Rigtig flot bur af IKEA reol:

Beskrivelse mangler
Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 11. aug 2012 21:55

Hej
Jeg låner lige tråden, for jeg har købt denne reol brugt:

http://www.ikea.com/dk/da/images/produc ... 406_S4.JPG

Men det er til vores guldhamtre så der skal jo kunne lukkes godt af og ventileres samtidig.
Jeg tænkte på at bruge hønsenet-låger, men så falder strøelsen ud. I videoen  på youtube har en hamster-ejer limet akrylplader ind i rummene.
Men her tænker jeg at det besværliggører rengøringen af buret.
Et andet sted på youtube snakker en om "bakker" som passer i rummet og derfor kan tages ud og tømmes. Men hvor finder man sådan nogle?

Som I kan se er jeg gået lidt i stå. og samtidig skal det heller ikke koste en bondegård (Selvom Candace og Perry ville elske at have en hel bondegård :) )

Er der nogen der har gode ideer?

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 12. aug 2012 07:30

Mulisa's Hamster skrev:Hej
Jeg låner lige tråden, for jeg har købt denne reol brugt:

http://www.ikea.com/dk/da/images/produc ... 406_S4.JPG

Men det er til vores guldhamtre så der skal jo kunne lukkes godt af og ventileres samtidig.
Jeg tænkte på at bruge hønsenet-låger, men så falder strøelsen ud. I videoen  på youtube har en hamster-ejer limet akrylplader ind i rummene.
Men her tænker jeg at det besværliggører rengøringen af buret.
Et andet sted på youtube snakker en om "bakker" som passer i rummet og derfor kan tages ud og tømmes. Men hvor finder man sådan nogle?

Som I kan se er jeg gået lidt i stå. og samtidig skal det heller ikke koste en bondegård (Selvom Candace og Perry ville elske at have en hel bondegård :) )

Er der nogen der har gode ideer?
Jeg havde engang et lign. bur, men det var til dværg og hun kunne slippe ud.

Men jeg tænker lidt en kombination. En plastplade nederst til at holde strøelse inde og så net til at holde hamsen inde?

Bakkerne kender jeg ikke noget til.

Held og lykke. :)

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 12. aug 2012 10:24

ZenZen skrev:
Jeg havde engang et lign. bur, men det var til dværg og hun kunne slippe ud.

Men jeg tænker lidt en kombination. En plastplade nederst til at holde strøelse inde og så net til at holde hamsen inde?

Bakkerne kender jeg ikke noget til.

Held og lykke. :)
Det tænkte jeg også, men jeg er som sagt ikke meget for at lime en plade eller kant på fordi det så bliver bøvlet at skulle rense 8 rum.
Men det skal helt sikkert kombineres med et net for mine guldhamtre er mestre i at bryde ud. :D

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 12. aug 2012 12:29

Du kan sætte skinner på, fra fx gardiner. De er perfekte til det formål. Så kan de tages ud.  :)

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 12. aug 2012 21:00

ZenZen skrev:Du kan sætte skinner på, fra fx gardiner. De er perfekte til det formål. Så kan de tages ud.  :)
Fed idé!
Det er præcis sådanne tips og ideer jeg mangler. Tror endda at jeg har nogle liggende.et sted.

Zippo

-....

Indlæg af Zippo » 10. sep 2012 23:37

Vil lige hører om der er nogle der ved hvad man kan sæt i bunden af den reol så tisset i går i gennem man laver til sine hamster så det ikke hurtigt bliver klamt og går i stykker?
Jeg har pt dværghamster men skal havde guldhamster engang :)

Emz

Indlæg af Emz » 11. sep 2012 20:19

Minismor skrev:The Ikea Detolf, Expedit, and a 20 gallon long tank.
står der, så det meste af det er et akvarie? eller?

det her er også mega fedt lavet: http://www.youtube.com/watch?v=Gi9hl7CS ... ure=fvwrel
Er burene ikke ret sværre at rengørre? Kh Elena  :)
Ingen er perfekte, men alle er gode til noget. Giv aldrig slip på det du vil og aldrig giv up.

Låst