Luna og Busters 1. kuld

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
burrus

Indlæg af burrus » 6. dec 2012 22:43

Luna skrev:
burrus skrev:hvor er de fine :)

Du kan vist godt sætte et U_ på enden af hendes genkode :)  Hun er sølvgrå umbrouse så vidt jeg kan se med den helt grå mave og mørke halvmåner under kindtegningerne :)
TAK! :) Hvor er det dejligt du vil give dig tid til at undersøge det! :-D Kan slet ikke selv finde ud af alt det med genkoder, så det er skønt du vil hjælpe! :) Jeg kan bare ikke forstå: det ser ud til at stort set alle ungerne kommer til at se ud som faren og kun to eller sådan noget ligner hende, og der ser ikke ud til at være andre farver overhovedet i blandt. Er det ikke lidt underligt?
giv tid giv tid :)

Gylden og sølvgrå kan altså være svære at se tydeligt forskel på så længe de ikke har fuld pels... ISÆR når der er umbrouse blandet ind i det :)

Jeg har haft en sølvgrå umbrouse jeg indtil den var 14 dage troede var gylden, fordi den var EF sølvgrå (kun et sølvgen) og derfor skinnede der stadig brun pigment igennem. Umbrousens effekt mørknede så farverne og den lignede faktisk bare en lidt lys gylden  :oops:  for den var helt brun hen over kroppen med et lidt sodet udtryk - ikke helt unormalt for en dårlig lys gylden.   det var først da pelsen RIGTIGT kom til sit fulde udtryk at jeg kunne se den være sølvgrå i bunden af pelsen og da den så var 3 uger kom den lange pels lidt frem og vupti så var den plduselig sølvgrå umbrouse  :oops:  

så giv tid :)

og at der ikke er kommet andet end gylden og sølvgrå (+/- umbrouse) betyder jo bare, at forældrene ikke bærer nogle fælles recessive farvegener som sort eller creme :)  (eller at ungerne i hvert fald ikke har fået den kombi af gener fra forældrene)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna

Indlæg af Luna » 6. dec 2012 22:58

Okay, tak. Jeg blev også lidt trist over, hvis ALLE unger fik samme farve, nu når jeg var så heldig at få hele 15 stk :P men kan se nogen bliver mørkere og mørkere, og nogen lidt lysere, så jeg krydser fingre for at der er lidt variation i blandt :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 7. dec 2012 13:48

Årh hvor er de kære! havde jeg pladsen havde jeg sikkert taget hele banden med hjem   :pinklove:

Luna

dag 7 & 8

Indlæg af Luna » 8. dec 2012 13:33

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Billede

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 8. dec 2012 14:08

Hvis jeg måtte få flere hamstere, ville jeg helt sikkert ha' en af Luna's unger.

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. dec 2012 15:50

Årh.. De er søde  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

burrus

Indlæg af burrus » 8. dec 2012 16:23

hvor er de fine :D

Du kan, hvis du kigger nøje efter godt allerede nu begynde at finde små forskellen i nuancen i farver på dem :D

nogle sølvgrå og gyldne viser det allerede nu her, hvor sølvgrå er meget grå/hvide hvor gyldne er grå/brune/orange :)
men det er små forskelle, men det er super spændende at følge med i hen af vejen :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Pauline

Indlæg af Pauline » 8. dec 2012 17:27

Hvor er de smukke!:-) Hvilket program/hjemmeside bruger du til og skrive på billederne med?
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Luna

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 01:28

Pia, ja det er rigtig spændende! Glæder mig til de får rigtig pels!:-D Pauline: jeg bruger pixlr.com det er stort set det samme som photoshop bare online og det er super nemt!:)
Billede

Luna

Opdatering

Indlæg af Luna » 11. dec 2012 11:18

Ungerne er nu 11 dage gamle. dag 9 døde 4 i løbet af en time, da Luna ikke havde mælk nok til det store kuld og dagen efter om morgenen døde der en til, så status er, at der nu er 10 unger: 3 piger og 7 drenge. Jeg har siden søndag aften madet ungerne med Royal Canin modermælkserstatning til killinger hver 3. time døgnet rundt, og har fået rigtig god rådgivning af Maria (som du virkelig skal have tak for)!! Jeg er så "heldig" at jeg laver projekt i gymnasiet i december måned og derfor går hjemme, hvilket gør mig i stand til at være til rådighed for ungerne hver 3. time :) Luna gør stadig det bedste hun kan for at passe på ungerne og nusse om dem, og er en eksemplarisk mor!

- Uha det var en lang smøre der lige kom der, men ville egentlig bare vise lidt billeder af ungerne, hvordan de ser ud.

Drengene:
Billede
Billede
Billede
Pigerne:
Billede
Billede
Hihi, en bette pølle på hovedet
Billede
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 12. dec 2012 21:32

en masse fine sølvgrå du har fået :D
Pia B

Luna

Indlæg af Luna » 12. dec 2012 22:41

ja :) har indtil for få dage siden troet jeg kun havde en sølvgrå og at resten var mørke, da der kun er én helt lys unge, men nu er der mange der bliver grå. Har du så nogen idé om hvilken  farve den lille, helt lyse unge er?
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 13. dec 2012 07:06

ja altså den er jo tydeligvis sølvgrå - men om den er mere end det tør jeg ikke byde ind på endnu.
Det kan nemlig snyde hvor nogle af søskende er mørke sølvgrå, eller sølvgrå umbrouse og så den lille lyse "bare" er en meget lys sølvgrå :)
Men om nogle dage burde pelsen komme så meget frem at det er lidt nemmere at se hvem der er umbrouse og hvem der ikke er - og ja hvad farve den lille lyse egentligt er :)

For billederne viser lidt forskelligt lige nu i forskellige vinkler - så tør ikke rigtig skyde på andet end sølvgrå endnu  :)
Pia B

Luna

Indlæg af Luna » 13. dec 2012 09:39

Ja, okay. :) det er nemlig lidt underligt at den er den eneste i den farve. Men jeg tager nogle billeder npr de får mere pels og lægger herind:)
Billede

Luna

Nyt om unger

Indlæg af Luna » 15. dec 2012 11:26

Opdatering om unger: derer stadig 10 unger, hvor alle er store, undtagen én som er meget mindre end de andre. Den var ikke vokset siden den var 9 dage gammel, men her indenfor to dage har den pludselig taget lidt på, hvilket er positivt. Har flasket ungerne op siden de var 9 dage gammel, hver 3. time, da Luna ikke havde mælk, men nu behøver jeg næsten ikke mere, og på mirakuløst vis, ser det faktisk ud til at Luna har fået mælk igen (i hvert fald noget) - Og så har jeg fundet ud af, at broccoli og havregrød er et kæmpe hit hos ungerne!  
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Besvar