Løbet væk, og ikke til at få fat på

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Miepie
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. aug 2012 09:24

Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af Miepie » 26. aug 2013 08:37

I oktober købte jeg Lindes Finn. Der har aldrig rigtig været problemer med hende.
Men så tog jeg til Langeland i weekenden, og gav hende noget mad inden jeg tog afsted, og glemte selvfølgelig at lægge pladen, som bruges som låg, hen i den anden side af buret. (Har en plastik-glas plade, som dækker den ene halvdel af akvariet, så hun ikke kan klatre op af sit hjul og hoppe ud)
Men det skete så, og da jeg kom hjem i går aftes, gik jeg og ledte ALT igennem sammen med min mor og en lommelygte.
Sko, tasker, poser, hylder, skuffer, skabe, mapper, kurve osv. Fjernede poser og tasker fra gulvet og det værste rod, og satte madskålen ned på bordet ved køleskabet, hængte vandflasken på køleskabet og tog en papæske og satte hendes sove hus ned i, og puttede lidt af hendes brugte strøelse ind i huset og gik hen i seng. Kunne så høre en gnave lyd, og blev lykkelig og det kom fra vasken og hoveddøren af. Jeg lyste med en lommelygte om bag vasken og ned i et hul, men det kom længere oppe fra. Jeg tror hun er kommet nede under skabet, under vasken, hvor kloakrørene går ned, og så fundet et hul op gennem væggen, og er kravlet nærmest i hovedhøjde op ad væggen. Måske er det et hul, hvor strømkabler føres igennem.
Jeg kan slet ikke komme til hende. Sagde hendes yndlingslyd og bankede op og ned ad væggen, og lagde noget tørret banan nede ved det hul, hvor kloakrøret går ned. Kan ikke gøre mere.. Nu er der helt stille. Hørte en piven i nat, da jeg prøvede at banke og lave lyde, for at høre, om hun stadig levede.
Hun kan da ikke bare lægge sig til at sove. Hun må da være sulten og tørstig og prøve at finde vej tilbage. Frygter, at hun sidder fast og ikke kan vende sig om eller tænke på at bakke osv, og jeg kan ikke klare tanken om, at hun sidder og lider sig selv til døde..
Burde hun kunne komme ud igen? Er der noget man kan gøre, som lugter så kraftigt, at hun kunne lokkes tilbage? Har den dårligste samvittighed over, at jeg ikke bare lagde låget på plads, og det går ud over en nysgerrig udbryder konge..

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. aug 2013 10:48

Årh.. Det er så forfærdeligt når en hamster bryder ud.

Jeg havde to der brød ud for ½ år siden og der fandt jeg ud af man kan købe en rotte fælde i harald nyborg som kan fange en hamster levende.

Men hvis ikke det er problemet og hun ikke kan komme ud så kan du prøve at ødelægge nogle ting for at komme ind til hende. Havde hun spist den bananchips der lå til hende?

Du skal ikke give dig selv skylden. Ting sker og lige nu skal Finn bare komme ud!

Krydser fingre for hun snart kommer ud :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Miepie
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. aug 2012 09:24

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af Miepie » 26. aug 2013 11:29

Nej, hun har ikke rørt den bananchip :(
men ja, opdagede det i går aftes, og ved ikke hvor længe hun har været ude eller væk, så vil nok give det nogle dage og prøve at lokke hende frem, men hvis hun sidder fast oppe i væggen, tror jeg ikke jeg kan gøre noget.
Det er mursten og tapet, og kan ikke rigtig smadre alting på det kollegie jeg bor på..

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af chlin » 26. aug 2013 11:32

Som mor så datter....

Det er vigtigt, at du ikke smider en masse mad ned til hende. For har hun mad osv og synes hun, at hun har det godt hvor hun er, så er der jo ingen grund til for hende at komme op fra sit skjul (det er sådan Sølvregn er).
Sæt noget mad udenfor det hul, du har fundet. Katte-vådfoder er ret godt, for der kan du se om hun er oppe og gnave i det.
1: Er hun oppe og gnave i det og forsvinder ned i hullet igen, ja så skal der skrappere midler til. Fjern maden, så hun skal på en længere tur for at finde mad (sæt fx noget i en rottefælde som Maria nævner) og så er det bare at vente
2: Kommer hun ikke ud og smager på maden, er du nødt til at have gang i værktøjet og bryde ind til hende og få fat i hende
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af louisekold » 26. aug 2013 14:16

Åh nej, håber virkelig at hun kommer ud. Det er ikke rart når de bryder ud.
Men det er ikke din skyld, guldhamster er så gode til og bryde ud.
Håber virkelig at hun snart kommer ud
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af Alphas » 26. aug 2013 16:29

Åh nej - Held og lykke!
Hvor må det være forfærdeligt :(

Håber i får fat i hende snarest!
Men ja, synes da også der var noget med at Sølvregn var lidt af en udbryder-prinsesse.
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Miepie
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. aug 2012 09:24

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af Miepie » 2. sep 2013 09:02

Har prøvet at få fat i hende, men kan ikke finde nogen hamster.
Jeg har på fornemmelsen, at hun er kommet under gulvet, og at der nok er gange forbundet rundt i hele kollegiet jeg bor på, og måske slet ikke er i nærheden mere, så jeg har givet op. Har ikke hørt noget siden sidste søndag.
Nu har jeg så prøvet at sælge mine bure og mine ting, men ingen byder på mine bure, og jeg er kommet i et dilemma, om jeg vil droppe at tænke på dyrpasning indtil jeg flytter igen og se, om nogen vil købe dem, eller om jeg vil prøve med mus, ørkenrotter eller dværghamster, for det er allerede lidt ensomt. :) Nu har jeg jo haft guldhamster to gange + undulater, så måske man skulle prøve noget nyt. :)

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. sep 2013 15:13

Er ked af hun helt er forsvundet :cry:

Jeg synes du skal vælge et nyt dyr hvis det føles som det rette :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Løbet væk, og ikke til at få fat på

Indlæg af Fyrsting » 3. sep 2013 06:56

Hvor trist at hun ikke er til at finde igen :(

Jeg synes også du skal vælge noget nyt, hvis det er det du føler for. Jeg selv er for 8 mdr siden stoppet med undulater og opdræt af disse igennem 7 år. Nu har jeg hamstere :)

Låst