Hej,
Jeg vil gerne prøve at sætte min guldhamster i en løbebold og se om det er noget for ham. Men jeg kan kun finde løbebolde på 17,5 cm og det er vel ikke nok til en guldhamster, vel? Nogen der ved hvor man kan finde en større løbebold?
Og lige et tillægsspørgsmål: Hvordan kan jeg se om han kan lide sin løbebold? Hvis han sætter sig til at vaske sig e.l. i stedet for at løbe, betyder det så at han ikke gider den?
Løbebold?
jeg ved ikke helt hvordan jeg så det med vores.. om de gad den eller ej.. jeg vidste det bare når jeg kiggede på dem...
vi startede med en lille bold på vist nok kun 15 og så var de bare ikke der i lige så længe...
jeg fandt vores den store ved et tilfælde i en dyrehandler... prøv at spørg ad i din lokale dyrehandler... ofte er de mere end villige til at skaffe hjem hvis man spørger ind til bestemte varer...
vi startede med en lille bold på vist nok kun 15 og så var de bare ikke der i lige så længe...
jeg fandt vores den store ved et tilfælde i en dyrehandler... prøv at spørg ad i din lokale dyrehandler... ofte er de mere end villige til at skaffe hjem hvis man spørger ind til bestemte varer...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Jeg kan se tydelig forskel på mine. Den ene ser panisk ud når den er i den. løber imod væggen og laver desperate forsøg på at grave sig ud på den måde. Det holdt jeg så op med!
Den anden elsker bolden. Den havde lidt startproblemer med at finde ud af at stoppe og dreje og finde ud af hvor hun kunne komme igennem og ikke. Hun er blevet mester i at løbe i den og hun kan løbe slalom imellem alle stolebenene under bordet uden problemer. Ligeså snart hun får plads til det spurter hun på vilde gardiner igennem stuen. Nogle gange stopper hun op og pudser sig og drøner videre bagefter. Jeg prøver at holde det til at hun kun er i bolden i max 15 min.
Tænker at hvis du kender din hamster kan du godt se forskel efter at have afprøvet det om den er ok eller i panik
Den anden elsker bolden. Den havde lidt startproblemer med at finde ud af at stoppe og dreje og finde ud af hvor hun kunne komme igennem og ikke. Hun er blevet mester i at løbe i den og hun kan løbe slalom imellem alle stolebenene under bordet uden problemer. Ligeså snart hun får plads til det spurter hun på vilde gardiner igennem stuen. Nogle gange stopper hun op og pudser sig og drøner videre bagefter. Jeg prøver at holde det til at hun kun er i bolden i max 15 min.
Tænker at hvis du kender din hamster kan du godt se forskel efter at have afprøvet det om den er ok eller i panik
-
http://www.lux-shoppen.dk/runner-lille- ... pcKc96sfas <-- Den her er godt nok til dværge, men fås i to større størrelser. Og jeg kan VARMT anbefale den. Min dværg er vild med den, og fræser rundt på gulvet så snart han er kommet derned. Og når jeg tager ham op efter 15-20 min, sidder han i den, med forpoterne på kanten, og kigger på mig som for at sige: "Ej mor, jeg er altså slet ikke færdig endnu. Mer'!"
Min dværg har været glad for sin løbebold/runner fra dag et, men det er nok meget forskelligt fra dyr til dyr hvordan de tager imod den.
Min dværg har været glad for sin løbebold/runner fra dag et, men det er nok meget forskelligt fra dyr til dyr hvordan de tager imod den.
Lykkelig ejer af hygge-hybriderne Peanut & Snif