Hamster bider
Hamster bider
Hej alle sammen !
Vi købte en hamster for 14 dage siden og den begyndte godt til at være håndtam. Men så her i den her uge begyndte den at bide når vi tager madskål fra den. Vi har prøvet at få den op på hånden men den bide i vores finger. Kan I give os hvad der er grunden til det ?
med venlig hilsen
Chajep
Vi købte en hamster for 14 dage siden og den begyndte godt til at være håndtam. Men så her i den her uge begyndte den at bide når vi tager madskål fra den. Vi har prøvet at få den op på hånden men den bide i vores finger. Kan I give os hvad der er grunden til det ?
med venlig hilsen
Chajep
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage
Min vinterhvide gør lidt det samme. Jeg må ikke flytte rundt på hendes ting, eller tage noget fra hende, når hun er i buret. Jeg tror det er fordi hun passer på det, og det er jo helt ok. Derfor tager jeg hende altid op og hygger lidt med hende, når hun skal have flyttet rundt eller have nyt mad
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
Der er nogle hamstere som er utrolig sensibel overfor et ingreb i hvad de syns er DERES og hvad det VIL dele med dig. Kun en gæt, men hvad så gør den, efter Den har spiste færdig, bider den så?? eller kommer den op til dig der. Det også kunne være at hvis den er ved at flyde kind poser op, så vil den ikke forstyres, fordi det er en ting en hamster gør, de HAMSTRE, de er mestere i at overleve, og det er det han muligvis gør, bare for en stund. Jeg ved det ikke det er bare et forslag, men ka du selv lide det hvis der kommer noget og tger din ynglings mad fra dig når du er hunde-sulten?????
sandi : all good things comes to those who wait....
den angriber min hånd hvis jeg tager madskål også hvis vi skal gøre buret rent som vi gjorde idag bed den også i hånden. Så det er bare irreternde på den måde og derved mister man interesse for den når man ikke er tryg ved den når den bider. Hvis vi prøver om den vil hen til hånden så bide den også ligemeget hvad vi gøre.sandi skrev:Der er nogle hamstere som er utrolig sensibel overfor et ingreb i hvad de syns er DERES og hvad det VIL dele med dig. Kun en gæt, men hvad så gør den, efter Den har spiste færdig, bider den så?? eller kommer den op til dig der. Det også kunne være at hvis den er ved at flyde kind poser op, så vil den ikke forstyres, fordi det er en ting en hamster gør, de HAMSTRE, de er mestere i at overleve, og det er det han muligvis gør, bare for en stund. Jeg ved det ikke det er bare et forslag, men ka du selv lide det hvis der kommer noget og tger din ynglings mad fra dig når du er hunde-sulten?????
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage
javel; nogle hamstere er bare just MEAN. desværre. Så kan jeg kunne forslår masser af tålmodighed og godbidder osv. man det er ikke sikkert du kan ændre dets adfærd. Bider den hårdt så den hænger i din finger, eller er det bare en 'smagsprøve' hvor de ikke tager rigtigt fat. Der er et forskel i den måde de bider på.
Den har bidt så det hænger på min finger og det føler vi ikke er så godt med det. For så gider man ikke gøre noget når det ender sådan.sandi skrev:javel; nogle hamstere er bare just MEAN. desværre. Så kan jeg kunne forslår masser af tålmodighed og godbidder osv. man det er ikke sikkert du kan ændre dets adfærd. Bider den hårdt så den hænger i din finger, eller er det bare en 'smagsprøve' hvor de ikke tager rigtigt fat. Der er et forskel i den måde de bider på.
Da vi fik den var den håndtam til at begynde med men så ca et par uger efter begyndte den at bide i vores finger og det kunne vi ikke forstå. Så da vi skulle gøre buret rent og ville tage den og den bed os i finger. Der kan man miste interesse i det når det sker sådan.Eva-trold skrev:Har haft en hamster der aldrig blev tam, da den ikke var tæmmet som unge...
Jamen, enten er enten rigtigt bang eller er der intet at gør, det er meget lidt man kan gør, andet end prøve at have tålmodighed med den. MEN er det en hun hamster, fordi hvis den er en hun, foreligger altid det tilfældigehd at det var lige parret inden du fik den, og så kunne det være en graviditet som snart skal have en ende, om ca. 4 dage kunne jeg regn ud. ???? Man ved jo ALDRIG med hamstere; er den gammel nok til mulighed foreligger?? En dværghamster af Winter White species går gravis ca. 18-21 dage. Bygger den rede???? Hun hamstere kan vær meget aggressiv når det kommer til termin eller ligger med unger. Og hun kender jo ikke dig så godt endnu, vel???
Det vores han hamster der bider og den hun vi har er ikke så særlig tam endnu.sandi skrev:Jamen, enten er enten rigtigt bang eller er der intet at gør, det er meget lidt man kan gør, andet end prøve at have tålmodighed med den. MEN er det en hun hamster, fordi hvis den er en hun, foreligger altid det tilfældigehd at det var lige parret inden du fik den, og så kunne det være en graviditet som snart skal have en ende, om ca. 4 dage kunne jeg regn ud. ???? Man ved jo ALDRIG med hamstere; er den gammel nok til mulighed foreligger?? En dværghamster af Winter White species går gravis ca. 18-21 dage. Bygger den rede???? Hun hamstere kan vær meget aggressiv når det kommer til termin eller ligger med unger. Og hun kender jo ikke dig så godt endnu, vel???
Sorry - det gør mig ondt at hør at du har været uheldig med hele 2 hamstere. Tror de der ku være noget de er ligefrem BANG for??? f.eks en kat eller hund eller andet slags dyr. Hamstere har et utroligt duftesans, og jeg tænkte osse på, har du lige vasket hænderne lige før du rør ved hamstere, eller ku de godt lugt mad på dem!? det er bare en skud i mørket, men det KUNNE jo godt vær, også hvis du går fra det ene hamstere til den anden, så burde du vakse din hændere, fordi hvis du lugter godt af han hamster lige før du tar en pige hamster op, ja så rent faktiske kunne den bide fordi måske er den ikke i 'han hamster' humør!! Ja, men jeg ved det ikke, jeg tror at her er mange ting som måske kunne prøves, men ikke af beskostning af at den hænger i din fingre, fordi så er de virklig bang/aggressiv.Jeg én gang havde et hamster som var ligesom Dr. Jekyl og Mr. Hyde, hvis du kender den der. Det er som lige pludslig ændret den fuldkommen humør, fra at være meget kælende i det ene øjeblikke, og lige pludslig i et åndræt tog et ordenligt bid ude af mit finger! Ikke en god situation. Jeg personligt kan ikke kom på mere, men måske er der en anden som har lidt mere held ved at at kurere bide-glad hamstere.??????
MVH
MVH
Vi har altid vaske hænderne før vi snakke med vores alle dejlige hamster, vi har 2 hunde men de gør ikke noget med dem og vores hunden er ligeglad.sandi skrev:Sorry - det gør mig ondt at hør at du har været uheldig med hele 2 hamstere. Tror de der ku være noget de er ligefrem BANG for??? f.eks en kat eller hund eller andet slags dyr. Hamstere har et utroligt duftesans, og jeg tænkte osse på, har du lige vasket hænderne lige før du rør ved hamstere, eller ku de godt lugt mad på dem!? det er bare en skud i mørket, men det KUNNE jo godt vær, også hvis du går fra det ene hamstere til den anden, så burde du vakse din hændere, fordi hvis du lugter godt af han hamster lige før du tar en pige hamster op, ja så rent faktiske kunne den bide fordi måske er den ikke i 'han hamster' humør!! Ja, men jeg ved det ikke, jeg tror at her er mange ting som måske kunne prøves, men ikke af beskostning af at den hænger i din fingre, fordi så er de virklig bang/aggressiv.Jeg én gang havde et hamster som var ligesom Dr. Jekyl og Mr. Hyde, hvis du kender den der. Det er som lige pludslig ændret den fuldkommen humør, fra at være meget kælende i det ene øjeblikke, og lige pludslig i et åndræt tog et ordenligt bid ude af mit finger! Ikke en god situation. Jeg personligt kan ikke kom på mere, men måske er der en anden som har lidt mere held ved at at kurere bide-glad hamstere.??????
MVH