanut - begge guldhamstre fra Hanne i Silkeborg. (Malthes mor)
Michèle
Mor til Bumle og Peanut - begge guldhamstre fra Hanne i Silkeborg. (Malthes mor)
Jeg syntes mine virkede meget forskrækkede over alle lydene lige i starten - men så lagde de sig og sov... og da jeg kom hjem, virkede de som om det havde været en spændende dag :lol:
Men absolut et godt arrangement både fra vores bestyrelse/dommeres side og hele messen.
Og det var fedt at have så mange gæster til udstillingen, der kom og kiggede på hamsterne!
Men absolut et godt arrangement både fra vores bestyrelse/dommeres side og hele messen.
Og det var fedt at have så mange gæster til udstillingen, der kom og kiggede på hamsterne!
-
Ja en fantastisk messe :D
Der var også rigtig mange interesseret idag, jeg havde medbragt 5 bure med hamster, så hele det lange bord ud mod gangen var fyldt op med hamster idag, kenneth´s dværge i den ene ende og mine guldbamser i den anden .
Og det er godtnok længe siden vi har haft så rolig en Malthe en hel weekend, han hyggede sig :D
Tak til alle som mødte op på messen og gjorde den til en fantastisk oplevelse :D
Der var også rigtig mange interesseret idag, jeg havde medbragt 5 bure med hamster, så hele det lange bord ud mod gangen var fyldt op med hamster idag, kenneth´s dværge i den ene ende og mine guldbamser i den anden .
Og det er godtnok længe siden vi har haft så rolig en Malthe en hel weekend, han hyggede sig :D
Tak til alle som mødte op på messen og gjorde den til en fantastisk oplevelse :D