Rody bur til weekendture?

Beskrivelse mangler
Låst
Ihvarh

Rody bur til weekendture?

Indlæg af Ihvarh » 2. maj 2011 18:36

Hey alle lykkelige hamsterejere

Jeg har anskaffet mig et fint hamsterbur og indrettet det, selvom jeg først skal have hamster om et par måneder (men jeg glæder mig bare så meget xD). Jeg har også en transportboks, men hvis jeg nu skal hjem til mine forældre en weekend, tænkte jeg på at købe et rody-bur, som det her:

Billede

men kan et guldhamster komme igennem rørene? :S

Nougat

Indlæg af Nougat » 2. maj 2011 18:38

Hvor lyder det dejligt. Kan godt forstå du glæder dig  :)
Jeg skulle mene at guldhamstre sagtens kan komme igennem rørerne, men der er rigtig mange der ikke gider. Så kan den selvfølgelig vælge at kravle op ad tremmerne.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Ihvarh

Indlæg af Ihvarh » 2. maj 2011 18:45

Lyder godt :D Er der nogen derude, der har erfaringer med dette bur? Det kunne være skønt :D
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. maj 2011 19:05

hvor stort er buret?

Min umiddelbare tanke er, at hjulene er for små (skal være min. 20cm i diameter) og at der er for lidt plads til at en guldhamster kan bevæge sig rundt.

Kim

Indlæg af Kim » 2. maj 2011 19:10

Vi har selv et magen til til vores søns dværghamster.
Vi er meget glade for det. Men jeg er ikke sikker på hvordan det vil fungere til en noget større guldhamster. Hjulene som er med vil jeg mene er for små til en guldhamster som Lykke også nævnte.
Men buret er ret nemt at rengøre men man skal lige være forberedt på at ved en hoved rengøring skal man skille det helt ad. Men så er det også ret nemt at gøre rent helt i bund. Alle delene er af plastik så de er nemme at rengøre.
Jeg ved ikke med rør størelsen. Men der er i hvert fald god plads i dem til vores dværghamster.

Kim
Senest rettet af Kim 2. maj 2011 20:01, rettet i alt 1 gang.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. maj 2011 19:12

jeps, rørene er formentlig store nok, men det er ikke alle guldhamstere som gider dem.

Ihvarh

Indlæg af Ihvarh » 2. maj 2011 19:47

Jeg tænker på at fjerne hjulene og så sætte hjulet fra det store bur ind, tror godt lige det kan være der.
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Låst