Mit nybyggede skabsbur
Mit nybyggede skabsbur
Ja, efterhånden som min hamsterbestand har udvidet sig fra to til fire hamstere måtte jeg jo finde en løsning på hvordan de skulle bo. Jeg synes det er svært at finde nogle gode, store bure (og en reol der kunne rumme de store bure!). Jeg kom så til at snakke med Ti Mo og blev inspireret til at bygge mit eget skabsbur. Han har også taget en masse billeder, som har hjulpet mig meget. Desværre er der ikke plads i min lejlighed til luksusmodellen på 100x60 cm. Og kunne ikke finde et egnet skab på 80x60.
I stedet har jeg bygget skabet ud af et køkkenskab på 65x60 cm. Der er plads til i alt 5 hamstere og de første to er flyttet ind i aften for at teste burene for evt. fejl og mangler.
Jeg er ellers ikke vandt til at lege håndværker men er nu ret stolt over resultatet - og håber jeg kan inspirere andre til at kaste sig ud i et lignende projekt.
I hver lejlighed er der lavet vinduer, så der kan komme luft ind. Her er der trukket hønsetråd for og lavet lister i kanten, så hamsteren ikke kan skære sig på tråden. Er spændt på om de gnaver sig igennem listen, så må jeg udskifte dem med metal.
Foran er der sat et bræt, så der ikke kan falde strøelse ud. Samtidig fungerer brættet som holder for skinnerne som plexiglas løber på.
I stedet har jeg bygget skabet ud af et køkkenskab på 65x60 cm. Der er plads til i alt 5 hamstere og de første to er flyttet ind i aften for at teste burene for evt. fejl og mangler.
Jeg er ellers ikke vandt til at lege håndværker men er nu ret stolt over resultatet - og håber jeg kan inspirere andre til at kaste sig ud i et lignende projekt.
I hver lejlighed er der lavet vinduer, så der kan komme luft ind. Her er der trukket hønsetråd for og lavet lister i kanten, så hamsteren ikke kan skære sig på tråden. Er spændt på om de gnaver sig igennem listen, så må jeg udskifte dem med metal.
Foran er der sat et bræt, så der ikke kan falde strøelse ud. Samtidig fungerer brættet som holder for skinnerne som plexiglas løber på.
- Vedhæftede filer
-
- Sølvregns nye lejlighed - der mangler lidt udstyr som kommer i morgen
- slvregn-1.jpg (110.48 KiB) Vist 4235 gange
-
- Fredriks nye lejlighed
- fredrik.jpg (109.7 KiB) Vist 4235 gange
-
- Skabsburet set forfra
- DSC_0370.jpg (84.67 KiB) Vist 4235 gange
-
- Et kig ind i en af lejlighederne
- DSC_0369.jpg (77.59 KiB) Vist 4235 gange
-
hvor ser det godt ud
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-