Hjælp, unger for første gang!!!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Laura

Hjælp, unger for første gang!!!

Indlæg af Laura » 2. jan 2013 00:26

Min lille hamster Vanilie har fået unger ;) problemet er bare at det er første gang jeg selv prøver det. Har fjernet hendes hjul fordi jeg har læst at de kan finde på at tage nogle ture med ungerne. MEN hun er meget aktiv og har brugt hjulet rigtig meget, hun har et stort bur men virker stadig en smule stresset! HVAD KAN JEG GØRE? og hvornår må jeg kikke hvor mange unger der er? :roll:

milla.b

Indlæg af milla.b » 2. jan 2013 07:08

Kom noget andet legetøj måske en flying sauser (staves) det er også et slags hjul men alligevel ikke og med at kigge til ungerne hvis din hun er tam og tryg ved dig kan du gøre det fra 1. dagen men husk at lige rodede rundt i strøelsen så du dufter lidt af hamster eller kæl med moren men hvis hun nu er lidt utryg ved dig vil jeg nok vente til de er 7 dage og hvis hun er så utryg ved dig så når de begynder at gå rundt i buret hvad er det for en art du har?
Calobe's hamsteropdræt

Laura

Indlæg af Laura » 2. jan 2013 11:30

Altså ved ikke med art? Ved bare at det er et brunt korthåret dværghamster ;) rigtig god ide med legetøjet, det havde beg slet ikke tænkt på. Vanilie er IKKE håndtam endu men alligevel lidt tryg ved mig, men som sagt ikke helt. Det der flying sauser vil jeg da lige undersøge nærmere :D

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 2. jan 2013 12:31

Laura skrev:Altså ved ikke med art? Ved bare at det er et brunt korthåret dværghamster ;) rigtig god ide med legetøjet, det havde beg slet ikke tænkt på. Vanilie er IKKE håndtam endu men alligevel lidt tryg ved mig, men som sagt ikke helt. Det der flying sauser vil jeg da lige undersøge nærmere :D
ville ikke avle på en hamster uden stamtavle....
men vis din hamster ikke er tam, så vil jeg bestemt ikke røre ungerne, eller noget i buret før de er omkring 2 uger, og moren er gået væk fra reden.Da det ellers kan stresse hende.

Laura

Indlæg af Laura » 2. jan 2013 12:34

Keg ved at mine hamstre ikke er fra samme kuld! Okay så vil jeg bare holde øje med dem og sikre mig at alt er som det skal være det næste stykke tid ;)
Tak for de gide råd! -det er helt sikkert noget jeg kan bruge :D mange gange tak :lol:

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 2. jan 2013 12:37

Laura skrev:Keg ved at mine hamstre ikke er fra samme kuld! Okay så vil jeg bare holde øje med dem og sikre mig at alt er som det skal være det næste stykke tid ;)
Tak for de gide råd! -det er helt sikkert noget jeg kan bruge :D mange gange tak :lol:
selvom de ikke er fra samme kuld vil det være hybrider, uden stamtavle. Vil du avle skal du finde en opdrætter fra DHF og få en unge derfra med stamtavle  :)
Du kan læse mere om hybrider her:http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm

Laura

Indlæg af Laura » 2. jan 2013 12:39

Egentlig var det ikke min mening at skulle avle og hamstrene er blevet skildr ad men abenbart for langsomt medmindre hun var gravid da vi købte hende hvilket faktisk også er en mulighed...

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 2. jan 2013 12:41

Laura skrev:Egentlig var det ikke min mening at skulle avle og hamstrene er blevet skildr ad men abenbart for langsomt medmindre hun var gravid da vi købte hende hvilket faktisk også er en mulighed...
Okay, ville bare informere dig  :wink:
Det er vel ikke en mulighed at ligge et billede ind af mor/ eventuelt far ? så kan det være nogen kan hjælpe med at finde ud måske hvilken art det kan være  :)

Laura

Indlæg af Laura » 2. jan 2013 12:47

Jaja er da glad for informationen :D

Laura

Indlæg af Laura » 6. jan 2013 12:54

Hej igen allesammen ;)
Vanilie har fået 4 dejlige unger som nu er snart en uge gamle ;) har regnet mig frem til at hun må have været gravid da jeg købte hende så jeg ved ikke hvem faderen er og om hun og ungerne er "renracede"... De er købt i en dyrehandel så ved heller ikke hvor gamle hende og min anden hamster Nuga er! Mit næste spørgsmål er så bare:
HVAD gør jeg med ungerne?

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 6. jan 2013 13:12

Det næsten 100 % sikkert de er hybrider (ikke renartede).

Men jeg synes da du skal finde gode hjem til dem og fortælle dem der køber at de ikke skal avles på fordi det er hybrider. Men de kan godt være gode kæledyr  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Laura

Indlæg af Laura » 6. jan 2013 14:00

Mange tak det vil jeg så prøve ;) har du nogle gode ideer til eventuelt nogle gode hjemmesider hvor de kan sælges lidt nemmere? Altså når tiden kommer til at de skal videre :P

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 6. jan 2013 14:51

Den dba og gul og gratis. Måske
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Laura

Indlæg af Laura » 6. jan 2013 14:52

Okay mange tak for hjælpen allesammen ;)

Låst