Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af Rasmine » 23. apr 2013 17:56

Hej,
Vores ene vinterhvide dværghamster har her på det sidste fået en plet i midten af det ene øje som er sådan blålig hvid. Hun virker ikke til at være generet af det, og dyrlægen som jeg ringede til, lød ikke som om at han havde den fjerneste ide om, hvad det kunne være.

Hun bliver 2 år d. 3/7, så hun er jo en ældre dame, som dog stadig er i fuldt vigør. Jeg tænker selv, at hun måske er ved at blive blind på det øje, men det er ikke sådan, at hun går ind i ting i buret, så hvis det er det som er galt, så virker hun til at kunne klare sig alligevel.

Nogen som har oplevet noget lignende, og ved hvad det er?

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af darkangel87 » 23. apr 2013 18:55

kunne lyde som grå stær hvilket ikke er ualmindeligt
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af Rasmine » 23. apr 2013 20:17

darkangel87 skrev:kunne lyde som grå stær hvilket ikke er ualmindeligt
Har det nogen betydning, og kan man gøre noget ved det? Det er i øvrigt den lille Pearl Agouti som vi købte hos dig.

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af darkangel87 » 23. apr 2013 20:30

Hvor fedt at høre i stadig har hende, er ikke så mange af ungerne fra mit gamle opdræt tilbage :D

grå stær er ved hamstere lige som ved mennesker, det starter som en lille blind plet, og når den fylder hele øjet er hamsteren blind på det øje.
man kan desværre ikke gøre noget ved det, og er så vidt jeg kan forstå rimelig normalt hos vinterhvide
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af Maria1997 » 23. apr 2013 20:54

Jeg er enig, det er helt sikkert gråstær. Der er desværre ikke så meget, at gøre ved det :( Men hamsteren kan sagtens leve med det, ligesom mange mennesker også lever med det :D

Men det er i hvert fald en flot alder din hamster har :D
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af Rasmine » 23. apr 2013 21:31

Maria1997 skrev:Jeg er enig, det er helt sikkert gråstær. Der er desværre ikke så meget, at gøre ved det :( Men hamsteren kan sagtens leve med det, ligesom mange mennesker også lever med det :D

Men det er i hvert fald en flot alder din hamster har :D
Det er godt at høre, for min datter har været bange og ked af det pga. det, og nu kan jeg da berolige hende med, at Stella fint kan leve videre med det.

Ja, og hun er stadig mere vågen, nysgerrig og aktiv end normalt for hamstere - bortset fra det med øjet, er hun i fin fin form :)

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af Rasmine » 23. apr 2013 21:33

darkangel87 skrev:Hvor fedt at høre i stadig har hende, er ikke så mange af ungerne fra mit gamle opdræt tilbage :D
Hun er en god hamster - nysgerrig og samtidigt en lille hyggetrold som gerne vil ligge i hånden i lang tid. Min datter er rigtigt glad for hende :).

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Mærkelig blålig hvid plet i øjet

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 23. apr 2013 21:37

Jeg fik i sidste uge aflivet 2 hamstere som var påvirket af deres alder og var begyndt at lide.

De havde begge grå stær, men der gik nogen tid før det generede dem.
Den ene han opdagede vi det på i november også stillede vi bare tingene i hans bur samme sted så han ikke blev forvirret. Det virkede rigtig godt :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst