Prisen for dagens vinterhvide unger

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
sandi

Prisen for dagens vinterhvide unger

Indlæg af sandi » 10. mar 2013 14:43

Jeg har desværre været uden mine små vinterhvides i et hvad føles på et mennsker alder;  og desværre er ikke opdateret for salgsprisen af disse små guldklumper hos os opdrættere. Når jeg sælger en hamster hos Hamsterheaven, får man stamtavler,  skriftlig vejledningen, mad, chinchilla sand fotos og lign. af ungerne i kuldet, og hvis heldig, denne unge som de lige har købte,og en gratis introduktions pose med godter fra maxizoo og alt den tid  kunden som jeg er ovenud glade for at møde, tager til at yde service på salgsdag og 24/7 365 dage om året.

Mine guldhamstere har jeg været op på at tage 140kr for, men gik nede til 125kr for nylig fordi der er nogle privat familie som har unger lige nu i området, og de sælger dem til billigere priser.

Men stambogførte vinterhvides har jeg ikke haft i danmark før, og nu langt om længe har jeg et kuld, og det vil vær mig taknemmelig hvis der er én som kan oplyse mig om et pris som vil være at tage for i et reg. opdrættere og en vinterhvide nu tildags i danmark.
MVH
Sandi
mvh :? :)

P.S. efter efterspørgelse på stambogførte vinterhvides jeg har haft i det sidste 3 måneder, er der ikke svært overhoved at finde kunder!!!
sandi : all good things comes to those who wait....

chlin

Indlæg af chlin » 10. mar 2013 15:43

Tråden er flyttet til dette forum
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

chlin

Indlæg af chlin » 10. mar 2013 17:18

Jeg tager det samme for både Vinterhvide og Guldhamstere, nemlig 140 kr stk

Billede

sandi

Indlæg af sandi » 10. mar 2013 17:44

Tusind tak - jeg har fornemmelse at jeg også gøre når jeg tænker på  det et opdrætteres arbejde er,  en opdrætter skal gøre osv som er næsten det samme som guldhamstere - ink. annoncer osv og opfostering af dem formidling og og pasning. tak for det :)
sandi : all good things comes to those who wait....

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. mar 2013 18:28

Jeg tager 100 kr for mine unger
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

milla.b

Indlæg af milla.b » 10. mar 2013 18:30

Når jeg begynder vil jeg også tage 100kr pr. stk.
Calobe's hamsteropdræt

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 10. mar 2013 18:45

Vi tager 125,- for både guldhamster og vinterhvid uanset variant :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 10. mar 2013 19:59

Vi tager 130 uanset art også uanset om der er andre der sælger lavere i nærheden.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Rollo

Indlæg af Rollo » 10. mar 2013 21:57

At andre sælger i ens nærområde synes jeg ikke man skal lade påvirke sin pris som sådan, - men det der skal gøre forskellen er det arbejde man ligger i det og at man måske fremstår mere seriøs og som et bedre sted at købe dyrene.

Selvom det nok er lettere sagt end gjort når det drejer sig om små dyr som hamster.
Hilsen Julie Rollo

Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex

chlin

Indlæg af chlin » 10. mar 2013 22:01

Rollo skrev:At andre sælger i ens nærområde synes jeg ikke man skal lade påvirke sin pris som sådan, - men det der skal gøre forskellen er det arbejde man ligger i det og at man måske fremstår mere seriøs og som et bedre sted at købe dyrene.

Selvom det nok er lettere sagt end gjort når det drejer sig om små dyr som hamster.
Ja jeg oplever i al fald oftest at folk først reservere en unge og DEREFTER spørger om, hvad jeg egentlig skal have for dem. Folk er ved at blive mere bevidste om den kvalitet de opnår ved at købe privat og så er de ligeglade med prisen. Og protesterer folk over prisen, ja så er det måske ikke det rigtige sted at sende sine unger hen

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 11. mar 2013 08:38

Man kan også sige, at hos mange dyrhandlere, koster hamstere 100 kr. personligt mener jeg selv, at de unger en opdrætter "producerer" er mere værd end en hamster som har levet i en dyrhandel, og derfor godt kan tage mere for dem :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus

Indlæg af burrus » 11. mar 2013 09:21

Luna skrev:Man kan også sige, at hos mange dyrhandlere, koster hamstere 100 kr. personligt mener jeg selv, at de unger en opdrætter "producerer" er mere værd end en hamster som har levet i en dyrhandel, og derfor godt kan tage mere for dem :)
'
og så har du endda fundet en billig dyrehandel..

prisen for hamster er steget gevaldigt de sidste par år hos både opdrættere og dyrhandlere! :)
Det er typisk kun helt "alm" guldhamstere og dværge de tager 99,- for - så snart guldhamstere er langhårede eller satin f.eks. så ryger prisen op, MEGET op.
Det samme gør sig gældende for de mere sjældent sete hamstere som f.eks. robo'en. De koster nemt 149 for en...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Rollo

Indlæg af Rollo » 11. mar 2013 10:06

Enig, mange er ved at blive mere "kvalitetsbevidste" og foretrækker en dygtig opdrætter fremfor f.eks. Lille Lise som fik et kuld eller dyrehandleren.

Nu ved jeg godt det er noget andet, men f.eks. vores hundehvalpe, jeg VED vi ligger i den meget høje ende mht. pris, men vi har ikke det store problem med afsætning alligevel - fordi vi ligger et helt andet stykke arbejde i dem end mange andre gør og dét tiltrækker folk. Så selvom de kan købe en hund af samme race til det halve et andet sted, så foretrækker mange os fordi vi gør noget ud af det.
- Bevares, der har været nogen som mente vi var alt for dyre fordi de kunne få en til det halve et andet sted og derfor insisterede på at få det fra os også, - men så måtte de jo så pænt gå et andet sted hen og købe hund.

Selvfølgelig skal man ikke ligge sig fuldstændigt vanvittigt meget over alle andre rent prismæssigt, men jeg synes heller ikke man skal justere sin pris efter nogle som ikke ligger det samme arbejde i det som man selv gør - groft sagt tror jeg også det sorterer en del købere fra, som man måske gerne vil være foruden alligevel.
Hilsen Julie Rollo

Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 11. mar 2013 11:41

burrus skrev:
Luna skrev:Man kan også sige, at hos mange dyrhandlere, koster hamstere 100 kr. personligt mener jeg selv, at de unger en opdrætter "producerer" er mere værd end en hamster som har levet i en dyrhandel, og derfor godt kan tage mere for dem :)
'

prisen for hamster er steget gevaldigt de sidste par år hos både opdrættere og dyrhandlere! :)
Det er typisk kun helt "alm" guldhamstere og dværge de tager 99,- for - så snart guldhamstere er langhårede eller satin f.eks. så ryger prisen op, MEGET op.
Det samme gør sig gældende for de mere sjældent sete hamstere som f.eks. robo'en. De koster nemt 149 for en...

herovre koster en hamster gerne mellem 170-250 i dyrehandlerne uanset art
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus

Indlæg af burrus » 11. mar 2013 12:16

darkangel87 skrev:
burrus skrev:
'

herovre koster en hamster gerne mellem 170-250 i dyrehandlerne uanset art
ja dyrehandlerne har fået priserne godt op!
Det er meget sjældent jeg kigger hamstere i dyrehandleren, men tror nok at plantoramas "alm" hamstere stadig ligger i 99,- men ofte så har de kun de mere "specielle" (i deres egne øjne!) som ligger fra 199,- og opefter  :shock:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst