Cancer?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Laeborg

Cancer?

Indlæg af Laeborg » 8. dec 2012 20:55

En af vores vinterhvid drenge, Donau's Elijah, har udviklet nogle sår i nakken, og hans duftkirtel er opsvumlet.

Dyrlægen har lavet en skrabetest af sårene, uden nogen resultatet og hans bud var eksem. Duftkirtlen mente han havde en infektion, og gav derfor Baytrill, men dette har ikke hjulpet.

Sårene:
Billede

Billede

Duftkirtlen:
Billede

Beklager at billederne ikke er så gode, men han begyndte at blive rigtig træt af mig, hvilket også er grunden til handskerne på det sidste billede :oops:

Jeg mistænker selv om det muligvis kan være et tilfælde af duftkirtelcancer, men vil gerne hører jer andres tanker.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Luna

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 01:24

Sikke en stakkel:/ har desværre intet bud på det, kan kun ønske ham og jer held og lykke! Håber ikke det er så slemt!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus

Indlæg af burrus » 9. dec 2012 10:27

det i nakken har jeg ikke bud på om det er cancer - for jeg har ikke lige set den form for "sår" selv...

men duftkirtlen kunne meget vel ligne forstadiet til duftkirtelcancer - i hvert fald de to tilfælde jeg personligt har set lignede meget det...
om sårene på ryggen så har forbindelse dertil - det er jo ikke utænkeligt...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Alphas

Indlæg af Alphas » 9. dec 2012 20:03

Held og lykke med det, sikke en skam hvis det er noget alvorligt :((
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Låst