Skal man være medlem?
Skal man være medlem?
Skal man være medlem af DHF for at udstille?
Og kan man udstille en kinesisk hamster der ikke har stamtavle fra DHF?
Og kan man udstille en kinesisk hamster der ikke har stamtavle fra DHF?
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
Som det fremgår af indbydelsen til udstilling http://www.hamsterland.dk/udst_kommende.htm
kan man deltage på en udstilling én gang uden at være medlem. Man kan så have op til tre dyr med og de behøver ikke at have stamtavle. Man må dog som sædvanlig ikke udstille hybrider, og det betyder, at Campbells og vinterhvide dværghamstere SKAL have stamtavle.
Du kan derfor godt deltage med en kinesisk dværghamster uden at være medlem, og uden at den har stamtavle.
Men jeg vil da gerne opfordre dig til at blive medlem og deltage i arbejdet med udbredelsen af hamstere - du vil så også f.eks. få medlemsbladet.
Du kan læse her om at blive medlem: http://www.hamsterland.dk/indmeld.htm
kan man deltage på en udstilling én gang uden at være medlem. Man kan så have op til tre dyr med og de behøver ikke at have stamtavle. Man må dog som sædvanlig ikke udstille hybrider, og det betyder, at Campbells og vinterhvide dværghamstere SKAL have stamtavle.
Du kan derfor godt deltage med en kinesisk dværghamster uden at være medlem, og uden at den har stamtavle.
Men jeg vil da gerne opfordre dig til at blive medlem og deltage i arbejdet med udbredelsen af hamstere - du vil så også f.eks. få medlemsbladet.
Du kan læse her om at blive medlem: http://www.hamsterland.dk/indmeld.htm
Bliver stamtavlen så bare tom eller kan man få den registret med de led som man har?Laeborg skrev:Men det er kun medlemmer der kan ansøge om stamtavler, så for det vil kunne lade sig gøre for Maia at udstille, bliver hun nød til at være medlem af foreningen.chlin skrev:Så vidt jeg husker skal alle hamstere der udstilles have en stamtavle fra dhf - men den koster kun 5 kr at få
For jeg skal ikke avle, jeg har kun min hamster som kæledyr.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
Hvis din hamsters forælde har stamtavle i DHF så vil din hamster kunne blive registreret med sine forældre. Ellers vil din hamsters forældre stå som ukendte på stamtavlenMaia skrev:Bliver stamtavlen så bare tom eller kan man få den registret med de led som man har?Laeborg skrev:Men det er kun medlemmer der kan ansøge om stamtavler, så for det vil kunne lade sig gøre for Maia at udstille, bliver hun nød til at være medlem af foreningen.chlin skrev:Så vidt jeg husker skal alle hamstere der udstilles have en stamtavle fra dhf - men den koster kun 5 kr at få
For jeg skal ikke avle, jeg har kun min hamster som kæledyr.
Tak for svarene.
Så er det værd at overveje at udstille Frk. Hamster, bare for at prøve det, når der engang kommer en udstilling i nærheden af hvor jeg bor.
Så er det værd at overveje at udstille Frk. Hamster, bare for at prøve det, når der engang kommer en udstilling i nærheden af hvor jeg bor.
Manden har sagt at vi ser nærmere på det når tiden er ved at være til den næste udstilling, men måske kommer jeg der så
-