Dårlig zobel?
Dårlig zobel?
Hej alle søde hamster mennesker!
Hannibal er korhåret zobel, men han ligner ikke ligefrem en normal zobel Faktisk er han næsten creme m. zobel pletter og zobel hoved. Jeg regner bare med, at han er en meget dårlig zobel (han er skøn alligevel ).
Her er et par billeder:
Da jeg fik ham lignede han en normal zobel, dog lidt lysere.
Hvad er der lige sket med hans pels?
Hannibal er korhåret zobel, men han ligner ikke ligefrem en normal zobel Faktisk er han næsten creme m. zobel pletter og zobel hoved. Jeg regner bare med, at han er en meget dårlig zobel (han er skøn alligevel ).
Her er et par billeder:
Da jeg fik ham lignede han en normal zobel, dog lidt lysere.
Hvad er der lige sket med hans pels?
Senest rettet af Maria1997 15. apr 2013 21:04, rettet i alt 2 gange.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
-
Re: Dårlig zobel?
det er meget svært at se ud fra det billede der et billede af hele hamsteren ville hjælpe
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
altså bortset fra billedet er temmelig skidt ift. farvebestemmelse - så ligner det bare at han er i gang med pelsskifte det kan ofte give lidt sjove farve-overgange
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Skifter guldhamstere pels?burrus skrev:altså bortset fra billedet er temmelig skidt ift. farvebestemmelse - så ligner det bare at han er i gang med pelsskifte det kan ofte give lidt sjove farve-overgange
Har skiftet billede, dog er det ikke ligefrem særlig meget bedre.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
ork ja - mere end en gang enddaMaria1997 skrev:Skifter guldhamstere pels?burrus skrev:altså bortset fra billedet er temmelig skidt ift. farvebestemmelse - så ligner det bare at han er i gang med pelsskifte det kan ofte give lidt sjove farve-overgange
på det første leveår har jeg set op til hele 3 pelsskifte, hvis født på det rette tidspunkt
født sommer
baby pels -> ungdyrs pels -> voksenpels i efteråret/vinter -> sommerpels forår/sommer som så ender som den blivende pels.
især på de langhårede hanner bemærker man så også deres "gammel"-pelsskifte igen... for der kan være ret stor forskel på deres pelslængder i de forskellige pels-"aldre".
De korthårede ser man bare oftere de meget klare farve-forskelle i pelsskiftet, pga. den måde de skifter pelsen på.
Pia B
Kan det passe, at de kan tabe pletter af pels (små pletter), og der så vokser pels ud igen?burrus skrev:ork ja - mere end en gang enddaMaria1997 skrev:Skifter guldhamstere pels?burrus skrev:altså bortset fra billedet er temmelig skidt ift. farvebestemmelse - så ligner det bare at han er i gang med pelsskifte det kan ofte give lidt sjove farve-overgange
på det første leveår har jeg set op til hele 3 pelsskifte, hvis født på det rette tidspunkt
født sommer
baby pels -> ungdyrs pels -> voksenpels i efteråret/vinter -> sommerpels forår/sommer som så ender som den blivende pels.
især på de langhårede hanner bemærker man så også deres "gammel"-pelsskifte igen... for der kan være ret stor forskel på deres pelslængder i de forskellige pels-"aldre".
De korthårede ser man bare oftere de meget klare farve-forskelle i pelsskiftet, pga. den måde de skifter pelsen på.
Hannibal har nemlig tabt lidt pels på et tidspunkt (5 x 5 mm), og fik det tjekket ved dyrlægen, men hun kunne ikke se der var noget galt.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria
Jeg anede ikke guld hamstere sådan skifter pels, at de fælder jo det vidste jeg, men ligefrem skifter pels....
Men så lærte jeg noget i dag og det er jo altid godt
Men så lærte jeg noget i dag og det er jo altid godt
Fra mig og Zoo
Det er ikke noget at være flov over, man kan jo ikke vide noget før man får det at videHamsterPigen skrev:viste ikke engang de fælder
Fra mig og Zoo
Det vidste jeg da heller ikkeHamsterPigen skrev:viste ikke engang de fælder
Jeg tror heller ikke, det er noget man tydeligt kan se
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Fie, Eli og Maria