Hej garvede hamsterkendere...
Marvin har boet hos mig i en uge nu og jeg har lige skiftet bundskiftet buret første gang. Undervejs kom jeg i tanke om noget...
Hvor tit ændrer I indretningen i Jeres hammis bur? Og har det nogen betydningen for hamsterens stressniveau ift. nye omgivelser?
Jeg har placeret en af de lange piletræsbroer i buret, og den er på sit højeste sted, placeret i ca 15-18cms højde. Marvin har allerede taget den udover kanten et par gange i bar vildskab... hvor langt kan de små kræ tåle at falde?
Gode råd er velkomne
Hilsen Stine
Omrokering i bur ved hvert "bundskifte"?
-
Det er forskelligt om de kan klare at der bliver rykket rundt på deres ting.
Jeg tror de fleste kan klare det, men nogen kan ikke.
Jeg har haft en hamster som ikke kunne klare det, det kunne jeg se for når hun kom i sit bur og alt var flyttet rundt så farede hun rundt og virkede som om hun var panik.
De andre hamstere render bare lidt rundt i buret og snuser lidt og undersøger tingene, begynder evt. at bygge redde og hente toiletpapir.
Jeg vil ikke mene at faldet fra en piletræs bro er for langt et fald. Jeg vil sige omkring 40 - 50 cm er skidt at falde ned fra. Jeg har haft en som havde tremmebure og der var ca. 35 cm ned, og når hun ikke gad klatre mere i toppen gav hun slip og faldte ned. Jeg kunne ikke lide det, men hun virkede upåvirket af det. Det skal siges at jeg her på hendes gamle dage (1,5 år) har opdaget hendes hale er knækket, og det ved jeg ikke om kan være sket ved en af hendes mange fald.
Jeg synes det er svært at sige hvad de kan klare. Bare man tænker over det Men jeg vil ikke mene at det kan gå galt at fare ud over en piletræsbro
Jeg tror de fleste kan klare det, men nogen kan ikke.
Jeg har haft en hamster som ikke kunne klare det, det kunne jeg se for når hun kom i sit bur og alt var flyttet rundt så farede hun rundt og virkede som om hun var panik.
De andre hamstere render bare lidt rundt i buret og snuser lidt og undersøger tingene, begynder evt. at bygge redde og hente toiletpapir.
Jeg vil ikke mene at faldet fra en piletræs bro er for langt et fald. Jeg vil sige omkring 40 - 50 cm er skidt at falde ned fra. Jeg har haft en som havde tremmebure og der var ca. 35 cm ned, og når hun ikke gad klatre mere i toppen gav hun slip og faldte ned. Jeg kunne ikke lide det, men hun virkede upåvirket af det. Det skal siges at jeg her på hendes gamle dage (1,5 år) har opdaget hendes hale er knækket, og det ved jeg ikke om kan være sket ved en af hendes mange fald.
Jeg synes det er svært at sige hvad de kan klare. Bare man tænker over det Men jeg vil ikke mene at det kan gå galt at fare ud over en piletræsbro
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Min gulds bur er 40 cm højt og når hun klatrer i tremmer kan hun godt give mig hjertestop da hun (uvist af om hun gør det med vilje eller ej) falder de 40 cm ned flere gange om natten og både rammer hendes keramik sandbad træ/paprør og alt andet legetøj. Hun er lige omkring de halvandet år og jeg har aldrig set hende tage skade, selv når hun rammer skålen ryster hun sig bare for så at kravle op på hendes hus så hun kan klatrer tremmer igen. Som du kan høre ville jeg ikke være bekynret for din piletræsbro.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Jeg slår koldt vand i blodet og bekymrer mig ikke for meget om piletræsbroen. Satser på Marvin kan klare det:-)
Jeg ved ikke helt hvordan han har taget omrokeringen, han farede noget rundt til at starte med og tissede over det hele, men tænker det lige så godt kan være for at afmærke territorie...
Men ihvertfald tak for Jeres input
Jeg ved ikke helt hvordan han har taget omrokeringen, han farede noget rundt til at starte med og tissede over det hele, men tænker det lige så godt kan være for at afmærke territorie...
Men ihvertfald tak for Jeres input