er maget i tivel

Beskrivelse mangler
Låst
bs

er maget i tivel

Indlæg af bs » 16. apr 2012 19:57

Hej  med jer alle

Er i fuld gang med at finde ud af en helle masse til min nye ven som jeg ikke har fået endnu :( , men vil godt lige have lidt mere styr på de siste små tige som jeg mangler :D . Og jeg har nogle spørsmål om foder/koste

1: er det her godt nok

http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutri ... &pro=20699

2: hvor maget om dagen (skal huske at se om hvor maget der liger så det ikke rånder)

3: har set man kan give dem æg hvor maget eller hvor lidt

4: rejer nogel der beder end ander

det var vist del helle, skal nok lige huske at sige at jeg jeg har besultede mig for det bliver en Roborovski dværghamster :D

håber i kan hjælpe det er som saget de siste tinge jeg mangler, har fået styr på mange tig ved at læse svar her inde og selv spurt lidt så mund i ikke kan hjælpe mig. :D

mvh her fra

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 16. apr 2012 21:35

Hej.
Først tillykke med den kommende hamster!

1) personligt vil jeg anbefale vitakraft emotion beauty, men du kan også tage noget undulatblanding og blande det med kattetørfoder og havregryn (neutrale) så skal du jo selvfølgelig give den frugt/grønt og proteiner ved siden af.

2) det kommer an på hvor stor hamsteren er. Jeg har vinterhvide, og jeg tænker på mavestørrelsen og lidt til forrådet, så jeg plejer at give det der kan ligge i midten af min hånd (afhængig af håndstørrelser)

3) kogte æg uden salt er godt, specielt blommen, der er ekstra protein holdig. Igen tænk på mavestørrelsen, og så bare et lille stykke 1-2 gange om ugen.

4) rejer?

Håber det var svar nok, og god fornøjelse med de hele :D
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

bs

Indlæg af bs » 17. apr 2012 18:51

tak for et de gode svar det gjorde mig maget kloger og det foder du taler om ser rigtig godt ud, vil overvage det maget  :D  . håber der er flere der har noget at sige om dette med rejer.

chlin

Indlæg af chlin » 21. apr 2012 00:06

Jeg prøver også lige at give mine "svar" på dine spørgsmål:

1: jeg er ikke så fokuseret på nøjagtig hvilket mærke jeg giver. Jeg plejer at købe petworlds hamsterblanding.
Det er vigtigt at dit hamster får protein nok, der finder jeg som regel nogle små hunde/katte-godbider og giver hende fra min hånd og ind imellem bliver hun også forkælet med lidt kattevådfoder. Her er det vigtigt at kigge på proteinindholdet.

2: Mit hamster er så venligt at "hamstre" sit tørfoder ind i sit hus, så jeg plejer at kigge efter hvor meget hun har liggende derinde, men oftest får hun en lille håndfuld om dagen.
Her skal du ikke være bekymret for om det rådner, for dette foder kan ligge i længe. Men når du giver grønt/frugt/kattevådfoder så er det vigtigt at kigge efter om hamsteren har spist det eller gemt det. Hvis den gemmer, så skal du fjerne det næste dag og give mindre mad næste gang.

3: jeg har aldrig givet mit hamster æg, har slet ikke overvejet det (jeg når at spise det selv hehe), men igen bare en smule af blommen tilpasset hamsterens størrelse er jo en udemærket proteinkilde, men max et par gange i ugen

4: det med rejer må jeg melde pas til.
generelt er der mange af de madvarer du selv spiser som du må give dit hamster. Jeg ville ikke købe rejer bare til mit hamster, men får jeg selv nogen ville jeg da give mit hamster et par stykker.

håber mine svar kan hjælpe dig lidt på vej og held og lykke med dit nye hamster - det er dejligt at høre at du forbereder dig så grundigt inden du køber et

mvh Christina

bs

Indlæg af bs » 22. apr 2012 16:05

alle svar kan bruges  :D og tak for dine svar de kan også bruges.
Godt at høre at dens tør foder godt kan lige lidet uden det bliver rådent. fuget og grønt vil jeg give i maget små mægter om aften og vis det ikke spiste næste mogen tager jeg det.

Låst