liste over mad

Beskrivelse mangler
Låst
bubbel

liste over mad

Indlæg af bubbel » 10. okt 2013 11:08

Vi er tættere på beslutningen om en lille hamster og jeg har været ude og købe en lille pose mad, jeg tænker at blande med lidt kattepiller. Jeg har valgt vita krafts hamsterblanding.

Men findes der en liste man kan printe ud over godbidder/hvad de må få/ikke få

Og nu har vi et æbletræ i haven, må den få grenene derfra og hvad med bladene?

milla.b

Re: liste over mad

Indlæg af milla.b » 10. okt 2013 12:42

Ja inde under dansk hamster forening - pasning - foder - tilskudsfoder og der er der nogle. Der er også på alpha hamster - mere - foder - kan ikke huske hvad det så hedder :D
Ja æbler og æble grenene må de også få :D
Calobe's hamsteropdræt

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 10. okt 2013 13:26

Jeg kan klart anbefale Jenny's liste:
http://www.alphahamster.dk/foder.html

Den tjekker jeg altid, inden jeg giver noget til min hammi.
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

bubbel

Indlæg af bubbel » 11. okt 2013 08:37

tak, jeg kunne ikke få den frem på dhf.

Men den anden synes jeg er god, den er meget nem at overskue.

Men lige et spørgsmål, hundekiks? må det være alle slags? der findes jo både de tykke og hårde og de bløde, fx tror de hedder froolic?

kwo

Indlæg af kwo » 11. okt 2013 10:37

Jeg har ingen personlig erfaring med hundekiks, hverken til hunde eller hamstere. Men har læst en gang at man skal passe lidt på, for nogle af dem kan suge meget væske og derved svulme en del op, hvilket kan være skadeligt i en lille hamstermave.
Kenneth Worm

taysha

Indlæg af taysha » 11. okt 2013 13:32

mht hundekiks - så læs lige ingredienslisten.
Ingredienserne SKAL stå i rækkefølge startende med det, der er mest af.
Meget "supermarkedshundefoder" har korn som noget af det første på listen
Det kan også være pænt meget salt i både hunde og kattefoder.

Min tanke er at det skal være et tilskud af animalsk protein, derfor går jeg efter et højt indhold af animalsk protein, og helst en type protein med høj biologisk tilgængelighed (kylling, æg).

Da jeg havde dværge - og når jeg får dem igen ( :P ) er det Iams killingefoder - det kan man være heldig at finde i prøvepakker på 70g, eller eukanuba killingefoder (fås i tror det er 300g) som står på hamstermenuen. Suppleret af melorm, kogt æg, lidt mager ost, eller hvad de små royale :roll: herligheder nu beslutter sig for er acceptabelt :lol:

edit: og det er fint at det er hårde piller, det giver blot tænderne noget at lave :wink:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

burrus

Indlæg af burrus » 11. okt 2013 13:49

Dertil kommer det også at uendeligt mange godbidder er proppet med sukker - og sukker er faktisk noget af det eneste hamstere ikke kan bruge til en flyvende blå badeand ;)

Korn er jeg ikke skræmt af, men hvis man vil give dem godbidder for proteinets skyld, så klart så skal hovedvægten af foderet bestå af proteinkilder :) derfor giver jeg aldrig hundefoder til nogle gnavere - hunde er omnivore og har ikke så højt protein-behov fra animalske kilder som F.eks katte har. Derfor bruger jeg kattefoder (kvalitetskillingefoder eller eukanuba vosåksenfoder, som jeg alligevel altid har i huset pga kattene :) ). Altså medmindre gnaverne får et spark af protein og fedt af tørrede melorme e.l. :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

taysha

Indlæg af taysha » 11. okt 2013 14:09

nej , jeg er heller ikke kornforskrækket - jeg tænkte netop på formålet med at give hunde/kattemad - at det er for proteinet, ikke for korne. :wink:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

PiaH

Indlæg af PiaH » 11. okt 2013 17:03

Min hamster for dette kattemad: http://www.petworld.dk/product/voksen-- ... 4.aspx#top
Det er det mine katte får.
Fra mig og Zoo

burrus

Indlæg af burrus » 11. okt 2013 17:16

Nå ja - Froolic er proppet med sukker! (Hverken godt for hund eller hamster...)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst