HJÆLP!!!!!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Eva-trold

HJÆLP!!!!!

Indlæg af Eva-trold » 20. mar 2012 18:27

Hej alle.
For lidt tid siden satte jeg mine hamstere sammen. De var sammen lige indtil min hun begyndte at bløde, så jeg tænkte at hun skulle føde. Så jeg satte dem i hvert sit bur.
Der skete ingenting og jeg begyndte at blive bekymret. Så i dag da jeg tjekkede til hende kunne jeg se hun blødte ENDU mere... Jeg er bare så bekymret, og jeg aner ikke hvad der er sket eller hvad der skal ske, men da hun fik sit første kuld blødte hun SLET ikke så meget..... :cry:  PLEASE HJÆLP MIG!!!!!
På forhånd tak.
Vedhæftede filer
vashya bløder2.jpg
vashya bløder2.jpg (83.51 KiB) Vist 7765 gange
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Lykke

Indlæg af Lykke » 21. mar 2012 07:22

Har hun fået unger? Ser hun drægtig ud?
Har hun sår der hvor hun bløder?

Hvor længe er det siden, du skilte dine hamstere?

Jeg ville umiddelbart mene, at du skal ringe til dyrlægen - dyrlægen kan stille spørgsmål og det er nemmere at besvare dem i telefonen eller hos dyrlægen.

Lidt blod kan se ud af meget. Men der kan være noget galt inden i hende og hvis dyrlægen vurderer det kan hjælpe, kan han/ hun måske f.eks. sætte en fødsel igang eller give noget der stopper blødningen.

Gunvor

Indlæg af Gunvor » 21. mar 2012 10:57

Helt enig med Lykke.

Du kan fugte en vatrondel og forsigtigt dubbe blodet af og så holde øje ged hende, så får du en bedre fornemmelse af hvor meget hun bløder og om det er tiltagende eller aftagende. Men ring til dyrlægen og få professionel vejledning.

God bedring med hende :-)
Med venlig hilsen

Gunvor

http://hamstervejen.weebly.com

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 21. mar 2012 21:39

Tusind tak begge to. Jeg vil klart ringe til dyrelægen! Jeg er også mest bekymret for at hun lider :cry:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

damgaard1986

Indlæg af damgaard1986 » 22. mar 2012 14:33

Hvordan gik det hele?
Lykkelig ejer af hygge-hybriderne Peanut & Snif :hlaugh:

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 24. mar 2012 07:50

Det gik og går rigtig godt! Jeg kan se at hun i går aftes fødte 2 små unger! Jeg er bare så glad!
Medlemsnummer 220

Gunvor

Indlæg af Gunvor » 24. mar 2012 10:10

Det var godt! Er blødningen stoppet?
Med venlig hilsen

Gunvor

http://hamstervejen.weebly.com

Freja

Indlæg af Freja » 24. mar 2012 13:12

Hej Eva-trold.

Tillykke med familieforøgelsen  :D  Hvordan går det med de små?

Mvh. Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 24. mar 2012 14:32

Hej alle.
Ja, blødningen er heldigvis stoppet! Jeg er meget lettet over at hun er okay :D
Til frejas mor, det ser ud til at de har det fint  :D
Det var jer der skulle have en Pearl han ikke også? Altså hvis der er nogen  :wink:
Medlemsnummer 220

Freja

Indlæg af Freja » 24. mar 2012 15:28

Ja, det ville vi rigtig gerne! Så vi krydser fingre for, at de små klarer den, og at der er en lille bølle til os...vi skal bruge både en dreng (til Frejas lillebror) og en pige (til Freja). Har bestilt en pige hos CeCa, men hvis dine unger nu er to piger, kan vi nok lave bestillingen hos Ceca om til en dreng. Det er ikke så vigtigt, hvem der kommer hvorfra, bare de er sunde og raske og har stamtavle.

Ihh, det må være svært at lade ungerne være i fred.....kan du høre lyde fra reden? Hvor store er de ca.? Og hvordan opfører moderen sig?

Mvh. Frejas mor

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 24. mar 2012 23:04

Det lyder fint :D
Ja, det handler mest om helbred og stamtavler, men også om de er søde - og så er forældrene meget smukke!
Det er svært når de er så små og søde! Ungerne er cirka lidt større end en tommelfingernegl.... Jeg kan godt høre små pivelyde fra reden når mor er ude efter mad eller andet :wink: Vashya er meget træt og udmattet, men bliver helt afslappet når hun kommer op i hånden og bliver forkælet  :) De er virkelig søde :oops:
Lyder som om i er ved at lave en hamstefarm hjemme hos jer  :wink:
Medlemsnummer 220

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 24. mar 2012 23:06

Noget jeg også tænker kunne være sjovt er, at man avler hamstere, og så en dag om et par år finder man en hamster - måske til en udstilling hvor farfarsfaren eller andet er en af mine :)
Medlemsnummer 220

Freja

Indlæg af Freja » 1. apr 2012 14:42

Hej Eva.

Hvordan går det hos jer? Håber alt vel. De små må vel have fået pels og øjne nu? Vi er jo meget nysgerrige...hvis du har mulighed for at vise et billede eller fem af de små og forældrene, ville det være dejligt.

Ja, det kunne være sjovt at kunne følge sine egne hamsteres gener i flere generationer. Så er det jo ekstra vigtigt at vælge ungernes nye familie med omhu, så de ikke bare ender som ugifte kælehamstere. Og ja, vi er ved at "opruste" til at lave vores egen lille hamsterfarm. Var ude og købe et ekstra bur til Freja i går, så nu har vi fem bure i alt....så må der godt snart ske noget, for stakkels gamle Happy kan jo kun bo i ét bur ad gangen....han har dog indtaget det nye bur med stor nysgerrighed og fandt sig hurtigt tilrette.

Mvh. Frejas mor

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 2. apr 2012 21:56

Hej Frejas mor :D jo alt går skam vel! De er ultra tamme og MEGA søde! De får øjne om to dage, så tumler de ikke rundt mere som mulvarpe :wink: Jeg sætter et par billeder eller ti ind i morgen eller de nærmeste dage når jeg får tid. Der er en Pearl saphir og en Pearl agouti så det passer jo perfekt efter jeres bestilling! Jeg kan dog først se kønnet om noget tid... Det er virkelig blevet et flot kuld med en meget smuk pels! Så jeg håber i får nogle gode unger ud af den! Men de er som sagt blevet store og flotte og snart med øjne! De er begyndt at prøve at indtage fast føde nu, så jeg giver dem lidt agurk som er nemt og tygge på, og lidt banan og noget kød fra nogle kød stænger. Men det er virkelig blevet nogle dejlige og tamme unger som har knyttet sig til mig rigtig godt! God fornøjelse med ventetiden - som desværre er rigtig laaang!! Og så hils Freja og Happy!
Medlemsnummer 220

Freja

Indlæg af Freja » 3. apr 2012 07:11

Hej Eva.

Nujjj, hvor er det spændende og dejligt at høre. Det lyder som om, du passer de små rigtig godt. Lillebror håber på, at pearl safiren er en dreng, for han vil så gerne have en helt hvid, som skal hedde Snebold....men under alle omstændigheder kan du regne med, at vi køber den ene - uanset køn.

Rigtig god påske dig dig og dine kælehammier.

Mvh.

Freja + mor og lillebror

Låst