Vinterhvide og unger?
Vinterhvide og unger?
Hej alle. Jeg har før været medlem herinde og er nu tilbage efter et lang stykke tid. Jeg har altid haft guldhamstere men går nu og overvejer at få dværghamstere i stedet. Og i denne forbindelse ville jeg høre hvordan det er med dem og unger. Havde tænkt på at få en han og en hun der skal gå sammen, men hvor tit avler de og hvordan er jeres erfaring med at komme af med ungerne?
Jeg har før avlet guldhamstere, men stoppede da jeg ik ku komme af med ungerne, og til sidst havde omkring 14 hamstere :0)
Jeg har før avlet guldhamstere, men stoppede da jeg ik ku komme af med ungerne, og til sidst havde omkring 14 hamstere :0)
Jeg har ikke haft problemer med at komme af med ungerne, men min erfaring med guldhamstere er også, at det afhænger af tidspunkt på året og hvor mange andre der lige sælger...
Der er færre unger i et kuld.
Mine dværge gik sammen og fik så måske 3 kuld i rap (ca. hver 3. uge), hvor de så blev skilt for at få pause. Robo'er har jeg fint kunnet sætte sammen igen, men med Campbells har det knebet.
Om vinteren har jeg i det hele taget ikke kunnet få dem til at gå sammen.
Der er færre unger i et kuld.
Mine dværge gik sammen og fik så måske 3 kuld i rap (ca. hver 3. uge), hvor de så blev skilt for at få pause. Robo'er har jeg fint kunnet sætte sammen igen, men med Campbells har det knebet.
Om vinteren har jeg i det hele taget ikke kunnet få dem til at gå sammen.
Tror det kommer lidt an på hvor man bor i landet og hvor mange andre der sælger i dit område.
Vi har en del tilbage fra vores 3 kuld. Så vi har taget hannerne fra hunnerne for ikke at få flere lige nu.
Vi har delt ungerne i hanner og hunner så de ikke begynder at yngle igen. Og delt dem i kuld. Så fra de 3 kuld er det 6 bure vi har med unger.
Ind til videre har vi ikke nogen problemer med at det går sammen på denne måde.
Vi har en del tilbage fra vores 3 kuld. Så vi har taget hannerne fra hunnerne for ikke at få flere lige nu.
Vi har delt ungerne i hanner og hunner så de ikke begynder at yngle igen. Og delt dem i kuld. Så fra de 3 kuld er det 6 bure vi har med unger.
Ind til videre har vi ikke nogen problemer med at det går sammen på denne måde.
http://www.mywinterwhitehamster.com
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
jeg er osse meget i tvivl om det er dværge jeg skal ha, for min kærlighed ligger nok mest hos guldhamsterne, men kunne godt tænke mig et nyt slags kæledyr, da det jo altid er sjovt at prøve noget nyt.
Jeg kan ihvertfald forstå at man enten skal have en fast aftale med en dyrehandler, ellers kan det blive svært at komme af med ungerne...
Hvor mange unger får dværge pr ku,d ca? og hvor mange kuld kan man nå op på inden dyrene bliver for gamle?
Jeg kan ihvertfald forstå at man enten skal have en fast aftale med en dyrehandler, ellers kan det blive svært at komme af med ungerne...
Hvor mange unger får dværge pr ku,d ca? og hvor mange kuld kan man nå op på inden dyrene bliver for gamle?
pr. kuld for dværghamstere svinger det fra 4-8 stk i gennemsnit..
de kan blive (og gør det ofte) hver 3./4. uge.. de er meget fertile de første par timer efter at have født og hvis han og hun går sammen kan man med næsten sikkerhed vide at hun bliver gravid igen med det samme..
vi skilte netop vores dværgepar ad da vi stod med unger vi ikke kunne komme af med da hun havde valgt at få dem midt i sommerferien så der var ingen der så vores annoncer...
Vi satte dem ikke sammen som par igen da vi ikke ønskede at risikere at stå med unger igen... men det var tydeligt at de huskede hinanden selv efter et års tid adskilt.. satte man den ene op til tremmerne af den andens bur begyndte de at slikke hinandens snuder og snakke sammen med deres hyggesnak... var supersødt...
de kan blive (og gør det ofte) hver 3./4. uge.. de er meget fertile de første par timer efter at have født og hvis han og hun går sammen kan man med næsten sikkerhed vide at hun bliver gravid igen med det samme..
vi skilte netop vores dværgepar ad da vi stod med unger vi ikke kunne komme af med da hun havde valgt at få dem midt i sommerferien så der var ingen der så vores annoncer...
Vi satte dem ikke sammen som par igen da vi ikke ønskede at risikere at stå med unger igen... men det var tydeligt at de huskede hinanden selv efter et års tid adskilt.. satte man den ene op til tremmerne af den andens bur begyndte de at slikke hinandens snuder og snakke sammen med deres hyggesnak... var supersødt...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
vi kommer til Jylland i uge 29 (nærmere bestemt Silkeborg)
Og det kan altid arrangeres at mødes i KBH.
Og ja vi har stadigvæk Barney.
Og det kan altid arrangeres at mødes i KBH.
Og ja vi har stadigvæk Barney.
http://www.mywinterwhitehamster.com
Hvad betyder det når hunnen "piver". Hun gør det nogengange til mig men mest til hannen når de snuser gennem tremmerne? Havde planlagt at sætte dem sammen om 20 dage men er bange for hvis det er noget "farligt" at hun vil dræbe ham, da han ikke gør en flue fortræd mens hun er en lille hidsig prop
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220