valg af foder
jep! og det er det de nye hamster crispy indeholder, så det skal jeg ikke have inden for mine døre :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
40 % korn! Jeg skal vidst også have skiftet, for Hannibal sorterer helt forfærdeligt i det i forvejen..burrus skrev:jeg skal også have kigget lidt mere på det multifit... mener den til ørkenrotter især skulle være ganske ok, men skal vist ud og kigge på det en gang! for hamster crispy'en kommer til at indeholde 40% korn! :S det er altså meget korn, selv til hamstere!
mine sortere i forvejen næsten al korn fra...
Hvor har du fundet ud af det med, at det nye indeholder 40 % korn?
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
zooplus.de - det står i deres "indholdsanalyse"Maria1997 skrev:40 % korn! Jeg skal vidst også have skiftet, for Hannibal sorterer helt forfærdeligt i det i forvejen..burrus skrev:jeg skal også have kigget lidt mere på det multifit... mener den til ørkenrotter især skulle være ganske ok, men skal vist ud og kigge på det en gang! for hamster crispy'en kommer til at indeholde 40% korn! :S det er altså meget korn, selv til hamstere!
mine sortere i forvejen næsten al korn fra...
Hvor har du fundet ud af det med, at det nye indeholder 40 % korn?
og ja- min er også begyndt at sortere helt vildt i det - så tanken om den mængde korn er ikke tillokkende - tværtimod!
Pia B
Tjekkede lige, du har ret :shock:
Synes godt nok det er meget, synes ellers Versele-Laga er gode til at lave foder, som dyrene elsker og er sundt for dem.
Du har prøvet Mini Nature Hamster, ikke?
Hvor meget korn er der i det?
Skal bare bruge den til guldhamstere i stedet.
Har lige set at lux-shoppen har fået Hamster Complete igen, så måske skulle jeg prøve det en gang. Okay nej det havde de ikke, der står bare udsolgt nu.
Synes godt nok det er meget, synes ellers Versele-Laga er gode til at lave foder, som dyrene elsker og er sundt for dem.
Har lige set at lux-shoppen har fået Hamster Complete igen, så måske skulle jeg prøve det en gang. Okay nej det havde de ikke, der står bare udsolgt nu.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
Hvad med altromin + noget andet ? :DMaria1997 skrev:Tjekkede lige, du har ret :shock:
har prøvet både hamster mini nature og hamster complete
Hamster Mini Nature er BRÆK dyrt hvis man har mere mere end et par hamstere lige pt. er jeg på 8 hamstere og 2 ørkenrotter der skal have mad - og med kuld på vej så ryger der alligevel lidt foder hver dag det øger jo antallet af dyr noget.
og jeg synes faktisk ikke rigtigt det fungerede til mine kinesere da jeg brugte det.
Hamster Complete gider mine ikke rigtig spise - og slet ikke ungerne... det er det samme med altrominen... de gider ikke de "blokke".. prøvede rat vital (eller hvad det nu hedder) og de gider ikke knokle med at gnave nok i dem til at de får den næring de skal have...
Robo'erne kan heller ikke rigtigt gabe over det
Det er lidt nemmere med guldhamstere for de kan gnave i de stænger noget nemmere og har ikke helt samme forbrænding som kineserne - jeg skal VIRKELIG være over mine for at de får næring nok..
så jeg er lidt bundet af "blandingsfoder", selvom jeg ellers har været stor fan af altromin da jeg havde guldhamster og dværgene!
Jeg ender sikkert med at bestille Mr. J's hjem i 15 kg sæk fra godttildyr.dk, hvis ikke LUX får det hjem i store mængder så kg prisen bliver i samme stil. (skal jeg til at give ret meget over 35,- per kg for det hos LUX kan jeg lige så godt selv bøvle med at tage 15 kg hjem! ved godttildyr.dk koster det 33-34,- per kg for en 15 kg sæk)
Hamster Mini Nature er BRÆK dyrt hvis man har mere mere end et par hamstere lige pt. er jeg på 8 hamstere og 2 ørkenrotter der skal have mad - og med kuld på vej så ryger der alligevel lidt foder hver dag det øger jo antallet af dyr noget.
og jeg synes faktisk ikke rigtigt det fungerede til mine kinesere da jeg brugte det.
Hamster Complete gider mine ikke rigtig spise - og slet ikke ungerne... det er det samme med altrominen... de gider ikke de "blokke".. prøvede rat vital (eller hvad det nu hedder) og de gider ikke knokle med at gnave nok i dem til at de får den næring de skal have...
Robo'erne kan heller ikke rigtigt gabe over det
Det er lidt nemmere med guldhamstere for de kan gnave i de stænger noget nemmere og har ikke helt samme forbrænding som kineserne - jeg skal VIRKELIG være over mine for at de får næring nok..
så jeg er lidt bundet af "blandingsfoder", selvom jeg ellers har været stor fan af altromin da jeg havde guldhamster og dværgene!
Jeg ender sikkert med at bestille Mr. J's hjem i 15 kg sæk fra godttildyr.dk, hvis ikke LUX får det hjem i store mængder så kg prisen bliver i samme stil. (skal jeg til at give ret meget over 35,- per kg for det hos LUX kan jeg lige så godt selv bøvle med at tage 15 kg hjem! ved godttildyr.dk koster det 33-34,- per kg for en 15 kg sæk)
Pia B
Burrus: Havde ikke lige tænkt over, at der er mindre i Hamster Nature Mini (400 gram) end den til guldhamstere (750 gram), og at du har mange kinesere. Jeg har før brugt Altromin Fortified, men det bliver for dyrt for mig, når jeg skal have det sendt med Post Danmark.
Jeg har lige læst, at der i Nature Hamster indeholder ekstra korn (står på Versele-Laga's hjemmeside).
Måske skulle jeg prøve med Hamster Complete, mener at jeg kunne få 500 gram for 40 kr. Det er jo ikke så dyrt, når man kun har et hamster. Og jeg kan lige så godt prøve det.
Tak for hjælpen! :D
Jeg har lige læst, at der i Nature Hamster indeholder ekstra korn (står på Versele-Laga's hjemmeside).
Måske skulle jeg prøve med Hamster Complete, mener at jeg kunne få 500 gram for 40 kr. Det er jo ikke så dyrt, når man kun har et hamster. Og jeg kan lige så godt prøve det.
Tak for hjælpen! :D
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
Hamster Complete er i hvert fald et godt foder og har man kun enkelt så er det ikke så dyrt igen
Pia B
Jeg bruger pt. Bunny Dværghamster-Drøm købt hjem fra Tyskland da en veninde alligevel skulle bestille ting hjem til hendes katte. Dertil giver jeg dem noget vådfoder til katte i ny og næ. Hvor meget de dog kan tåle af det kan jeg stadig ikke helt finde ud af ...
Nå men mine Tøsepiger er meget glade for Bunny og går lige efter melormene til at starte med
Bunny findes også til de lidt "store" hamstere
Nå men mine Tøsepiger er meget glade for Bunny og går lige efter melormene til at starte med
-
jeg kender ikke det foder??vonJul skrev:Jeg bruger pt. Bunny Dværghamster-Drøm købt hjem fra Tyskland da en veninde alligevel skulle bestille ting hjem til hendes katte. Dertil giver jeg dem noget vådfoder til katte i ny og næ. Hvor meget de dog kan tåle af det kan jeg stadig ikke helt finde ud af ...
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.
Annette - det kan købes over zooplus det er i hvert fald eneste sted jeg har kunne finde det
Pia B