hamstere og savsmuld
hamstere og savsmuld
Hej alle. Kom til at tænke på noget: hvad er jeres holdning til hamstere og savsmuld?
jeg bruger dem ikke - jeg oplever de støver alt for meget og holder for kort tid.
jeg bruger boxo comfort og bøgeflis i stedet.
jeg bruger boxo comfort og bøgeflis i stedet.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
hø og halm er heller ikke det mest optimale til hamstere, så det kan man roligt gå udenomvonJul skrev:Jeg bruger det til mine hamsterpiger da jeg ikke kan bruge hø/halm pga. støvallergi .. Har ikke oplevet savsmuld støve..
Derudover har de en skål med chinchillasand til bad og masser af toiletpapir/toiletruller at gemme sig i.
Pia B
Jeg bruger det kun i nødstilfælde...
Jeg synes savsmuld støver rigtigt meget og så skal det ofte skiftes.
Derfor bruger jeg fortrinsvis Carefresh til mine hamstere. Det støver ikke og så er det et dejligt blødt materiale som hamsterne også kan bruge til reden. Og så kan de gå i det i evigheder uden at det behøver at blive skiftet
Jeg synes savsmuld støver rigtigt meget og så skal det ofte skiftes.
Derfor bruger jeg fortrinsvis Carefresh til mine hamstere. Det støver ikke og så er det et dejligt blødt materiale som hamsterne også kan bruge til reden. Og så kan de gå i det i evigheder uden at det behøver at blive skiftet
Jeg bruger også selv CareFRESH, mini hemp og Boxo nu. Det er lidt forskelligt hvor meget der er af hvert i buret, men der er altid både CareFRESH og Boxo ved hendes seng, så hun kan proppe noget af det ind i reden.
Kom bare til at tænke på hvad I synes, da jeg selv før har brugt savsmuld uden problemer, men er skiftet til det andet, da jeg synes det er langt mere spændende for dem.
Kom bare til at tænke på hvad I synes, da jeg selv før har brugt savsmuld uden problemer, men er skiftet til det andet, da jeg synes det er langt mere spændende for dem.
-
Jeg bruger selv biobase
Jeg gik væk fra spåner, både fordi det støver meget, og fordi det ofte er lavet af grantræer, og derfor kan afgive phenoler når det i kontakt med urin, hvilket kan være kræftfremkaldende i alvorlige tilfælde, selv for os mennesker og kan give luftvejs problemer
Jeg gik væk fra spåner, både fordi det støver meget, og fordi det ofte er lavet af grantræer, og derfor kan afgive phenoler når det i kontakt med urin, hvilket kan være kræftfremkaldende i alvorlige tilfælde, selv for os mennesker og kan give luftvejs problemer
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg synes at savsmuld og spåner støver alt for meget, og giver nemt mit hamster nyseanfald. Jeg synes også at det begynder at stinke efter kun 1 uge.
Lige nu bruger jeg 2 cm Biobase og 2/3 cm Boxo Comfort ovenover, Biobasen er god til at få lidt fylde i bundmaterialet. Når jeg en gang har fået brugt min Biobase pakke, vil jeg kun bruge Boxo Comfort, da det er for dyrt at købe to forskellige pakker.
Lige nu bruger jeg 2 cm Biobase og 2/3 cm Boxo Comfort ovenover, Biobasen er god til at få lidt fylde i bundmaterialet. Når jeg en gang har fået brugt min Biobase pakke, vil jeg kun bruge Boxo Comfort, da det er for dyrt at købe to forskellige pakker.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Re: hamstere og savsmuld
Vi bruger kun Boxo Comfort.
Det er dejligt at have med at gøre og hun kan gå på det i over 2 måneder uden at hun lugter.
Det er dejligt at have med at gøre og hun kan gå på det i over 2 måneder uden at hun lugter.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
Re: hamstere og savsmuld
Vi skifter snart fra carefresh og over til Boxo Comfort, da carefresh efter min mening, er ret dyr i længden Og Boxo er meget billigere