Hvilken farve er Anakin
Hvilken farve er Anakin
Jeg købter denne dejlige hanhamster af en teenagedreng, der var blevet træt af den. Da jeg købte ham fik jeg at vide, at han er 10 måneder, men bagefter viste det sig, at han nok nærmere er 14-15 måneder..
Han er den største hamster jeg har set og meget flot. Desværre har han boet i et alt for lille bur og med et alt for lille hjul, så han vidste ikke rigtigt, hvad han skulle stille op med hjulet, da vi gave ham et på lidt over 20 cm.. nu er er han efterhånden blevet interesseret og her til aften kravlede han ind og efter at have gynget frem og tilbage et par gange, fik han styr på teknikken. Jeg kan allerede nu se, at han nok skal have et endnu større hjul! -for han er STOR!
Jeg skriver her, fordi jeg håber I kan hjælpe mig med at afgøre hvilken farve han er.
Jeg kan se at han er satin ( det er ret åbenlyst), men ellers har jeg kigget mig helt blind på billeder og farvekoder.. så nu lægger jeg billederne ud af Anakin og håber på jeres hjælp :D
Han er den største hamster jeg har set og meget flot. Desværre har han boet i et alt for lille bur og med et alt for lille hjul, så han vidste ikke rigtigt, hvad han skulle stille op med hjulet, da vi gave ham et på lidt over 20 cm.. nu er er han efterhånden blevet interesseret og her til aften kravlede han ind og efter at have gynget frem og tilbage et par gange, fik han styr på teknikken. Jeg kan allerede nu se, at han nok skal have et endnu større hjul! -for han er STOR!
Jeg skriver her, fordi jeg håber I kan hjælpe mig med at afgøre hvilken farve han er.
Jeg kan se at han er satin ( det er ret åbenlyst), men ellers har jeg kigget mig helt blind på billeder og farvekoder.. så nu lægger jeg billederne ud af Anakin og håber på jeres hjælp :D
- Vedhæftede filer
-
- Anakin DHF.JPG (54.9 KiB) Vist 7270 gange
-
- Anakin i hjul DHF.JPG (53.28 KiB) Vist 7270 gange
-
- Anakin på vej ud af balje DHF.JPG (61.2 KiB) Vist 7270 gange
-
- Lang Anakin DHF.JPG (49.06 KiB) Vist 7270 gange
Jeg ville sige sølvmink satin.
Den er alt for lys i forhold til de dove satin, jeg har haft, men ligner på en prik min Aragon.
her er lige hurtigt link til billede http://www.freewebs.com/lykkehamsteri/aragon.htm
Den er alt for lys i forhold til de dove satin, jeg har haft, men ligner på en prik min Aragon.
her er lige hurtigt link til billede http://www.freewebs.com/lykkehamsteri/aragon.htm
Mink har da øjenringe, ikke? jeg synes ikke jeg kan se nogen øjenringe. Jeg har aldrig haft en sølvmink, men har haft et par dove satin og sølvdove satin.
Om du bliver klogere ved en parring kommer an på hvad magen bærer. Hvis den er mink skal den have to creme gener, og det kan du jo kun se hvis begge forældre bærer creme. Mink er vist også med Umbrous, så hvis du får unger der er mørkere end normalt, kan du se om den har det. Sølvgrå unger er også en indikation. Dem vil du kun få hvis han er sølv et eller andet, da det gen ikke skjules.
Vi er vist ret enige om at han i hvert fald har cinnamon genet, så er vi jo glade
Om du bliver klogere ved en parring kommer an på hvad magen bærer. Hvis den er mink skal den have to creme gener, og det kan du jo kun se hvis begge forældre bærer creme. Mink er vist også med Umbrous, så hvis du får unger der er mørkere end normalt, kan du se om den har det. Sølvgrå unger er også en indikation. Dem vil du kun få hvis han er sølv et eller andet, da det gen ikke skjules.
Vi er vist ret enige om at han i hvert fald har cinnamon genet, så er vi jo glade
mvh Desiree
-
med den parring vil du ihverfald kunne finde ud af om den er dove eller mink, hvis den er dove vil det give ene sortbaserede unger
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
På sølvmink kan man kun se øjenringene, hvis man er heldig, da pelsen er så lys.
Hvis hunnen bærer på creme, vil ca. halvdelen af ungerne blive cremebaserede (f.eks. creme, offwhite, zobel, sølvzobel), hvis han er mink.
Hvis han er dove, vil alle enten blive sortbaserede (f.eks. sort og dove) eller ca. 1/4 (i virkeligheden er det ofte flere) kan blive creme hvis de begge bærer på creme-genet. Det vil så lægge sig henover det sorte, så det sorte ikke ses.
Du kan være sikker, hvis alle unger bliver sortbaserede.
Ellers kan du være nødt til at parre ham med en anden, f.eks. med Silkelille og se om alle unger bliver cremebaserede (da både hun og han så er det).
Du kan ikke engang være sikker, hvis der kommer unger med sølv-eller umbrouse-genet, da de kan være skjult hos den sorte.
(jo, rent sølvgrå unger, så kan begge forældre ikke være sortbaserede)
Hvis hunnen bærer på creme, vil ca. halvdelen af ungerne blive cremebaserede (f.eks. creme, offwhite, zobel, sølvzobel), hvis han er mink.
Hvis han er dove, vil alle enten blive sortbaserede (f.eks. sort og dove) eller ca. 1/4 (i virkeligheden er det ofte flere) kan blive creme hvis de begge bærer på creme-genet. Det vil så lægge sig henover det sorte, så det sorte ikke ses.
Du kan være sikker, hvis alle unger bliver sortbaserede.
Ellers kan du være nødt til at parre ham med en anden, f.eks. med Silkelille og se om alle unger bliver cremebaserede (da både hun og han så er det).
Du kan ikke engang være sikker, hvis der kommer unger med sølv-eller umbrouse-genet, da de kan være skjult hos den sorte.
(jo, rent sølvgrå unger, så kan begge forældre ikke være sortbaserede)
Så er tiden kommet til at bestemme farver på ungerne.
Jeg har lagt billeder ind her
www.facebook.com/hamstervejen
Og jeg ville blive rigtig glad for al den hjælp jeg kan få.
Der er 8 unger:
1 Zobel
1 Rødøjet creme satin
2 sortøjede offwhite
2 ? (de er rødøjede og offwhite og har lidt svage grå aftegninger på hoved og kinder)
1. mink? rødøjet
1. mink med svage grå aftegninger på hoved og kinder? rødøjet
Jeg er meget usikker på om det jeg har fundet ud af, er rigtigt.
Jeg har lagt billeder ind her
www.facebook.com/hamstervejen
Og jeg ville blive rigtig glad for al den hjælp jeg kan få.
Der er 8 unger:
1 Zobel
1 Rødøjet creme satin
2 sortøjede offwhite
2 ? (de er rødøjede og offwhite og har lidt svage grå aftegninger på hoved og kinder)
1. mink? rødøjet
1. mink med svage grå aftegninger på hoved og kinder? rødøjet
Jeg er meget usikker på om det jeg har fundet ud af, er rigtigt.
-
hvis de har aftegninger er de ikke cremebaserede så er de nok nærmere rødøjet sølvgrå.
en mink kan dermed heller ikke have aftegn
har set dit billede på din facebook side, og der er kun 3 der er så lyse at de kan være offwhite, men som sagt har de antydninger af aftegn er de højest sandsynligt rødøjet sølvgrå istedet, de blever også meget hvide.
en mink kan dermed heller ikke have aftegn
har set dit billede på din facebook side, og der er kun 3 der er så lyse at de kan være offwhite, men som sagt har de antydninger af aftegn er de højest sandsynligt rødøjet sølvgrå istedet, de blever også meget hvide.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Tag gerne et samlet billede og nærbilleder, når de er 4 uger gamle.
Og skriv hvilke har røde øjne.
Det er ikke helt nemt at gennemskue ud fra billederne.
Umiddelbart ser det ud som om de er creme, offwhite, en zobel, en mink/ cinnamon satin og en mink/ dove.
Hvis Anakin er sølvmink, skal alle ungerne være cremebaserede - så vil der ikke komme sølvgrå eller cinnamon eller dove.
Hvis han er dove, kan der komme cinnamon og dove.
Hvis han er silverdove, kan der komme cinnamon, dove og sølvgrå.
Som Heidi skriver, er rødøjede "hvide" med grå kalot og kindtegninger = rødøjet sølvgrå. (så er Anakin nok silverdove).
Men det aftegninger kan være meget svære at se - nemmere når den bliver større.
Cinnamon har hvid mave og grå kindtegninger og kalot, mens en mink har rødbrun mave evt. med hvide pletter.
Dove og mink er meget svære at skelne som små - begge har røde øjne. En dove bliver mere grålig og en mink mere rødlig, når de bliver ældre.
Og skriv hvilke har røde øjne.
Det er ikke helt nemt at gennemskue ud fra billederne.
Umiddelbart ser det ud som om de er creme, offwhite, en zobel, en mink/ cinnamon satin og en mink/ dove.
Hvis Anakin er sølvmink, skal alle ungerne være cremebaserede - så vil der ikke komme sølvgrå eller cinnamon eller dove.
Hvis han er dove, kan der komme cinnamon og dove.
Hvis han er silverdove, kan der komme cinnamon, dove og sølvgrå.
Som Heidi skriver, er rødøjede "hvide" med grå kalot og kindtegninger = rødøjet sølvgrå. (så er Anakin nok silverdove).
Men det aftegninger kan være meget svære at se - nemmere når den bliver større.
Cinnamon har hvid mave og grå kindtegninger og kalot, mens en mink har rødbrun mave evt. med hvide pletter.
Dove og mink er meget svære at skelne som små - begge har røde øjne. En dove bliver mere grålig og en mink mere rødlig, når de bliver ældre.