hamster- bold!

Beskrivelse mangler
Låst
hellera

hamster- bold!

Indlæg af hellera » 25. jul 2011 21:45

Hej alle sammen!

Jeg har i dag købt en hamsterbold! Altså sådan en som hun kan trille rundt i her på mit stuegulv. Det virkede som om min lille dværghamster (pinus) var rigtig glad for den. Nu vil jeg så gerne høre om i har nogle erfaringer med sådan en hamsterbolg. På forhånd tak for svarene :)
vh
Hellera

Janneha

Indlæg af Janneha » 25. jul 2011 22:03

:lol: Ikke andet end du kan rende bagefter og samle klatter op  :lol:

Kim

Indlæg af Kim » 25. jul 2011 22:06

Der er meget delte meninger omkring hamster bolde. Så det er nok bedst at gøre sig sine egne erfaringer og ikke lade dem være i den for længe af gangen. Jeg har set anbefalinger af ca en halv time af gangen og jeg ville nok gøre det noget kortere. Da den jo ikke selv kan vælge hvornår den vil ud og det kan være svært at styre bolden selv om nogle hamstere faktisk lærer at styre dem rimeligt godt.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

hellera

Indlæg af hellera » 25. jul 2011 22:16

Tak for svarene til jer begge to.
Ja jeg skulle samle klatter op, men ja så blev gulvet da gjort rent :D
Ja hun lærte faktisk hurtigt at styre det og lavede faktisk slalom mellem strygebrættets ben   :shock:
Jeg vil heller ikke lade hende være for længe deri. I dag var det kun fem min.
Men ja hun så ud til at kunne lide det - så på trods af den efterfølgende rengøring får hun lov en anden dag igen.  :lol:
vh
Hellera

Wampi

Indlæg af Wampi » 26. jul 2011 15:11

Har kun positive erfaringer med hamsterbolden her...

Vores guldhamstere var renlige i den, men dværghamsterne plejede at efterlade små pøller hist og her...

vi har været superglade for vores bold for det har betydet at hamster har kunnet ræse rundt uden at vi behøvede at bygge et mindre fort for at undgå de endte med at bide i ledninger eller andet...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst