roborovski og tremmeafstand

Beskrivelse mangler
burrus

Indlæg af burrus » 2. dec 2012 21:38

Alphas skrev:Netop fordi terrarier er brækdyre, tænker jeg på brugte akvarier.
Sådan nogle har vi tidligere haft, og forskellen mellem akvarie og terrarie er heller ikke super stor. :D

Men kender godt det der med, at pengene bare smuldrer. Jeg har sådan en kærlighed til hamstre, at jeg helst vil eje dem allesammen på én gang! :oops:

.. hvilket godt kan være problematisk i en to-værelses lejlighed. :b
ja mine kinesere bor også i "ikea crack"-bure for at der er plads til dem alle i min 2-værelses :oops:   jeg vil jo helst ikke have for mange i stuen, så pladsen skal udnyttes godt :)

og akvarier er i mine overvejelser. Skal bare finde nogle i passende størrelse - 80 er for bredt og 60 er for småt imho. 50 er for dybt og 30 for kort...
70*40*40 eller 70*35*35 er ikke så ofte man støder ind i - men jeg leder konstant! :)   også selvom min ryg kommer til at hade mig for at gå over til akvarier igen...  :oops:   :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Alphas

Indlæg af Alphas » 2. dec 2012 21:41

Nej, okay - lige nøjagtigt de mål kunne blive besværlige at få fat i. :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

burrus

Indlæg af burrus » 2. dec 2012 21:53

ja det er jo det...

jeg synes personligt 60*30*30 er for småt til et robo-par - fordi jeg vil forkæle dem!  Der er jo "plads nok", men ikke hvis de skal have al den plads jeg gerne vil give dem...
men hylden de skal stå på er kun 78*38  :headbang:  så jeg kan ikke få et 80*40 akvarie derind...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Alphas

Indlæg af Alphas » 2. dec 2012 22:07

Arh, dilemma! Kender det godt selv, det dér.

Jeg var træt af plastbure -  fordi jeg synes man ikke så nok til dyrene når de knapt nok kunne se henover kanten af bunden i buret, selvom der var proppet med strøelse.

Så blev jeg træt af tremmebure - fordi strøelsen ryger ud over den lille kant, og ned på gulvet/hvor buret lide står. Derudover bryder jeg mig ikke om tremmebure med etager eller plastikrør, men alle udbud af tremmebure uden netop disse ting, var for lave til at der kunne sættes egne kreative klatremuligheder ind.

Så var der akvarierne - som jeg personligt hadede at rengøre, og fordi jeg er en lille pige på 158cm. (og burene stod for højt oppe, men ikke kunne stå andre steder), kunne jeg ikke nå totterne i buret når jeg selv stod på gulvet.

Så kom vi endelig frem til mine træklodser. Dem er jeg pt. irriteret over, fordi vi ikke kan se ind til totterne fra burets sider - meen, det laver kæresten jo snart om på :D

Det er svært at finde de rette løsninger for én selv, og for dyrene. Især hvis man er pladskritisk. :D
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 2. dec 2012 22:40

burrus skrev:ja det er jo det...

jeg synes personligt 60*30*30 er for småt til et robo-par - fordi jeg vil forkæle dem!  Der er jo "plads nok", men ikke hvis de skal have al den plads jeg gerne vil give dem...
men hylden de skal stå på er kun 78*38  :headbang:  så jeg kan ikke få et 80*40 akvarie derind...
Haha, hvor ærgeligt!! Jeg har lige så lige solgt et akvarie på NETOP 35*35*70 cm! Jeg skulle have vidst det lidt før:b
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus

Indlæg af burrus » 5. dec 2012 14:57

så lykkedes det mig sørme at finde et 70*35*35 akvarie tæt på mig :D  brandsmart :D
Så har jeg vist to potentielt lækre bure til to robo-par :D
Så må jeg se om mine sidste Ikea-kasser skal sættes i reol-system og laves til bure også, hvis jeg skulle være tosset nok til at avle lidt robo-unger  :oops:
Pia B

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. dec 2012 16:59

Det griber om sig med de roboer , Pia  :D

God du er forberedt selvom der er noget tid til  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

burrus

Indlæg af burrus » 5. dec 2012 21:49

mosegaardmortensen89 skrev:Det griber om sig med de roboer , Pia  :D

God du er forberedt selvom der er noget tid til  :D
ja de hamstere har det jo med at gribe om sig  :oops:
men nu må jeg se OM jeg overhovedet er så heldig at der er to finske hunner til mig til foråret - det er jo ikke sikkert. :)

og så må jeg se om jeg overhovedet kan rumme mere avl end mine kinesere...
Pia B

Låst