Velkommen til Tiny Toons Pip og Tiny Toons Sylvester
Velkommen til Tiny Toons Pip og Tiny Toons Sylvester
Jeg fik i december mulighed for at få to fine roborovski brødre hjem fra Sverige og siden de kom til Danmark d. 23. december, så har de boet hos Sofie indtil i dag, hvor de ENDELIG kom hjem :D
De er født midt august '12 og er fra det daværende "Tiny Toons" opdræt i Sverige (skriver daværende fordi hun nu kun seriøst avler marsvin og kun får hamsterunger meget meget sjældent)
De er døbt Tiny Toons Pip og Tiny Toons Sylvester
Pip er den mindste dreng, helt fin agouti. Sylvester er den lidt større og knap så hurtige som også ligner en agouti men så alligevel ikke - han er lidt lysere i pelsen og har hvide områder i ansigtet (dog uden rigtigt at ligne en husky!) - men jeg er bare glad for jeg kan kende forskel på dem! :lol:
Jeg har kun fået taget video af dem - for de løber og løber og løber og løber og løber - meget hurtigere end min iphone ville være med og jeg får ikke lige hevet mit kamera op for i morgen over middag :oops:
en her er lidt video af de to brødre - som I nok kan se, så sidder de sjældendt stille ret længe af gangen :lol: (og det er DERFOR jeg elsker robo'er! :oops: )
http://www.youtube.com/watch?v=gGUCmAeuYHs
(youtube skulle være i gang med at vende videoen rigtigt - lige nu står den på højkant, det er ikke meningen )
De er født midt august '12 og er fra det daværende "Tiny Toons" opdræt i Sverige (skriver daværende fordi hun nu kun seriøst avler marsvin og kun får hamsterunger meget meget sjældent)
De er døbt Tiny Toons Pip og Tiny Toons Sylvester
Pip er den mindste dreng, helt fin agouti. Sylvester er den lidt større og knap så hurtige som også ligner en agouti men så alligevel ikke - han er lidt lysere i pelsen og har hvide områder i ansigtet (dog uden rigtigt at ligne en husky!) - men jeg er bare glad for jeg kan kende forskel på dem! :lol:
Jeg har kun fået taget video af dem - for de løber og løber og løber og løber og løber - meget hurtigere end min iphone ville være med og jeg får ikke lige hevet mit kamera op for i morgen over middag :oops:
en her er lidt video af de to brødre - som I nok kan se, så sidder de sjældendt stille ret længe af gangen :lol: (og det er DERFOR jeg elsker robo'er! :oops: )
http://www.youtube.com/watch?v=gGUCmAeuYHs
(youtube skulle være i gang med at vende videoen rigtigt - lige nu står den på højkant, det er ikke meningen )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
jeg har altid synes robo'er en fantastisk lille hamster :) Især fordi de ike bider!
men jeg havde desværre tidligere kun robo'er af meget asociale linjer, så jeg opgav dem til sidst - de slog ganske enkelt hinanden ihjel på stribe...
men de to her skulle gerne være ud af en lang social linje, så jeg håber de to brødre vil opføre sig og hygge sig sammen
lige nu er de meget stressede og præget af at være flyttet meget rundt på, så de får lige 14 dage her hvor jeg ikke håndterer dem, men de kan godt gøres "håndvandte", så man kan flytte dem uden at de spurter væk
Men de er generelt små hurtige dyr, der ikke rigtig har tid til at sidde i hænderne
Det er heller ingen hemlighed at jeg har fået de to her hjem som to kigge-på hobbydyr, fordi jeg synes de er søde og sjove at iagtage - ikke som putte-nutte-kæledyr :)
men jeg havde desværre tidligere kun robo'er af meget asociale linjer, så jeg opgav dem til sidst - de slog ganske enkelt hinanden ihjel på stribe...
men de to her skulle gerne være ud af en lang social linje, så jeg håber de to brødre vil opføre sig og hygge sig sammen
lige nu er de meget stressede og præget af at være flyttet meget rundt på, så de får lige 14 dage her hvor jeg ikke håndterer dem, men de kan godt gøres "håndvandte", så man kan flytte dem uden at de spurter væk
Men de er generelt små hurtige dyr, der ikke rigtig har tid til at sidde i hænderne
Det er heller ingen hemlighed at jeg har fået de to her hjem som to kigge-på hobbydyr, fordi jeg synes de er søde og sjove at iagtage - ikke som putte-nutte-kæledyr :)
Pia B
-
Kæft de er skægge - de er bare overalt jo :lol:
Hilsen Julie Rollo
Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex
Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex
'chlin skrev:Puha jeg har også tænkt på at skulle have et par hygge-roboer gående på et tidspunkt men får næsten stress af at se på de to livlige krudtugler, så det skal vidst overvejes en ekstra gang hehe
de sover heldigvis også ofte :) faktisk gik de træt for kort tid siden - jeg synes er så hyggelige, fordi de også er dagaktive. Så er der lidt mere at kigge på :)
Pia B
De er svære at gøre rolige robo'er er en meget hurtig lille hamster og derfor kan de være meget svære at gøre rigtig tamme.HamsterPigen skrev:Bider ikke ? Har ellers hørt så meget om at de er svære at gøre tamme og vandt til mennesker ?
Men de udmærker sig stadig ved, at selvom de løber rundt og er svære at fange, så når man endelig får den op i hånden, så bider de ikke
De er "flygt frem for angreb" hamstere, hvor mange andre hamstere, som ikke er tamme vil bide, hvis man håndtere dem for meget. Det gør robo'er ikke - de er små milde væsner, som bare har for travlt til at sidde stille :)
jeg har kun en gang fået et bid fra robo'er - og det var da jeg ville skille et avlspar ad, så blev hannen sur på mig, fordi jeg tog hunnen :roll: :lol: det var også den eneste gang nogensinde
Pia B
-
Jeg har oplevet at en robo har bidt en gang, og det gik ikke ud over mig men jonas
Roboer har den absolut nuttede taktik at de spytter alt deres mad i kindposerne ud i håb om at rovdyr vil spise det og ikke dem,
Roboer har den absolut nuttede taktik at de spytter alt deres mad i kindposerne ud i håb om at rovdyr vil spise det og ikke dem,
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.