Tremmebider i plastic bur?!
Tremmebider i plastic bur?!
Hej, jeg har et vinterhvidt dverghamster som er 3 1/2 måned gammel og han går tit op på sit hus og hopper op i tremmerne over mit bur og går armgang og bider i tremmerne. Det er rimeligt nyt, jeg vågnede om natten og han hang på hovedet, (det var ret skræmmende). HJÆLP! HAN HOLDER MIG VÅGEN OM NATTEN SELVOM HAN ER I ET ANDET RUM,jeg tænker hele tiden på ham!!!!
- Vedhæftede filer
-
- Det jeg peger på er hans hus, han hopper op på
- Fotografi den 08-04-13 kl. 21.07.jpg (93.38 KiB) Vist 8020 gange
Re: Tremmebider i plastic bur?!
Jeg ville anskaffe mig et lavere hus dit hus er for højt og så vil jeg give ham tørt rugbrød da det måske er fordi han mangler noget hårdt at bide i
Calobe's hamsteropdræt
-
Flere af mine gør det samme.
Jeg synes det er fedt at de underholder sig på den måde. Men hvis det virker til han keder sig så kan det være han skal have noget mere til at underholde sig med
Jeg synes det er fedt at de underholder sig på den måde. Men hvis det virker til han keder sig så kan det være han skal have noget mere til at underholde sig med

Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Har han et hjul ?
tunneler at løbe i ?
og grene at tygge i ?
for har han nok ting at lave er der ikke andet at gøre, når de bider i tremmer. Men du skal ikke være bange at han falder ned, hamster er nogen små atleter, der sker han ikke noget lige sådan
tunneler at løbe i ?
og grene at tygge i ?

for har han nok ting at lave er der ikke andet at gøre, når de bider i tremmer. Men du skal ikke være bange at han falder ned, hamster er nogen små atleter, der sker han ikke noget lige sådan

Kunne også godt tænke mig at høre hvad han har af underholdning. Vi har faktisk haft stor succes med at lægge små bolde ind i buret, som hamsterne triller rundt med. I såfald skal man bare sørge for at disse bolde enten er af hård plast, eller i hvert fald ikke består af skadeligt syntetisk materiale.
Vi har haft nogle i plast, som de syntes hurtigt blev kedelige, men de små garnbolde som vi lavede af garn i naturfiber var et kæmpe hit.
Jeg ved ikke hvorvidt tennisbolde er skadelige, ellers har de en forholdvis fornuftig størrelse.
Vores tidligere tremmebidere rørte ikke de tremmer efter de havde fået boldene.
Om ikke andet kan man jo anskaffe sig en lille godbidsbold - kunne ikke forestille mig at hamsteren finder ud af at mekanismen (med at den skal rulles frem og tilbage, og så kommer der snacks - eller anden form for underholdning der giver ham en belønning.
Vi har haft nogle i plast, som de syntes hurtigt blev kedelige, men de små garnbolde som vi lavede af garn i naturfiber var et kæmpe hit.
Jeg ved ikke hvorvidt tennisbolde er skadelige, ellers har de en forholdvis fornuftig størrelse.
Om ikke andet kan man jo anskaffe sig en lille godbidsbold - kunne ikke forestille mig at hamsteren finder ud af at mekanismen (med at den skal rulles frem og tilbage, og så kommer der snacks - eller anden form for underholdning der giver ham en belønning.
Jeg bruge toiletrulle-bolde med godbider iAlphas skrev:Kunne også godt tænke mig at høre hvad han har af underholdning. Vi har faktisk haft stor succes med at lægge små bolde ind i buret, som hamsterne triller rundt med. I såfald skal man bare sørge for at disse bolde enten er af hård plast, eller i hvert fald ikke består af skadeligt syntetisk materiale.

klip nogen strimmler ud af toilet rulle (så det er runde ringe) og sammel dem som en bold, put nogen godbider i, og se hamsteren kæmpe med at tygge den i stykker

han har et hjul og et rør der går op over buret, så har han en salt sten og en kalk sten, men toilet-rør's bolde lyder som en god ide. Men skal de limes eller hvad? Mange tak for hjælpen! 

hvad med ristet rugbrød? går det for det laver min mor hele tiden!milla.b skrev:Jeg ville anskaffe mig et lavere hus dit hus er for højt og så vil jeg give ham tørt rugbrød da det måske er fordi han mangler noget hårdt at bide i
men bliver der ikke for lidt plads i buret, det er også en ting jeg er lidt bekymret for!Alphas skrev:Kunne også godt tænke mig at høre hvad han har af underholdning. Vi har faktisk haft stor succes med at lægge små bolde ind i buret, som hamsterne triller rundt med. I såfald skal man bare sørge for at disse bolde enten er af hård plast, eller i hvert fald ikke består af skadeligt syntetisk materiale.
Ud med salt/kalk/mineral stennene! det gør mere skade end gavn, de er helt unødvendige.
Nej toilet-bolden skal du bare klipppe i strimler, og sætte stykkerne på en efter en, indtil de alle side på og danner en bold.
Min hamster elsker at bruge tid på at få godbiderne ud
Nej toilet-bolden skal du bare klipppe i strimler, og sætte stykkerne på en efter en, indtil de alle side på og danner en bold.

Jeg burger også denne metode med toilet papirs rullen, som jeg klipper i stykker og laver til en bold.HamsterPigen skrev:Ud med salt/kalk/mineral stennene! det gør mere skade end gavn, de er helt unødvendige.
Nej toilet-bolden skal du bare klipppe i strimler, og sætte stykkerne på en efter en, indtil de alle side på og danner en bold.![]()
Min hamster elsker også bolden med godbidder i.
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
og så har han et sår på ryggen og han har fået et sår på næsen efter at han begyndte at bide i tremmerne er der noget man kan gøre, det ser ikke ud til at genere ham men det generer mig og jeg er lidt bekymret.
vi havde ikke nogen tomme papruller og de kommer først om lidt tid men kan det her bruges:HamsterPigen skrev:Ud med salt/kalk/mineral stennene! det gør mere skade end gavn, de er helt unødvendige.
Nej toilet-bolden skal du bare klipppe i strimler, og sætte stykkerne på en efter en, indtil de alle side på og danner en bold.![]()
hvis jeg putter lidt godbid i og lukker den?
- Vedhæftede filer
-
- Fotografi den 17-04-13 kl. 11.47.jpg (61.36 KiB) Vist 7946 gange
er det plastic der er inden i ? så skal du ikke.
men er det pap kan du, tror dog ikke at en hamster kan åbne den.
Det er ikke plastik og han gnavede sig fint igennem det!HamsterPigen skrev:er det plastic der er inden i ? så skal du ikke.