Hej,
Jeg får mit hamster i dag (yay! ), og jeg læste på en side på nettet, at savsmuld skulle være godt strøelse. Nu har jeg lige læst på en anden side, at det giver luftvejsproblemer? Hvad skal jeg tro er rigtigt? Har nemlig købt savsmuld, men har også carefresh til at ligge, for at prøve lidt forskelligt.
Min kæreste ryger. Kan hamsteren tåle røg? Ellers beder jeg ham ryge i køkkenet...
Hilsner Eva
Røg og savsmuld
Der er mange som kommer til at kalde spåner for savsmuld.
Hvis det faktisk ER savsmuld, er det for fint og indeholder enormt meget træstøv (f.eks. de små sammenpressede pakker fra supermarkederne).
Hvis det er spåner, kommer det an på typen.
Det vigtige er at der ikke er meget støv, da hamstere har små, sarte luftveje.
Om spåner er godt kan diskuteres. De suger ikke lige så godt/ meget som nogle af de andre typer. Til gengæld er de gode at grave sig ned i.
Jeg fravalgte spåner i begyndelsen pga. allergi og at de ikke suger så godt, men har lige prøvet nogle støvfri og jeg synes ikke, jeg får et lugtproblem. til gengæld kan mine hamstere også godt lide at tisse i deres hjul og i deres sandbade :lol:
Kan ikke svare på det med røg - men mon ikke det har nogenlunde samme effekt på hamstere som på mennesker? ...
Hvis det faktisk ER savsmuld, er det for fint og indeholder enormt meget træstøv (f.eks. de små sammenpressede pakker fra supermarkederne).
Hvis det er spåner, kommer det an på typen.
Det vigtige er at der ikke er meget støv, da hamstere har små, sarte luftveje.
Om spåner er godt kan diskuteres. De suger ikke lige så godt/ meget som nogle af de andre typer. Til gengæld er de gode at grave sig ned i.
Jeg fravalgte spåner i begyndelsen pga. allergi og at de ikke suger så godt, men har lige prøvet nogle støvfri og jeg synes ikke, jeg får et lugtproblem. til gengæld kan mine hamstere også godt lide at tisse i deres hjul og i deres sandbade :lol:
Kan ikke svare på det med røg - men mon ikke det har nogenlunde samme effekt på hamstere som på mennesker? ...
vi bruger de sammenpressede pakker fra supermarkederne her og har altid gjort det grundet en utrolig stram økonomi.. ingen af vores har haft problemer med luftvejene på grund af det... det eneste jeg vil sige er at man skal lade være med at købe det mærke der har lilla på siden da jeg ofte fandt stykker af alt muligt andet end træ i pakkerne...
hvis man køber Best Friends (mener jeg det er med det grønne på siden) så er det ikke støv der er i men netop bare masser af små stykker spåner... min bedstefar arbejdede meget med træ så har set savsmuld overfor spåner da han selv lavede spåner til kaninerne
hvis man køber Best Friends (mener jeg det er med det grønne på siden) så er det ikke støv der er i men netop bare masser af små stykker spåner... min bedstefar arbejdede meget med træ så har set savsmuld overfor spåner da han selv lavede spåner til kaninerne
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Jeg bruger carefresh da det er godt og ikke lugter og da jeg har allergi og nemt kan udvikle det.
Da jeg brugte spåner kunne jeg mærke det kløede i næsen allerede dagen efter.
Vil klart anbefale carefresh også selvom det er lidt dyrt
Da jeg brugte spåner kunne jeg mærke det kløede i næsen allerede dagen efter.
Vil klart anbefale carefresh også selvom det er lidt dyrt
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
Har fået min hamster nu
Puttede Carefresh i, da jeg var i tvivl, men hamsteravleren, jeg købte ham af, sagde at jeg sagtens kunne bruge "savsmuldet", som nok ikke er savsmuld alligevel...
Er der slet ingen rygere herinde, der ved om hamstere bliver syge af røg? :O
Bonusspørgsmål: Hvornår er hamstere fuldvoksne?
Puttede Carefresh i, da jeg var i tvivl, men hamsteravleren, jeg købte ham af, sagde at jeg sagtens kunne bruge "savsmuldet", som nok ikke er savsmuld alligevel...
Er der slet ingen rygere herinde, der ved om hamstere bliver syge af røg? :O
Bonusspørgsmål: Hvornår er hamstere fuldvoksne?
Mvh Eva
Hamsternybegynder
Hamsternybegynder