Vil høre om hvordan i gør en hamster tam når den er sur / ikke vand til hænder?
Fx. væser (siger lyde) / åbner munden og napper en.
gør hamster tamt?
gør hamster tamt?
Jeg har pt dværghamster men skal havde guldhamster engang
Du kan starte med bare at tale til den, så den vænner sig til din stemme.
Derefter kan du have din hånd i buret uden at nærme dig hamsteren. Gerne samtidig med at du giver den mad, så den forbinder dig med noget godt.
Nogle har brug for at have handsker på (hvis hamsteren går til angreb), men man kan nå langt, hvis man går langsomt og forsigtigt frem.
Noget andet er at hamsteren, når den lige er flyttet ind skal have tid til at finde sig til rette.
Derefter kan du have din hånd i buret uden at nærme dig hamsteren. Gerne samtidig med at du giver den mad, så den forbinder dig med noget godt.
Nogle har brug for at have handsker på (hvis hamsteren går til angreb), men man kan nå langt, hvis man går langsomt og forsigtigt frem.
Noget andet er at hamsteren, når den lige er flyttet ind skal have tid til at finde sig til rette.
Du kan også snakke til den når du er i rummet, altså uden at vække den. så bliver den van til din stemme efter nogle dage, næste gang du så prøver at tage den op vil den kunne genkende din stemme med tånmodighed vil den lige så stille lære at stole på dig.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy