ang plast bur og akvarie

Beskrivelse mangler
Låst
biancaw

ang plast bur og akvarie

Indlæg af biancaw » 12. apr 2013 08:33

Jeg kunne godt tænke mig og lave en reol med akavirier (i samme str og kant) nå men så blev jeg ringet op af min veninde som er zoolog i blackpool zoo og hun havde snakkert med sin kollega som er i gnaver afdelingen ang det jeg ville med akvarier, og der sagde Kollegaen at det ville være dyremishandling at putte dem i et akvarie eller plast bur uden tremmer da dyret ikke vil kunne bruge sine buskler og blive slp og ikke vil kunne finde ud af og kravle eller hænge sig (pga mangel på muskel masse og ikke er vant til det)

min veninde har ikke fostan på det da hun ikke har med gnaver og gøre - hun er med søløver og fugle , så hun ringede bre for at sige det... og at kollegaen sagde at hvis det var fordi det skulle være pænt så skulle man købe samme slags tremmebur i samme farve bund i str 80+ x 40+

nu tænker jeg bare hvordan i som har haft hamster længe ( har kun haft i 8 mdr og i tremmebur ) hvordan har jeres hamster haft det med at kravle og hænge sig og sådan noget... ??

har pt 5 tremmebure men er på jagt efter akvariere i 128 liter men vil da ikke gøre det hvis det hæmmer deres muskler - vil jo putte græne og stiger og løbehjul osv i men ....

blev lidt rodet undskyld - håber i kan forstå hva jeg mener. vil jo kun det bedste -

og rigtig go weekend 8-)
hilsen
Kæmpe pote kram til jer allesammen fra os hos :

http://www.windemuthshamsteri.com

http://www.facebook.com/WindemuthsHamsteri

HamsterPigen

Re: ang plast bur og akvarie

Indlæg af HamsterPigen » 12. apr 2013 08:50

Kan starte med at akvarie/tremmebur er på ingen måde dyremishandling! :?
Du skal bare hænge noget i toppen at akvarie som de kan kravle i, vis de vil. Plastbur, kan de for det meste nå toppen på og gå armgang

Men hamster er lidt som katte, som vil side højt oppe og skue over sit rige, mens andre holder jordfobindelsen.
Sådan en hamster har jeg :roll: det eneste han tør våge sig i er en hængekøje 2 cm væk fra hylden med fast bund :lol2:

biancaw

Indlæg af biancaw » 12. apr 2013 09:44

jeg syntes heller ikke det virker som dyremishandling men sys da det er noget undeligt noget og sige... er vel også derfor så mange avlere og andre holder deres dyr i sådan.. men som sagt min veninde har ikke forstan på det men ville bare ringe og sige det... gør stadig som jeg drømmer om :lol:
Kæmpe pote kram til jer allesammen fra os hos :

http://www.windemuthshamsteri.com

http://www.facebook.com/WindemuthsHamsteri

Luna

Indlæg af Luna » 12. apr 2013 10:52

Luna går i et terraie, og det er hun vældig tilfreds med. så længe de har et stort hjul og lidt ting i forskellig højde de kan klatre på, så er det på ingen måde mishandling
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 12. apr 2013 11:54

Synes sagtens, at du kan have dem i akvarier, bare der eventuelt er lidt klatre muligheder. Og nej, alle hamstere klatrer ikke, nogle er endda bange for højder - så det er ikke fuldstændig nødvendigt.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

milla.b

Indlæg af milla.b » 12. apr 2013 13:38

Ja jeg synes heller ikke at det på nogen måde er dyremishandling mine har et tremmebur de bruger ALDRIG tremmerne
Calobe's hamsteropdræt

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 12. apr 2013 15:12

Jeg tænker også at hvis der er ting der kan underholde dem og klatre på så kan jeg ikke se forskellen. Jeg mener stadig at et hjul er det aller vigtigste i buret, så er det lige meget med plastbur, akvarie, terrarie eller tremmebur i mine øjne :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin

Indlæg af chlin » 12. apr 2013 15:19

De har lige modsat holdning i Tyskland:
Hamstere klatrer ikke i naturen og derfor skal de ikke have mulighed for at klatre. De ser dårligt og kommer bare til skade, hvis de har mulighed for at klatre og falde ned...
Det er i al fald den tyske holdning
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Rollo

Indlæg af Rollo » 13. apr 2013 23:33

Jeg har set en hamster miste en tå pga. den hang dumt fast i et tremmebur og en anden som fik en skade på tænderne pga. det samme, - så at sige alt andet end tremmebure er mishandling er sådan lidt, både og.
- Det er jo intet nyt at vi i de forskellige lande har forskellige holdninger til hvad er godt og skidt for dyrene.

Tror det er lidt både og - i princippet kan man jo sige at med de mængder de fleste hamstere bruger deres løbehjul er det jo synd og skam at holde dem i et lille bur i det hele taget, fordi deres naturlige behov for at løbe meget rundt m.v. jo på ingen måde bliver opfyldt.

Man må jo vurdere hver hamster - jeg har nogle som klatrer hele buret rundt tit og ofte og så har jeg nogen som bare slet ikke interesserer sig for det, så de har jo efter min mening vidt forskellige behov og det må man jo se på ved hver hamster og så gøre deres bur mest spændende og aktiverende ud fra dét :)

Du kan jo sagtens gøre et akvarie spændende og med kravle muligheder - måske endda mere naturlige muligheder end tremmebur nødvendigvis er! :)
Hilsen Julie Rollo

Hjemmeside: rollos.dk
Facebook: Rollo's Dyr
Opdræt af: West Highland White Terriers, Dværgvædder i satin og rex

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 14. apr 2013 10:05

Min hamster interesserer sig ikke for tremmer, men når han er i akvariet (60*30) mens jeg ordner bur/andet så "flipper" han ud, og gør alt for at komme ud af det. Tror det er fordi at akvariet jo er "åben" for rovdyr på alle side, på nær en. Mens tremmer jo har en beskyttende plastik bund.

Så vær hamster, har vær sin smag :)

Låst