Pelsmider igen :(

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
MiivxD

Pelsmider igen :(

Indlæg af MiivxD » 22. jul 2013 16:13

Årha ! .. Troede at pelsmiderne var væk fra D-Wayne med næ nej :( .. Da jeg kiggede til ham igår aftes var hans mave noget rød og der var stadigvæk ikke vokset nyt hår på den bette :( .. Men i dag er det blevet værre :'( ... Han mave er rød og hævet :'( Og det har spredt sig til længere ned af maven :'( .. Han begynder at pive bare jeg rører hans forben :( ... Årh har så ondt af ham :( .. Han spiser og drikker dog heldigvis og virker frisk og glad, men jeg må ikke se på hans mave :( .. Er ret sikker på at han har pelsmider, da der er faldet et par små sorte "prikker" af ham :'( ..

Ringer til dyrlægen i morgen for at høre hvad hun siger, og han får en gang frontline i denne uge, og hvis det ikke har nogen effekt på ham, får himlen endnu en hammie :'( ..

Er ret ked af at han har så ondt på sin mave :( .. Kan ikke lide når han piver :'( ..

burrus

Re: Pelsmider igen :(

Indlæg af burrus » 22. jul 2013 16:30

har du frontline i huset allerede?

For så er det altså om at give ham behandling asap!

Nu siger du "sorte" - det lyder faktisk mere som lopper... blodmider er typisk røde når de falder af (pga. blod).
Men uanset skal han behandles - jo hurtigere jo bedre og jeg ville ikke tøve et sekund med at pifte et kort pift i nakken så han bliver grundigt behandlet frem for at bruge vatpinden... sådan har jeg også altid gjort - man lærer hurtigt ikke at pifte for meget ud af gangen :) at stå og bruge en vatpind tager for lang tid og risikioen er der for at "underbehandle" = man slipper ikke af med utøjet alligevel! og en der allerede ER så hårdt ramt SKAL have rigeligt, så det utøj dør hurtigst muligt...
Et pift i nakken sikrer en hurtigere fordeling af mere frontline - og så bliver de små utøj hurtigere slået ihjel! jeg ville ikke vente en halv time med at få ham behandlet.

.. og så hvis ikke det virker ret hurtigt ville jeg smutte til dyrlægen og få stronghold eller ivomec (og så ellers hold ham behandlet hver 14. dag i i 6 uger og dernæst behandle hver 4. uge præcis med frontline, hvis det virker!)

utøj slår hamstere ihjel i løbet af få dage, hvis ikke de bliver behandlet - så en behandling kan ikke vente en gang "i denne uge" - det er i aften eller i morgen tidlig han bør have et pift frontline senest.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 22. jul 2013 16:34

burrus skrev:har du frontline i huset allerede?

For så er det altså om at give ham behandling asap!

Nu siger du "sorte" - det lyder faktisk mere som lopper... blodmider er typisk røde når de falder af (pga. blod).
Men uanset skal han behandles - jo hurtigere jo bedre og jeg ville ikke tøve et sekund med at pifte et kort pift i nakken så han bliver grundigt behandlet frem for at bruge vatpinden... sådan har jeg også altid gjort - man lærer hurtigt ikke at pifte for meget ud af gangen :) at stå og bruge en vatpind tager for lang tid og risikioen er der for at "underbehandle" = man slipper ikke af med utøjet alligevel! og en der allerede ER så hårdt ramt SKAL have rigeligt, så det utøj dør hurtigst muligt...
Et pift i nakken sikrer en hurtigere fordeling af mere frontline - og så bliver de små utøj hurtigere slået ihjel! jeg ville ikke vente en halv time med at få ham behandlet.

.. og så hvis ikke det virker ret hurtigt ville jeg smutte til dyrlægen og få stronghold eller ivomec (og så ellers hold ham behandlet hver 14. dag i i 6 uger og dernæst behandle hver 4. uge præcis med frontline, hvis det virker!)

utøj slår hamstere ihjel i løbet af få dage, hvis ikke de bliver behandlet - så en behandling kan ikke vente en gang "i denne uge" - det er i aften eller i morgen tidlig han bør have et pift frontline senest.
Har lige været i MaxiZoo for at købe Frontline samt strøelse :) Så behandlingen er snart igang :) .. Ringer til dyrlægen i morgen om det og hører hvad hun siger til det ..

Han har næsten lige været i behandling hvor han fik Ivomec, som vidst ikke har virket optimalt :( ..

PiaH

Indlæg af PiaH » 22. jul 2013 22:49

Åhhh hvor træls, håber han snart er fri for utøj
Fra mig og Zoo

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 25. jul 2013 14:48

Så har D-Wayne været ved dyrlægen, da jeg ikke rigtig syntes at frontline har hjulpet på ham :( ..

Har fået noget salve jeg skal smøre på hans mave hver dag i 1 uge, og hvis det ikke virker får han fred :( <3

PiaH

Indlæg af PiaH » 25. jul 2013 15:32

Jeg håber det hjælper på ham, god bedring til ham.
Fra mig og Zoo

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 25. jul 2013 15:40

PiaH skrev:Jeg håber det hjælper på ham, god bedring til ham.
Det håber jeg oss :) Og tak :) .. Han er dog frisk og glad, selvom de mider har angrebet ham lidt hårdt :(

PiaH

Indlæg af PiaH » 25. jul 2013 15:42

Dejligt han er frisk og glad, men det må nu aligevel være en gene for ham, så håber virkelig for ham, og dig at det salve hjælper.
Fra mig og Zoo

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 25. jul 2013 15:59

PiaH skrev:Dejligt han er frisk og glad, men det må nu aligevel være en gene for ham, så håber virkelig for ham, og dig at det salve hjælper.
Ja, det genere ham oss lidt :( .. Han er ikke så glad for at blive løftet op, men det går :) .. Og endnu engang tak :) Håber jeg godt nok oss :) Har/er rigtig bekymret for ham :(

PiaH

Indlæg af PiaH » 25. jul 2013 16:42

MiivxD skrev:
PiaH skrev:Dejligt han er frisk og glad, men det må nu aligevel være en gene for ham, så håber virkelig for ham, og dig at det salve hjælper.
Ja, det genere ham oss lidt :( .. Han er ikke så glad for at blive løftet op, men det går :) .. Og endnu engang tak :) Håber jeg godt nok oss :) Har/er rigtig bekymret for ham :(
Det kan jeg godt forstå du er.
Senest rettet af PiaH 25. jul 2013 21:37, rettet i alt 1 gang.
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 25. jul 2013 20:30

Jeg krydser fingre for ham :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

louisekold

Indlæg af louisekold » 26. jul 2013 08:40

Hvor er det synd for ham, at han er så hårdt ramt. Krydser fingere for at han snart får det bedre
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 26. jul 2013 15:18

Lige en lille opdatering :)

D-Waynes mave og forben ser meget bedre ud end i går :) Huden har nu normal farve igen :) Det er længe siden jeg har set det :( .. Men alt i alt, går det indtil videre den rigtige vej :) ..

chlin

Indlæg af chlin » 26. jul 2013 15:49

MiivxD skrev:Så har D-Wayne været ved dyrlægen, da jeg ikke rigtig syntes at frontline har hjulpet på ham :( ..

Har fået noget salve jeg skal smøre på hans mave hver dag i 1 uge, og hvis det ikke virker får han fred :( <3
er det ikke fordi det faktisk ikke er utøj han har været angrebet af at det ikke har virket?
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

MiivxD

Indlæg af MiivxD » 26. jul 2013 15:59

chlin skrev:
MiivxD skrev:Så har D-Wayne været ved dyrlægen, da jeg ikke rigtig syntes at frontline har hjulpet på ham :( ..

er det ikke fordi det faktisk ikke er utøj han har været angrebet af at det ikke har virket?

Det vidste dyrlægen ikke :( .. Var ikke inde ved den dyrlæge jeg plejer at være, og han har ikke så meget forstand på gnaver, og gav mig bare noget salve :).

Låst