giv tid giv tidLuna skrev:TAK!burrus skrev:hvor er de fine![]()
Du kan vist godt sætte et U_ på enden af hendes genkodeHun er sølvgrå umbrouse så vidt jeg kan se med den helt grå mave og mørke halvmåner under kindtegningerne
Hvor er det dejligt du vil give dig tid til at undersøge det!
Kan slet ikke selv finde ud af alt det med genkoder, så det er skønt du vil hjælpe!
Jeg kan bare ikke forstå: det ser ud til at stort set alle ungerne kommer til at se ud som faren og kun to eller sådan noget ligner hende, og der ser ikke ud til at være andre farver overhovedet i blandt. Er det ikke lidt underligt?

Gylden og sølvgrå kan altså være svære at se tydeligt forskel på så længe de ikke har fuld pels... ISÆR når der er umbrouse blandet ind i det

Jeg har haft en sølvgrå umbrouse jeg indtil den var 14 dage troede var gylden, fordi den var EF sølvgrå (kun et sølvgen) og derfor skinnede der stadig brun pigment igennem. Umbrousens effekt mørknede så farverne og den lignede faktisk bare en lidt lys gylden :oops: for den var helt brun hen over kroppen med et lidt sodet udtryk - ikke helt unormalt for en dårlig lys gylden. det var først da pelsen RIGTIGT kom til sit fulde udtryk at jeg kunne se den være sølvgrå i bunden af pelsen og da den så var 3 uger kom den lange pels lidt frem og vupti så var den plduselig sølvgrå umbrouse :oops:
så giv tid

og at der ikke er kommet andet end gylden og sølvgrå (+/- umbrouse) betyder jo bare, at forældrene ikke bærer nogle fælles recessive farvegener som sort eller creme