jeg har to dværghamstre, en han og en hun, som bor hver for sig.
hunnen har altid gået selv, men hannen har inden jeg købte ham gået med en anden han.
hannen virker meget interesseret i hunnen når jeg sætter dem sammen på min seng, mens hunnen plejer at puffe ham væk.
måske fordi hunnen er blevet lidt "asocial" af at have gået selv i lang tid, og måske fordi det var hende jeg havde først, så hun lige skal vise at det er hende der bestemmer.
jeg har indtil videre hørt 2 slags lyde fra mine hamstere:
en klikken, som jeg betragter som "hyggesnak", og en "elektrisk" lyd som har været hvis de blev forskrækket e.l.
men så den ene gang hvor jeg havde dem begge på gulvet sagde de/den nogle høje lyde der lød som hvis man trykker på et badedyr! det så dog ikke ud til at de slåssede, for da jeg kiggede under sengen sad de bare helt roligt ved siden af hinanden?
hvad betyder disse lyde?
lyder som et badedyr
Nu fremgår det ikke, hvorfor du sætter dem sammen, når de er ude, men det må stresse dem, at der pludselig er en anden hamster de skal forholde sig til. Selvfølgelig, hvis du ønsker unger giver det mening, men ellers ville jeg nok holde dem fra hinanden, da hver gang de skal være sammen kan virke stressende på dem
det sker kun sjældent, og i kort tid ad gangen, fordi jeg ikke er sikker på om de kan sammen eller ej.
hannen virker jo meget interesseret efter kontakt, men ved ikke om hunnen ligeså gerne vil være sammen med ham....
de slås jo ikke, hun puffer ham bare væk en gang imellem , men det er meget harmløst og kun når han er nede ved hendes kønsdele.
jeg synes ikke de virker stressede på dem på nogen måde..
hannen virker jo meget interesseret efter kontakt, men ved ikke om hunnen ligeså gerne vil være sammen med ham....
de slås jo ikke, hun puffer ham bare væk en gang imellem , men det er meget harmløst og kun når han er nede ved hendes kønsdele.
jeg synes ikke de virker stressede på dem på nogen måde..
Det er altid hunnen, der er den aggressive hos hamstere.
Mit bud er, at den lyd du beskriver er skrig fra at hun jager ham og han bliver forskrækket - hun kan også skrige for at jage ham væk. At du ikke se dem slås efter lyden har været der, er bare fordi hun så har sat ham på plads - men det betyder ikke nødvendigvis at nu har de det godt sammen.
Som en anden siger, skal du overveje, hvorfor du sætter dem sammen. Hvis det ikke er nødvendigt at sætte dem sammen, stresser du dem unødvendigt ved at gøre det.
Og hvis det er for at parre dem, skal du dels gøre dig klart, hvilken art det er (læs om hybrider på hamsterforeningens hjemmeside) og om de to overhovedet vil parres - det jeg mener er, at det lyder som om hunnen ikke vil kendes ved hannen og så kan du være nødt til at opgive det, da det stresser dem.
Mit bud er, at den lyd du beskriver er skrig fra at hun jager ham og han bliver forskrækket - hun kan også skrige for at jage ham væk. At du ikke se dem slås efter lyden har været der, er bare fordi hun så har sat ham på plads - men det betyder ikke nødvendigvis at nu har de det godt sammen.
Som en anden siger, skal du overveje, hvorfor du sætter dem sammen. Hvis det ikke er nødvendigt at sætte dem sammen, stresser du dem unødvendigt ved at gøre det.
Og hvis det er for at parre dem, skal du dels gøre dig klart, hvilken art det er (læs om hybrider på hamsterforeningens hjemmeside) og om de to overhovedet vil parres - det jeg mener er, at det lyder som om hunnen ikke vil kendes ved hannen og så kan du være nødt til at opgive det, da det stresser dem.
Jeg oplevede at min han hamster som jeg fik først, nærmest glemte hvad en hamster var. Da min hun kom ind i rummet begynde han at bide mig fordi han blev bange. Da jeg satte dem ned i løbegården, som jeg havde delt i to så de havde deres ejet rum, og de snuste til hinanden, så det ud til at han var MEGET interasseret i hende. De skal nok bare have tid til at venne sig til hinanden...
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
-