Bur
-
Bur
Hvor stor er foranstaltningen i det mindste for opdrættere? Hvor stort skal et bur? Avl i Tyskland alle har mindstemål af bur 100x40x40cm. Dette er også tilfældet i Danmark eller større, mindre? Eller er der ingen faste regler?
Hvordan tror du din Hamster som opdrætter? Hvor stor er din bure?
Med venlig hilsen hamster avl München
Hvordan tror du din Hamster som opdrætter? Hvor stor er din bure?
Med venlig hilsen hamster avl München
Dsungaren: Vi avler kun rene dyr, ikke hybrider. Vi har kun én mand. Vi har et gennemprøvet avl tilladelse til ham!
GuldHamster: Vi har alle Hamster avl tilladelse og kontrakter. Vores hamstere kommer kun fra velrenommerede avl og god stamtavle.
+++++++++++++++++++++++++++
Vi søger i øjeblikket hamster og Dsungaren for vores opdræt. Vi parring Dsungaren kun dyr fra Danmark og Sverige, ikke med vores Dsungaren fra Tyskland! Ligesom ønsker vi at opbygge en ny linje. Der bistår da os?
GuldHamster: Vi har alle Hamster avl tilladelse og kontrakter. Vores hamstere kommer kun fra velrenommerede avl og god stamtavle.
Vi søger i øjeblikket hamster og Dsungaren for vores opdræt. Vi parring Dsungaren kun dyr fra Danmark og Sverige, ikke med vores Dsungaren fra Tyskland! Ligesom ønsker vi at opbygge en ny linje. Der bistår da os?
Re: Bur
Vi har ikke nogle fast satte mindstemål, men mange af os opdrættere anbefaler mindstemål ud fra vores egne erfaringer. Jeg sælger ikke guldhamstere til at gå i bure mindre end 70x40 cm, og jeg anbefaler at man mindst køber et bur på 80x50 cm.
Jeg har 8 guldhamstere, og de går i nogle forskellige bure:
5 går i et skabsbur, hvor hvert bur måler 70x60 cm
2 går i Duna bure, som måler 70x45 cm
1 går i Alaska bur, som måler 85x50 cm
Jeg har 8 guldhamstere, og de går i nogle forskellige bure:
5 går i et skabsbur, hvor hvert bur måler 70x60 cm
2 går i Duna bure, som måler 70x45 cm
1 går i Alaska bur, som måler 85x50 cm
-
Jeg sælger ikke til mindre end 70x30 cm. for guldhamstere. Men anbefaler også større.
For vinterhvide min. 50x40 cm. Men gerne størrere.
Mine egne vinterhvide og guldhamstere går i:
5 i skabsbur 100x58 cm
3 i Alaska bure 85x48,5 cm
1 i Ruffy bur 80x50 cm
For vinterhvide min. 50x40 cm. Men gerne størrere.
Mine egne vinterhvide og guldhamstere går i:
5 i skabsbur 100x58 cm
3 i Alaska bure 85x48,5 cm
1 i Ruffy bur 80x50 cm
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Mine går i 85*48,5*44 cm og et enkelt 100*40*40 og buret til en hun med unger er 95*50*60
jeg bruger 80 x 40 x 40 som mindstemål. Mine kommer ikke til at gå i mindre end det!
-
Tak for alt! Måske ønsker nogen at skrive.
Dsungaren: Vi avler kun rene dyr, ikke hybrider. Vi har kun én mand. Vi har et gennemprøvet avl tilladelse til ham!
Mine 2 guldhamstere går i mit lille skabsbur som måler 76*38 cm * 32 cm
Og mit dværghamster går i et bur på 71* ca. 35 cm
Hvilket han nyder
..

Og mit dværghamster går i et bur på 71* ca. 35 cm