bør vi købe et hamsterhus?

Beskrivelse mangler
Låst
Juliego

bør vi købe et hamsterhus?

Indlæg af Juliego » 30. jan 2013 12:24

Vores dværghamster bor i sådan et bur her http://www.mypetdirect.co.uk/onlinepets ... QkBKB2ZRgg og har et tykt lag carefresh som bundmateriale og en håndfuld redemateriale af det der colorbed. Hun har de lavet gange i bundmaterialet og sover normalvis mellem hjulet og den gennemsigtige kant, men gravet så meget ned at man kun kan se hende oppe fra. Eller også sover hun inde under redematerialet hvor man næsten ikke kan se hende.
Igår valgte hun dog to gange lige i træk at sætte sig til at sove ude i den der gennemsigtige tilbygning der er i venstre side af overetagen. Jeg tænker at det ikke må føles særligt trygt når den er gennemsigtig og om det betyder at hun mangler et hus? Jeg ved der står i pasningsvejledningen på denne side at de egentlig ikke behøver et hus, men virker det ikke som om at hun mangler et, eller var det bare et lille finurligt påhit hun fik med at sove der?
Hvis ikke det er nødvendigt vil jeg hellere slippe for et hus med henblik på rengøring og sådan, men hvis hun er utryg skal hun selvfølgelig have et. Så derfor ville jeg lige høre hvad i tror?

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 30. jan 2013 13:09

Jeg synes selv du skal bestemme det, det kan faktisk være at et hus alligevel ikke bliver brugt. Min hamster har mindst to huse i buret, men alligevel sover han nogle gange under sit hjul eller graver sig ned et sted i buret. Bare der er masser af redemateriale til den lille "tilbygning", skal der nok være mørkt nok.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 30. jan 2013 14:33

Jeg råde jer at få et hus  :)
du kan bare købe et i plastik/keramit m/u bund, så er rengøringen let  :D

Juliego

Indlæg af Juliego » 31. jan 2013 14:02

Jeg endte med at lave et ud af pap, bundet sammen..med pap=) Det har tag og en bagvæg så ingen bund. Så har hun muligheden for at være lidt i fred, hvis hun vil det.
Vedhæftede filer
paphus.JPG
paphus.JPG (44.39 KiB) Vist 2742 gange

Freja

Indlæg af Freja » 31. jan 2013 14:34

Vi har tre af de samme slags bure, bare i miniudgaven, som vi bruger til rejse- og udstillingsbrug. Vi har tilkøbt de små "altaner", som dit bur også har. Vores dværge er glade for at putte sig der, bare de har masser af strimlet toiletpapir at bygge rede i.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

milla.b

Indlæg af milla.b » 31. jan 2013 14:49

Jeg tror det var en god idee at lave et smart og billigt hus men som der er blevet sagt så er det ikke sikkert det vil blive brugt
Calobe's hamsteropdræt

Låst