Jeg kan læse de skal have et basis foderblanding men hvad skal der så suppleres med i løbet af en dag og hvor meget?
Hvad giver i som godbidder?
Hamsteren laver jo forråd, bliver den sur når dette fjernes? eller tager i den ud af buret og så fjerner det?
basis foder i løbet af en uge
-
Re: basis foder i løbet af en uge
Hos mig tager jeg ikke deres forråd medmindre det er grønsager eller frugt som bliver dårlig.
De grovæder ikke så de bliver fede og kan selv vurdere hvornår de vil have mad. Så mine har altid adgang til mad. Jeg blander mit foder med katte eller hunde tørfoder eller godbidder så de får godt med proteiner.
Af godbidder giver jeg solsikker, jordnødder, katte og hunde godbidder, havregrød (uden salt), majs, agurk, gullerødder, æbler
De grovæder ikke så de bliver fede og kan selv vurdere hvornår de vil have mad. Så mine har altid adgang til mad. Jeg blander mit foder med katte eller hunde tørfoder eller godbidder så de får godt med proteiner.
Af godbidder giver jeg solsikker, jordnødder, katte og hunde godbidder, havregrød (uden salt), majs, agurk, gullerødder, æbler
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Jeg fodrer med en blanding mellem Hamster Complete og Mr. Johnsons og så får de godbidder ved siden af.
Mine har altid mad og bliver ikke sure hvis jeg fjerner forrådet
Men oftest fjerner jeg kun forrådet hvis de har fået grønt og ellers så når jeg skifter deres bur.
Mine får godbidder som fx:
Katte/hunde godbidder, melorme, frø som solsikke, hør og hirsekolber, forskelligt grønt i små mængder, eventuelt katte-patéer fra Rema1000 og havregrød lavet på havregryn og vand
De sidste to er ofte til gravide, diegivende eller syge hamstere
Eller bare nogen som trænger til at tage på.
Mine har altid mad og bliver ikke sure hvis jeg fjerner forrådet
Men oftest fjerner jeg kun forrådet hvis de har fået grønt og ellers så når jeg skifter deres bur.
Mine får godbidder som fx:
Katte/hunde godbidder, melorme, frø som solsikke, hør og hirsekolber, forskelligt grønt i små mængder, eventuelt katte-patéer fra Rema1000 og havregrød lavet på havregryn og vand
De sidste to er ofte til gravide, diegivende eller syge hamstere
Eller bare nogen som trænger til at tage på.
okay, hvor mange gange om dagen skal de have mad ud over den faste?
En enkelt gang.
Her i aften får mine lidt solsikkefrø og en melorm, andre aftner er det et lille stykke gulerod eller kål.
Mens min diegivende får katte-paté, lidt hirsefrø, en melorm (hun spiser den med det samme), 2 slags frø og lidt af mit RC katte foder som min kat får
Her i aften får mine lidt solsikkefrø og en melorm, andre aftner er det et lille stykke gulerod eller kål.
Mens min diegivende får katte-paté, lidt hirsefrø, en melorm (hun spiser den med det samme), 2 slags frø og lidt af mit RC katte foder som min kat får
Mine de har intet forråd, de spiser bare af madskålen til den er tom, så fylder jeg mere i Den er Tom ca. Hver 3. Dag. De for godbidder, frugt eller grønt hver 2.-3. Dag
Calobe's hamsteropdræt
Jeg fjerne kun frisk mad, resten lader jeg være. Jeg fodrer en gang dagligt og bruger ikke madskål, jeg fordeler fodret rundt i buret så hun skal lede efter det.
Mit grundfoder er fra http://www.rodipet.de og godbider er jordnødder med skal, tøret bananer og af frisk mad er det agurk, gulerødder, brocoli, ærter, majs, persille og hvad jeg ellers har og så kattetørfoder .
Mit grundfoder er fra http://www.rodipet.de og godbider er jordnødder med skal, tøret bananer og af frisk mad er det agurk, gulerødder, brocoli, ærter, majs, persille og hvad jeg ellers har og så kattetørfoder .
Fra mig og Zoo