Hamster

Er du ny bruger på forummet? Så præsenterer dig selv overfor forummets øvrige brugere her.
Besvar
Pernille

Hamster

Indlæg af Pernille » 24. mar 2012 11:59

Hej igen

Jeg har fundet ud af at det sandsynligvis er to hanner af arten Campels eller at én af dem er en vinter hvid (men er helt sort og lidt større end de andre) og at hunnen er en kinesisk silkehamster (pelsen er silkeagtig, lang og lækker på kroppen og benene.

Måske derfor er det ikke gået med pasningen af de nyfødte unger!!

Synes i at jeg skal skille dem alle tre ad, og sætte dem i tre bure, da det samme problem jo vil komme næste gang hun føder?

med venlig hilsen Pernille
Pernille

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 24. mar 2012 12:15

at hunnen skulle være kinesisk silkehamster har jeg mine tvivler om, da den ikke er særlig udbredt, men især når hun har været drægtig med en af hannerne.
Det lyder for mig til at du har fået dig en omgang hybrider, hvis de er købt i en dyrehandel eller ved en opdrætter som ikke er registreret er der 99% risiko for at de er hybrider.
Hybrider er en blanding af de to arter Campbells og Vinterhvid, da disse er de eneste to arter som kan blandes fordi de er så tæt i familie, men stadig passer deres genetik ikke sammen hvilket kan give problemer med ungerne som måske ikke kan overleve eller har andre "defekter".
Hybrider er ikke gode at avle på af samme grund.
Hvis i gerne vil have unger ville jeg foreslå at anskaffe to renartede dværghamstere med stamtavler, fra en opdrætter i foreningen, eller evt kinesiske dværghamstere, som ikke kan være hybrider.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 24. mar 2012 12:50

Jeg ville skille dem helt ad, og så lade dem gå i hvert sit bur. :)

Jeg tror heller ikke det er en kinesisk silkehamster, især ikke hvis det ligner en kinesisk hamster, som er en muselignende hamster og ikke er lille og rund, som de to dværghamsterarter. :)

En kinesisk hamster ser sådan ud når den ikke er sammenbøjet:
Billede

De er meget anderledes end dværghamsterne i typen, så der ville I ikke være i tvivl om, at det var en anden art. :)

Jeg kan også kun anbefale, at I får jer et par renracet hamstere fra DHF opdrættere, hvis I gerne vil opleve at have unger.
Og er også enig i, at det formentlig er nogle hybrider mellem vinterhvid og campbells dværghamstere, hvis de er købt i en dyrehandel.

Pernille

ok

Indlæg af Pernille » 24. mar 2012 15:01

Ok- jeg kan godt se, at det ikke er en silkehamster.

Jeg tror at vi køber et bur mere for at være på den sikre side.

Pernille
Pernille

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 24. mar 2012 16:52

Det synes jeg lyder som en god idé. :D

Selvom jeres hamstere desværre ikke egner sig til renavl, kan de sagtens være nogle dejlige kæledyr alligevel! :mrgreen:

Besvar