Lindes H-kuld

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
chlin

Lindes H-kuld

Indlæg af chlin » 24. apr 2013 01:08

Så prøver jeg, optimistisk som jeg er, at proklamere mit H-kuld
Billede
Moderen er Hamsterhuette´s Zita

Billede
Faderen er Fredrik

Valget om en parring mellem disse to var let: Zita er Dark Grey og Fredrik er den eneste han i landet som med sikkerhed bærer Dark Grey genet. Så en parring mellem disse to vil med al sandsynlighed lave en flok dejlige Dark Grey unger :-) Dette glæder jeg mig utroligt meget til, for Dark Grey genet er yderst sjældent her i Danmark og jeg håber at kunne bringe det tilbage her i landet - for Zita hun er da bare en flot pige :-)
Det er to hamstere som er meget ens af personlighed: De er begge rolige og eftertænksomme og vil gerne snakke. Så jeg er ret sikker på, at det bliver en flok kælepotter der kommer ud af dette match:-)

Der forventes følgende:
50% Dark Grey (A_ dgdg)
50% Gylden (A_ Dgdg)
Det er muligt at Zita bærer langhårsgenet og i så fald vil halvdelen af ungerne blive langhåret (ll). Alle ungerne vil med sikkerhed komme til at bære genet for langhåret (Ll)

Søndag nat mødtes de to og det var kærlighed ved første blik :wink: Så nu håber jeg at Zita er drægtig, så der kommer unger i reden den 8. maj
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

PiaH

Re: Lindes H-kuld

Indlæg af PiaH » 24. apr 2013 08:49

Det bliver spændende :-)
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. apr 2013 21:01

Uhh.. Hvor er det spændende :-)

Håber det lykkes :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 25. apr 2013 08:02

Spændende! :D
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

chlin

Indlæg af chlin » 26. apr 2013 00:06

Fredrik og Zita er sat sammen igen nu og der er stadig stor kærlighed imellem dem (desværre), så de er ved at udtrykke deres kærlighed og forventet fødsel udskydes dermed fire dage til den 12. maj

Billede

chlin

Indlæg af chlin » 4. maj 2013 14:45

Ja det går desværre ikke helt med det her kuld som jeg havde håbet. Der er stor kærlighed mellem Fredrik og Zita når de mødes, men det har indtil videre ikke formået at medføre at gøre Zita drægtig. Hvorfor det ikke sker aner jeg ikke, men har måttet revurdere kuldet.
Derfor har jeg kontaktet Nikoline, som har dejlige Gnaske. Vi havde tidligere aftalt, at Gnaske skulle være far enten til Zitas kuld 2 eller til et kuld med en af Zitas unger. Men nu får Gnaske lov til at forsøge sig lidt før end planlagt. Og det var så heldigt, at Annette kunne tage Gnaske med til Fyn i går, hvor jeg var på besøg hos en veninde og kunne tage Gnaske med hjem. Straks blev de to sat sammen og den unge mand var straks med på hvad den stive dame betød:
Billede

Nu håber jeg så, at dette match vil medføre at Zita bliver drægtig :D

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 4. maj 2013 18:05

Jeg krydser fingre :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 4. maj 2013 18:12

Synes der er lidt problemer med kuldene for tiden :(
Krydser finger for at det lykkes :crossed:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. maj 2013 20:41

krydser alt hvad krydses kan
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Luna

Indlæg af Luna » 5. maj 2013 12:43

Gnaske! :hearts2 :hearts2 Jeg krydser fingre og håber den lille mand kan formå at gøre hende tyk!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

chlin

Indlæg af chlin » 9. maj 2013 01:24

Zita er MÅSKE drægtig!
Hun opfører sig i al fald højst besynderligt!
Natten til tirsdag begyndte hun at samle alt sin strøelse over i et hjørne af buret og bygge en kæmpe rede. Havde hende på vægten og hun havde taget 12 gram på. Der var ikke rigtigt nogen mave og dievorterne var heller ikke tydelige, men lidt hovedregning fortalte mig, at det natten til onsdag var 16 dage siden hun første gang blev parret med Fredrik! Så skyndte mig at sætte hende i barselsbur, hvor hun fortsatte sin beskæftigelse med at samle alt strøelsen.
Men der kom ingen unger. Og hun tabte 8 gram igen. Hun har helt sikkert ikke født og spist ungerne, for der var ingen tegn på blod i buret. Men den unge dame leger i al fald drægtig.

Satte så Gnaske sammen med hende og Zita syntes bestemt ikke om at han var nærgående, så inden længe jagede hun ham og den stakkels mand løb det bedste han havde lært :shock:

Så hun er MÅSKE drægtig. Om hendes kraftige redebygning skyldes, at hun lige er drægtig eller hun er længere hende end jeg regner med vil tiden vise. Må bare fortsætte med at tjekke hendes rede hver 4. aften og lade hende hilse på Gnaske...

Den tossede tysker

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 9. maj 2013 10:51

Jeg håber Gnaskemanden er faren! -Den stakkels lille mand at han blev jagtet! Heldigvis er han hurtig :D
Billede

chlin

Indlæg af chlin » 11. maj 2013 22:53

Ja normalt bifalder jeg jo ikke at hamstere jager hinanden, men i dette tilfælde slår jeg nærmest koldbøtter af glæde :D :D :D
Zita lader sig nemlig heller ikke charmere af Gnaske i aften, så nu tør jeg tro på, at hun faktisk er drægtig :D
Med al sandsynlighed er hun 8 dage henne og forventes derfor at nedkomme natten til den 20. maj (der er dog en lille mulighed for at hun nedkommer allerede natten til den 16. maj, men tvivler)
Det bliver så fedt med et kuld dejlige, gyldne unger :D

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 12. maj 2013 11:49

Kan slet ikke vente!!!!!!!!!! Hip hip hurra! Hvor er det fantastisk at du ikke var nødt til at opgive dark grey alligevel!
Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 12. maj 2013 12:57

Hvor er det skønt :D

Tillykke med det er lykkes :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Besvar