Tremmebider i plastic bur?!

Beskrivelse mangler
PiaH

Re: Tremmebider i plastic bur?!

Indlæg af PiaH » 17. apr 2013 14:59

Jeg tror sagtens du kan bruge begge dele.
Fra mig og Zoo

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 17. apr 2013 15:26

Men kassen er firkantet (mærkeligt en kasse er firkantet :scratch: ), det giver jo ikke en bold, medmindre du kan presse den rund :)

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 15:48

og noget lidt andet...
Han har et sandbad lige nu som er i en lidt stor skål i 3 timer hver aften.
Kan jeg godt give ham en mindre skål, men bare lade den stå hele tiden?
Vedhæftede filer
Fotografi den 17-04-13 kl. 16.46.jpg
han har den store nu 3 timer om dagen, men jeg ville gerne lade den lille stå hele tiden og skifte den i ny og næ, kan jeg godt gøre det?
Fotografi den 17-04-13 kl. 16.46.jpg (51.13 KiB) Vist 7463 gange

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 15:53

HamsterPigen skrev:Men kassen er firkantet (mærkeligt en kasse er firkantet :scratch: ), det giver jo ikke en bold, medmindre du kan presse den rund :)
Det virkede på magisk vis at han fik den trillet rundt :scratch:, og han fik maden ud, så nu har jeg også "opgraderet" buret, tror i at han vil stoppe snart med at bide i tremmerne?
Vedhæftede filer
Fotografi den 17-04-13 kl. 16.51.jpg
nu kan han kravle op ad røret og op på en platform med pinde på... (røret hviler oven på hans hus)
Fotografi den 17-04-13 kl. 16.51.jpg (68.46 KiB) Vist 7461 gange

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 17. apr 2013 16:18

Dreamus1 skrev:
HamsterPigen skrev:Men kassen er firkantet (mærkeligt en kasse er firkantet :scratch: ), det giver jo ikke en bold, medmindre du kan presse den rund :)
Det virkede på magisk vis at han fik den trillet rundt :scratch:, og han fik maden ud, så nu har jeg også "opgraderet" buret, tror i at han vil stoppe snart med at bide i tremmerne?
Det er ikke sikkert at han stopper, men nu er vi da sikker at han ikke keder sig, med legtøj :wink:
For det meste er løsningen på tremmebideri, er at helt fjerne tremmerne.

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 17. apr 2013 16:20

og angående sandbad, kan du sagtens gøre det. skålen behøves ikke være mindre vis det er. Men vis du vil have den mindre, vær sikker på at han kan være i den, og at kanten er høj nok til ikke at du har sand ud over det hele :D
Tror de fleste af os har det fast.

Jeg har en stor lukke skål som står fast, og bliver skiftet vær 3 dag da han skider/pisser i det :)
gør din det ikke behøves det ikke skiftes så tit.

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 16:53

HamsterPigen skrev:og angående sandbad, kan du sagtens gøre det. skålen behøves ikke være mindre vis det er. Men vis du vil have den mindre, vær sikker på at han kan være i den, og at kanten er høj nok til ikke at du har sand ud over det hele :D
Tror de fleste af os har det fast.

Jeg har en stor lukke skål som står fast, og bliver skiftet vær 3 dag da han skider/pisser i det :)
gør din det ikke behøves det ikke skiftes så tit.
Det vil jeg prøve så... :D og tror du det ville være en god ide at fjerne hans madskål og sprede maden ud over hele buret i stedet? og hans bur er ikke så stort så der er ikke rigtig plads til så meget... er hamstere lige glade med hor meget plads der er, bare der er legetøj?
Senest rettet af Dreamus1 17. apr 2013 16:59, rettet i alt 1 gang.

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 16:55

HamsterPigen skrev:
Dreamus1 skrev:
Det er ikke sikkert at han stopper, men nu er vi da sikker at han ikke keder sig, med legtøj :wink:
For det meste er løsningen på tremmebideri, er at helt fjerne tremmerne.
men det er det der lukker buret... hvad kan jeg gøre i stedet. Hvis jeg bare ligger en plade så kommer der jo ikke luft ind i buret! og jeg vil ikke kvæle ham!! :-O

PiaH

Indlæg af PiaH » 17. apr 2013 17:00

Den eneste skål jeg har i buret, ud over sandbad, er en skål til vand, mad gemmes rundt omkring i bundstrøelsen, det er god aktivitet.
Du kan ikke bare fjerne tremmerne da det jo som du siger er det der lukker buret.
Ud over at finde et akvarie ved jeg ikke lige hvad du kan mod tremmebidningen.
Fra mig og Zoo

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 17:03

PiaH skrev:Den eneste skål jeg har i buret, ud over sandbad, er en skål til vand, mad gemmes rundt omkring i bundstrøelsen, det er god aktivitet.
Du kan ikke bare fjerne tremmerne da det jo som du siger er det der lukker buret.
Ud over at finde et akvarie ved jeg ikke lige hvad du kan mod tremmebidningen.
men vil han ikke blive vildt forvirret hvis han vågner en dag og hans madskål er væk? og vil det ikke stresse ham eller et eller andet? :? og gemmer du det et eller flere steder, og gemmer du det et sted eller spreder du det ud over det hele?
Så mange spørgsmål!!!
Senest rettet af Dreamus1 17. apr 2013 17:05, rettet i alt 1 gang.

PiaH

Indlæg af PiaH » 17. apr 2013 17:04

Det tror jeg ikke, de leder jo efter det i naturen, han har en god lugtesans.
Fra mig og Zoo

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 17:06

PiaH skrev:Det tror jeg ikke, de leder jo efter det i naturen, han har en god lugtesans.
gemmer du det et sted eller spreder du det ud over det hele?

PiaH

Indlæg af PiaH » 17. apr 2013 17:09

Jeg kommer som regl lidt i hjørnerne, ellers så gemmer jeg det forskællige steder, både under srøelsen og over strøelsen og på de forskælige ting der nu er i buret, tunler og hvad man ellers har. Ikke ret meget hvert sted, bare et par stykker mad eller deromkring også bare gem mange forskælige steder.
Fra mig og Zoo

Dreamus1

Indlæg af Dreamus1 » 17. apr 2013 17:17

PiaH skrev:Jeg kommer som regl lidt i hjørnerne, ellers så gemmer jeg det forskællige steder, både under srøelsen og over strøelsen og på de forskælige ting der nu er i buret, tunler og hvad man ellers har. Ikke ret meget hvert sted, bare et par stykker mad eller deromkring også bare gem mange forskælige steder.
okay det vil jeg prøve.. mange tak! :klap:

PiaH

Indlæg af PiaH » 17. apr 2013 17:19

Det var så lidt :) Min guld hamster elsker i hvert fald at nusse rundt og lede efter mad, så det tror jeg også din kommer til, også selvom tremmebideriet ikke stopper, så er det at lede efter mad sundt for dem.
Fra mig og Zoo

Låst