Parring,hjælp?
Parring,hjælp?
Hej!
Jeg kunne godt tænke mig engang i fremtiden at parre min hun med én af mine hanner.
Desværre ser jeg slet ingen "brunsttegn" jeg tjekker hver dag ved at lade hende snuse til hannen
og stryge hende over ryggen, men ingenting.
Hvordan ser jeg det bedst, eller skal jeg bare prøve at sætte dem sammen med risiko for at de går i flæsket på hindanden?
Og mit andet spørgsmål er, hvem ville hun passe bedst sammen med?
Jeg sætter lige nogle billeder ind.
Håber at i kan hjæpe mig!!
Jeg kunne godt tænke mig engang i fremtiden at parre min hun med én af mine hanner.
Desværre ser jeg slet ingen "brunsttegn" jeg tjekker hver dag ved at lade hende snuse til hannen
og stryge hende over ryggen, men ingenting.
Hvordan ser jeg det bedst, eller skal jeg bare prøve at sætte dem sammen med risiko for at de går i flæsket på hindanden?
Og mit andet spørgsmål er, hvem ville hun passe bedst sammen med?
Jeg sætter lige nogle billeder ind.
Håber at i kan hjæpe mig!!
- Vedhæftede filer
-
- Hunnen Dove (gul plet?)
- 1922768_10203442035717969_107242219_n.jpg (71.18 KiB) Vist 7822 gange
-
- Han 2 lh dom. spot.
- 1903121_10203442035677968_1126116842_n.jpg (86.91 KiB) Vist 7822 gange
-
- Han 3 dom. spot.
- FREDO.jpg (59.63 KiB) Vist 7822 gange
-
- Han 1
- 1450155_10202571530195875_1733304733_n.jpg (79.03 KiB) Vist 7822 gange
-
Re: Parring,hjælp?
Ved du om nogen af hannerne og hunnen bære gener?
Hvis du sætter dem sammen risikere du at de flyver i flæsket på hinanden. Det er en risiko som du må bestemme dig for om du vil løbe.
Det lyder ikke til du kan gøre andet end sætte dem sammen for at se om hun er i brunst når ikke engang lugten virker.
Hvis du sætter dem sammen risikere du at de flyver i flæsket på hinanden. Det er en risiko som du må bestemme dig for om du vil løbe.
Det lyder ikke til du kan gøre andet end sætte dem sammen for at se om hun er i brunst når ikke engang lugten virker.
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Hvor gammel er din hun? Hvad vejer hun?
Der er bare nogle hunner som er sværere mht. brunst end andre.
Hvad ønsker du at få ud af kuldet? Har du sat dig ind i alle de risici som der er?
Derudover ser dine hanner ikke umildbart ud til at passe fantastisk sammen med din hun, men ved du om de bærer nogle gener?? Den gyldne dom spot (og måske båndede?) ville jeg dog ikke avle på da den er meget overtegnet.
Din pige er derudover dove tortie, og 50% af døtrene vil også være dette og 50% af sønner vil være gule - i teorien
Mht. parring så er det næsten bare at sætte dem sammen og prøve at se (hvis hun er gammel og stor nok!), fx i en kasse eller andet som er neutral grund. Husk at sidde ved siden af og hold øje med dem! Et øjebliks uopmærksomhed kan desværre være fatalt..
Der er bare nogle hunner som er sværere mht. brunst end andre.
Hvad ønsker du at få ud af kuldet? Har du sat dig ind i alle de risici som der er?
Derudover ser dine hanner ikke umildbart ud til at passe fantastisk sammen med din hun, men ved du om de bærer nogle gener?? Den gyldne dom spot (og måske båndede?) ville jeg dog ikke avle på da den er meget overtegnet.
Din pige er derudover dove tortie, og 50% af døtrene vil også være dette og 50% af sønner vil være gule - i teorien
Mht. parring så er det næsten bare at sætte dem sammen og prøve at se (hvis hun er gammel og stor nok!), fx i en kasse eller andet som er neutral grund. Husk at sidde ved siden af og hold øje med dem! Et øjebliks uopmærksomhed kan desværre være fatalt..
Enig med de andre jeg havde nok valgt han nr 2
Også mig, jeg stemmer også for hannen på billede nummer 2
(Tror der står han 3 under billedet, han er sort dom spot.)
Jeg kender ikke nogen af generne af nogen af dem, da de alle ikke har stamtavle. Hunnen er 4 1/2 måneder og vejer 140 gr.
Jeg vil fortsat prøve at se om jeg ikke kan få hende til at vise brunsttegn inden jeg sætter dem sammen, for jeg vil heller ikke have at de kommer til skade heller men tak for hjælpen!
Jeg vil fortsat prøve at se om jeg ikke kan få hende til at vise brunsttegn inden jeg sætter dem sammen, for jeg vil heller ikke have at de kommer til skade heller men tak for hjælpen!
Senest rettet af Tals 19. feb 2014 20:02, rettet i alt 1 gang.
Jeg mener også den sorte dom spot:)
Hvilke farver af han ville ellers passe til som ville give nogle spændene resultater?
Min veninde har nemlig en creme han og en hvid/creme domspot herre ved ikke om en af dem ville passe bedre til?
Min veninde har nemlig en creme han og en hvid/creme domspot herre ved ikke om en af dem ville passe bedre til?
Nope, creme er no go, da creme (ee) og gul (Toto/ToY)er noget skidt at blande sammen
Men ellers en cinnamon som bærer sort, for så vil der komme dove, cinnamon, gul, rødøjet gul, og dove/cinnamon med tortie
Men ellers en cinnamon som bærer sort, for så vil der komme dove, cinnamon, gul, rødøjet gul, og dove/cinnamon med tortie
Enig med Lise. Creme er totalt nogo:)