stresset hamster?
stresset hamster?
Hej alle. Luna har opført sig VIRKELIG underlig den sidste uge. og jeg har en fornemmelseaf, at det er Flemse hun er stresset over. Hver gang hun hører ham, fryser hun fuldstændig og farer afsted for at gemme sig. Hun er agressiv og har bidt mig rigtig hårdt hvilket hun aldrig har gjort før (lugtede ikke af Flemse) hun har næsten konstant alt sin mad i kinderne, som om hun er bange for at nogen tager den fra hende, og hun virker rastløs og forvirret/ ked af det. I forgårs havde hun kindposerne fyldt i 7 timer i træk, hvilket frustrerer mig. Er så bange for det ødelægger hende, da det jo umuligt kan være sundt at bære rundt på så længe. Hun flytter reden konstant og virker generelt utryg. Er godt nok nervøs for hende, da hun bestemt ikke normalt opfører sig sådan. Hvis ikke det bliver bedre inden for få dage, vil jeg se om jeg kan finde et godt hjem til Flemse, da jeg påingen måde ønsker et stresset dyr, og har ikke mulighed for at lade dem stå i hvert sit lokale:( De står dog 3 meter fra hinanden
prøv evt. at sætte en af dem ud på badeværelset fra om morgenen og så indtil dagen efter og se om det gør en forskel
måske er det noget helt andet hun er begyndt at reagerer på...

måske er det noget helt andet hun er begyndt at reagerer på...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
Det er rigtig træls hun virker stresset.
Hvor længe er det siden ungerne er flyttet fra hende?
Kan hun have smerter?
Jeg tænker på om det kan have stresset hende at have haft unger og de er flyttet eller der nu lugter af han. Men samtidig er det ikke noget jeg har hørt om før. For mine hunner vil for det meste gerne over i hannens bur især hver 4 aften.
Jeg håber det løser sig. Omkring det med hun bider dig kan det være en god ide at starte forfra på håndtering af hende og vind hendes hjerte med godbidder :D
Hvor længe er det siden ungerne er flyttet fra hende?
Kan hun have smerter?
Jeg tænker på om det kan have stresset hende at have haft unger og de er flyttet eller der nu lugter af han. Men samtidig er det ikke noget jeg har hørt om før. For mine hunner vil for det meste gerne over i hannens bur især hver 4 aften.
Jeg håber det løser sig. Omkring det med hun bider dig kan det være en god ide at starte forfra på håndtering af hende og vind hendes hjerte med godbidder :D
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
-
Jeg kan stadig sagtens have hende oppe. Men hun kommer sommetider farene ud af buret for at angribe. Jeg kan ikke stille hamsterne andre steder, da jeg har en lillebror som er allergisk. Hun opfører sig kun mærkeligt når Flemse er vågen eller giver lyd fra sig. Maria jeg har tjekket hende mange gange om hun kunne have ondt nogen steder, knuder osv, men kan intet finde overhovedet. :/
Luna du er velkommen til at få Flemse herhjem en dag eller to, hvis det er du gerne vil have det tjekket? :)
Pia B