Mine kaniner
Re: Mine kaniner
Hvor er de søde, rigtig flot racepræg de har
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.
Tak De fleste af dem har gode forældre bag sig - det er kun Zicca, der har tyske rex-forældre, der har lidt sjov med ørerne
Er det ikke også noget med at rex (og satin i øvrigt) ikke er godkendt til udstilling i Tyskland? Det kan jo foreklare hvorfor de måske ikke tager så meget højde for racepræg
- Signe
Jeg ved desværre ikke ret meget om rex og satin avl, og slet ikke om Tyskland men det kan sagtens være derfor. Ellers må de i hvert fald have nogle andre standarter end her hvis de er avlet til udstilling. Jeg har en kanin-bekendt, der har sat sig for at forbedre gulrød dværgvædder satin m.h.t. type, ører osv., men det er absolut ikke uden problemer... Jeg har dog ikke købt Zicca fordi hun bærer rex - jeg faldt "bare" for hendes tegning og hendes charmerende sind.
Så er der endelig kaninunger i reden
Berta har født 3 små wienertegnede unger i dag
Berta har født 3 små wienertegnede unger i dag
Der kommer billeder om et par dage. Er ikke så meget for at rode for meget ved reden
Så vidt jeg lige hurtigt kunne se da jeg talte dem, har de alle tre en hvid stribe i panden
Så vidt jeg lige hurtigt kunne se da jeg talte dem, har de alle tre en hvid stribe i panden
-
Tillykke med dem
Hvor skønt der endelig kom unger
Hvor skønt der endelig kom unger
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Tak Maria
Jeg er også rigtig glad for dem. Håber sindssygt meget på at de klarer den alle 3. Det burde de når hun nu ikke fik flere.
Det er bare svært at holde fingrene fra reden, men jeg må væbne mig med tålmodighed indtil de kommer ud af reden om et par uger
De to andre hunner der skulle have haft unger nu her, gik tomme, så de er parret igen og håber på unger midt i juni
Jeg er også rigtig glad for dem. Håber sindssygt meget på at de klarer den alle 3. Det burde de når hun nu ikke fik flere.
Det er bare svært at holde fingrene fra reden, men jeg må væbne mig med tålmodighed indtil de kommer ud af reden om et par uger
De to andre hunner der skulle have haft unger nu her, gik tomme, så de er parret igen og håber på unger midt i juni
-
Jeg kan godt forstå det er svært at lade være med at pille.
Kan moren ikke lide man piller?
Jeg håber det lykkes med de to andre så de får i juni
Kan moren ikke lide man piller?
Jeg håber det lykkes med de to andre så de får i juni
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Der er mange garvede avlere, der fraråder at man håndterer ungerne inden de selv forlader reden. Det kan stresse morkaninen så meget at hun forlader ungerne. Desuden kan temperatur forskellen være for stor mellem reden og udenfor. Morkaninen styrer redetemperaturen med at hhv. dække med halm, og flytte det igen.
Derfor prøver jeg at holde mig så meget væk som muligt. Jeg tjekker én gang dagligt om der er liv i dem allesammen, for jeg har før oplevet, at moren ikke selv fjerner døde unger, så derfor kigger jeg lige efter
Jeg plejer at tage det første hurtige billede når de er ca en uges tid gamle
Derfor prøver jeg at holde mig så meget væk som muligt. Jeg tjekker én gang dagligt om der er liv i dem allesammen, for jeg har før oplevet, at moren ikke selv fjerner døde unger, så derfor kigger jeg lige efter
Jeg plejer at tage det første hurtige billede når de er ca en uges tid gamle
-
Nårh... Ja, så kan jeg godt se det
Så er det en god ide at følge rådene
Så er det en god ide at følge rådene
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Morkanin Berta virker meget afslappet og har ikke det midste imod at jeg tjekker ungerne, så jeg vovede pelsen og tog et par billeder af de små. De er nu 3 dage gamle. De er fine og tykke og ser ud til at få masser af mad
-
Nurhh!
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)