Slankefoder

Beskrivelse mangler
Låst
SussiB

Slankefoder

Indlæg af SussiB » 13. aug 2011 12:02

Jeg har kigget rundt i forummet og ved efterhånden en del om foderet og anbefalinger.. er dog lidt i tvivl alligevel

Jeg har en hamster der spiser konstant. Hun har ingen stopklods og er som resultat blevet mere rund end godt er. Prøver at give hende mindre foder og mere grønt og motionerer hende dagligt i en hamsterkugle. Har også næsten stoppet med at give godbidder. Den eneste godbid hun får er en jordnød i skal ca hver anden dag, da min opfattelse er at det er godt for hende at gnave skallen.
Næsten alt foder jeg har forsøgt med indtil videre har vildt mange solsikkekerner, som jeg mener ikke er godt når vægten skal den anden vej. Jeg har nu fundet noget gnaverblanding i et supermarked hvor der ikke er solsikkekerner i, men jeg er også urolig for at hun ikke får det som hun har brug for da det ikke er hamster only foder.
Er der et hamsterfoder der er godt til hamsterdiæt? Ved at der findes diæt foder til de fleste andre dyr.

Wampi

Indlæg af Wampi » 13. aug 2011 13:31

stop med nødderne...

Giv hende istedet for et stykke rugbrød at gnave i... har selv hængt et op så det tørrer rimelig hurtigt og hun er lykkelig for at slibe tænderne på det da det smager en del bedre end plastikanten på buret som hun ellers havde valgt...

og så sørg for at hun også har aktiviteter inden i selve buret med at kunne kravle, og grave...

sørg for at smide hendes mad ud i bundlaget fremfor i en skål så hun skal arbejde for at finde det...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 14. aug 2011 08:56

Du kan også bruge altromin, som er foder der indeholder lige præcis det som hamster skal spise. Der er ingen nødder eller godbidder. Det var egentlig til rotter, men det er også ideel for hamster, fordi udover ikke at have noget fedene også slipper deres tænder  :D
Du kan læse mere her: http://www.lux-shoppen.dk/altromin-rotter-p-36.html

Isa/DeLaCreme

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 14. aug 2011 09:24

Ja væk med nødder og kerner. Ind med sund tørfoder og grønt (undgå majs)  :D  Jeg har læst en guld (som jeg har) må få op til 15 g grønt om dagen.

Min Blomst er meget, meget glad for alt det forskellige grønt hun får her hver dag. Små happere. Fx mælkebøtter, nogle græsstrå, broccoli, dild (hun bliver helt tovlig når hun får dild,- det er "yndlingsen"), gulerod, agurk, kål, iceberg, snackpeber osv. Indimellem får hun en pyttelille hap frugt fx æble, et skovjordbær eller banan. Frugt er selvfølgelig ikke godt i store mængder til en tyk hammi  :wink:
Hendes mave fungerer upåklageligt og hun holder en ca. vægt på 145 gram og er meget aktiv.

Jeg er sådan rimelig ny med hamstere så beklager hvis jeg gentager hvad du allerede ved.

SussiB

Indlæg af SussiB » 14. aug 2011 13:17

Hun får masser af varieret grønt. Der er masser af aktivitet i buret.. buret selv er i tre etager så der skal kravles for at komme op til fx mad og grønt. hun bruger hjulet flittigt.

Tak for svar

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 14. aug 2011 16:18

mit forslag vil også være altromin det er et godt afbalanceret foder, hvor hamsteren ikke kan vælge kun´at spise det mest usunde

Låst