Jeg har her i sommers købt to guldhamstere som er søskende af Christina Linde (Chlin), og dengang hun ansøgte så det ud til de begge var Rust Umbrouse. Nu hvor de er blevet ældre har drengen fået langt hår og hans lange hår er meget lyse, så nu er jeg i tvivl om han er Umbrouse. Det var Christina som forslog mig at ligge det herind og høre om i tror han er Rust umbrouse eller Rust.
Jeg har lige lånt lidt fra et indlæg Christina har skrevet om forældrene ( http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... sc&start=0 ) . Her er de kendte informationer om dem:
far: Fredrik: langhåret Gylden umbrouse: Aa Bb ll U_
mor: Malthes Louisiana: Langhåret rust er Aa bb ll
Fredriks fortid er som sagt ukendt men her er lidt info om Lullus fortid:
Morfar: Mathes Supermand
LH BØ Sølvgrå Umbrouse A_ bb Ee ll Pp Sgsg Uu
Mormor: Malthes Delicious Fillipa
LH BØ Sølvgrå Tortie Umbrouse A_ bb Ee Sgsg Toto Uu
Morfar's far: DK Nadezhda's Arthur
LH Sølvgrå A_ E_ P_ Sgsg
morfar's mor: Malthes Shontelle
Chokolade aa bb Ll P_
mormor's far: Malthes Heimdal
LH rust Rex aa bb rxrx (ja her er der i al fald nogen der har lavet en fejl, det passer jo ikke sammen!)
mormor's mor: Malthes Duffy
LH Chokoladesølv Tortie aa bb E_ ll Sgsg Toto (nogen steder står hun som umbrouse?!)
Jeg har vedhæftet en masse billeder som jeg håber kan være en hjælp :D
Umbrouse eller ikke umbrouse
-
Umbrouse eller ikke umbrouse
- Vedhæftede filer
-
- 18.08 (2).jpg (112.86 KiB) Vist 2710 gange
-
- 18.08 (6).jpg (115.11 KiB) Vist 2710 gange
-
- 18.08 (7).jpg (117.49 KiB) Vist 2710 gange
-
- 18.08 (19).jpg (80.62 KiB) Vist 2710 gange
-
- 18.08 (37).jpg (75.26 KiB) Vist 2710 gange
-
- 18.08 (59).jpg (89.01 KiB) Vist 2710 gange
-
- 19.08 (2).jpg (99.25 KiB) Vist 2710 gange
-
- 25.08 (18).jpg (66.77 KiB) Vist 2710 gange
-
- 25.08 (19).jpg (65.17 KiB) Vist 2710 gange
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Jeg tror, han er er umbrous.
Han har ikke nogen tydelig hvid kindtegning ved siden af den mørke.
At pelsen er blevet lysere skyldes, at hans pels er blevet længere. Derfor er det generelt nemmere at se langhårede hanners farver, når de er små. Der er samme mængde pigment i hvert hår uanset om håret er kort eller langt - så et langt hår må jo blive lysere!
At pelsen er blevet lysere skyldes, at hans pels er blevet længere. Derfor er det generelt nemmere at se langhårede hanners farver, når de er små. Der er samme mængde pigment i hvert hår uanset om håret er kort eller langt - så et langt hår må jo blive lysere!
tak mette, det med de lange hårs farve lyder jo meget fornuftigt i virkeligheden.Lykke skrev:Jeg tror, han er er umbrous.
Hans kindtegninger er ganske rigtigt ikke tydeligt hvide, det er den eneste forskel jeg kan se på ham og hans mor.
Puha det er svært at kende forskel... Tak for din hjælp
-